Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Czech Raildays: Příležitost pro stovky firem

OSTRAVA - Na oblíbeném ostravském veletrhu železniční techniky se prezentovaly také firmy, které se starají o elektrifikaci či výstavbu a opravu železničních tratí nebo firmy zabývající se opravami vozů.

/CZECH RAILDAYS/ Závěrečný díl krátkého seriálu završíme souhrnným pohledem na další řadu vybraných vystavovatelů...


Venkovní plocha byla zastoupena lokomotivami (14. června 2016, Filip Vlček).

Řadu některých společností, které se prezentovaly na veletrhu Czech Raildays, začneme společností Elektrizace železnic. Společnost, která na trhu působí již 55 let, se zabývá především montáží trolejového vedení, inženýringem, konzultacemi a odborným poradenstvím v oboru, ale také výrobou samotných ocelových konstrukcí, součástí trakčního vedení a zámečnickou výrobou včetně povrchových úprav. 

Společnost má na svém 'triku' již 6,5 tisíce kilometrů elektrizovaných tratí po celé republice. V propagačních materiálech Elektrizace železnic uvádí, že se podílela na elektrizaci na koridorových i vedlejších tratích. Významná firma se ovšem nezaměřuje jen na železniční stavby. Práci pracovníků společnosti Elektrizace železnic lze najít také v řadě českých měst, jako například v Praze, Plzni nebo v Mostě ohledně tramvajového trolejového vedení, a v Českých Budějovicích, Ústí nad Labem, Ostravě nebo Mariánských Lázních v případě trolejbusového trolejového vedení. Firma má kladné reference také v zahraničí.


Svůj stánek tady měla také Správa železniční dopravní cesty (14. června 2016, Filip Vlček).

Významnou společností, která se také prezentovala na veletrhu, je Legios zabývající se opravou i výrobou železničních nákladních i osobních vagonů i lokomotiv. Se svou dlouholetou tradicí a moderními technologiemi se společnost řadí mezi největší výrobce a opravce železničních kolejových vozidel. Legios zároveň disponuje také vlastním velice rozsáhlým výzkumným a vývojovým zázemím. V propagačních materiálech pak nabízela ukázky modernizovaných vozů.

Nechyběla ani společnost ČD Cargo

Zájemci se na veletrhu Czch Raildays mohli také blíže seznámit s činností ČD Cargo, dveřinné společnosti Českých drah. Společnost se zabývá především přepravou nejrůznějších nákladů, a to od železa a strojírenských výrobků přes nerostné suroviny a stavební materiály, uhlí a dalších paliv, chemických výrobků a kapalných paliv, dřeva a papírenských výrobků, potraviny a zemědělské výrobky po kombinovanou dopravu v kontejnerových vozech. ČD Cargo je ale připravena převážet i méně standardní náklady, jako jsou nově vyrobené automobily či mimořádné zásilky větších rozměrů, a to jak v České republice, tak i do zahraničí.


Společnost Vítkovice Doprava prezentovala CNG lokomotivu (14. června 2016, Filip Vlček).

Ohledně nákladní přepravy zmiňme ještě společnost AWT, která je v České republice zastoupena v 12 procentech. Zajišťuje vnitrostátní i mezinárodní dopravu ucelenými vlaky i ve skupinách vozů. Firma spolupracuje s dopravci ze Slovenska, Poslak, Maďarska, Německa, Rakouska, Rumunska, Bulharska, Slovinka nebo Chorvatska, sama přitom provozuje lokomotivy nejen v České republice, ale také na Slovensku a v Maďarsku. Na trhu společnost AWT působí již šest desítek let.

Lokomotiva s pohonem na zemní plyn, to bylo další lákadlo na veletrh. Takovou lokomotivu tady představila společnost Vítkovice Doprava, která ji nasazuje ve spolupráci s Českými drahami na trati z Opavy do Hlučína. Společnost ale prezentovala i další služby, a to jak z oblasti CNG servisu, tak i z hlediska spedice nebo údržby.


Hala ukrývala nekonečné množství stánků (14. června 2016, Filip Vlček).

Své místo na veletrhu měla také společnost Starmon, který působí již přes 20 let na trhu se zabezpečovacími, diagnostickými a informačními technologiemi. Firma se kromě toho zabývá také výrobou a vývojem elektronických a informačních systémů včetně montáže a instalace přímo u zákazníka a stavební a servisní činností. Samozřejmostí je také plnohodnotný záruční a pozáruční servis. V prospektech firma například také uvádí, že v dubnu disponovala celkem 126 zaměstnanci, z toho bylo pouze 6 lidí ve vedení firmy. Zbytek tvoří technici, montážní dělníci nebo pracovníci vedení staveb či obchodu.

Prezentovala se také Eurovia

Jedním ze subjektů zabývající se výstavbou železničních tratí, je společnost Eurovia. Závod Železniční stavby s ročním obratem ve výši před dvě miliardy korun se specializuje na výstavbu, modernizaci, optimalizaci a rekonstrukci staveb železniční infrastruktury v České republice a v dalších evropských zemích, jako je Slovensko či Litva. Z posledních zakázek zmiňme například rekonstrukci nádraží Praha-Hostivař nebo tratě do Koutů nad Desnou.


Párty vlek prezentovaný společností KDS (14. června 2016, Filip Vlček).

Na své si přišli ale také běžní návštěvníci z řad laické veřejnosti. Velký zájem projevili například o Párty vlak kladenské společnosti KDS, která tady vystavila jeden ze svých upravených vozů. Ten disponuje prostory pro netradiční pořádání akcí pro obchodní partnery, narozeninové oslavy či svatby. Společnost klientům nabízí zajištění akcí na základě přání zákazníka od přistavení vlaku na konkrétní místo po doprovodný program ve vlaku i mimo něj, catering či personál. Souprava lokomotivy s třemi osobními vagony má kapacitu až 150 cestujících i 50 lůžek.

A co by to bylo za železniční veletrh bez modelů. Řadu z nich si mohli návštěvníci prohlédnout v kryté části expozice. Ať už šlo o Pendolino s odkrytou částí interiéru, o ukázku elektrifikované železniční stanice nebo funkční modely jednotlivých vystavovatelů (nejvíce jsme jich napočítali u společnosti AŽD), vždy si vydařené kousky prohlížely nejen děti. V obležení byly také dospělými.


Vystavené železniční modely u stánku společnosti AŽD (14. června 2016, Filip Vlček).

Mezinárodní veletrh drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy Czech Raildays se konal od 14. do 16. června v Ostravě a do areálu nákladového nádraží v Cihelní ulici přilákal tisíce návštěvníků. Informační portál Vlčoun.cz se k veletrhu průběžně vracel prostřednictvím samostatných článků.

Čtěte také...
- Czech Raildays prezentuje novinky na kolejích (vydáno 15. června 2016).
- Czech Raildays: ČD Cargo pokřtilo Vectron (vydáno 16. června 2016).
- Czech Raildays: Stříbrný šíp se znovu zrodil (vydáno 17. června 2016).
- Czech Raildays: Nastupte si do pivní tramvaje (vydáno 20. června 2016).
- Czech Raildays: ČD prezentovaly i InterPantera (vydáno 21. června 2016).
- Czech Raildays: Ostravský DP nabídl i historii (vydáno 22. června 2016).
- Czech Raildays: Nechyběl elektrobus od Ekovy (vydáno 23. června 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Interiér modelu Pendolina Českých drah (14. června 2016, Filip Vlček).

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!