Get Adobe Flash player

XI. Pražská muzejní noc 2014

PRAHA - Jedenáctý ročník tradiční Pražské muzejní noci v roce 2014 se uskutečnil v noci ze soboty 14. na neděli 15. června. I tentokrát do české metropole přilákal desetitisíce turistů. A i tentokrát se posilovala doprava.

/NEDĚLNÍ RESTY/ Do akce se tentokrát zapojilo 69 objektů, které dopravní podnik spojoval jedenácti autobusovými linkami...


Linka číslo 3 opouští zastávku Staroměstská (14. června 2014, Jakub Lachout).

Návštěvníci si ani v roce 2014 nenechali ujít netradiční otevírací dobu některých kulturních institucí, muzeí či výstavních hal. Mezi objekty, které své dveře otevřely od 19.00 hodin až do jedné ranní, byly například Dům národnostních menšin, Muzeum a archiv populární hudby, budovy Národního muzea či Národní technická knihovna.

Jezdily zvláštní linky. A zdarma

Dopravní podnik hlavního města Prahy jako oficiální dopravce zajistil dopravu na celkem jedenácti autobusových linkách, na které vypravil celkem 74 kloubových i standardních autobusů. Umístěno bylo 33 dočasných zastávek s jízdními řády, zastávková služba pak musela další jízdní řády speciálních muzejních linek umístit také do 44 pravidelných zastávek.

Autobusy dopravního podniku ujely přes 9 tisíc kilometrů a provoz usměrňovalo osm dispečerů, dva informátoři, vedoucí akce a jeho zástupce. Pro akci byla vyčleněna tři dispečerská vozidla. A jaké linky jedy jezdily?


Linka číslo 5 u zastávky Malostranská (14. června 2014, Jakub Lachout).

Centrální přestupní uzel deseti autobusových linek byl tradičně na Náměstí Jana Palacha na Staroměstské. Odtud tak vyjížděla linka číslo 1 vedená přes Nemocnici Na Františku, Dlouhou Třídu a Náměstí Republiky na Florenc, odkud autobusy dále stoupaly okolo Armádního muzea na Vítkov. Tady mohli návštěvníci zhlédnout Národní památník na Vítkově.

Jedna z krátkých linek jezdila ze Staroměstské přes Holešovice do Troji. Zatímco v Holešovicích své brány otevřel Veletržní palác, Lapidárium na výstavišti a Technické a dokumentační muzeum pražské energetiky, v Troji své brány návštěvníkům otevřela Botanická zahrada.

Nejdelší trojkou na Vyšehrad a zpátky

Jednou z naopak nejdelších linek byla linka číslo 3. I ta vyjížděla ze Staroměstské a přes Nemocnici na Františku si najela na magistrálu. Tudy pak pokračovala přes Muzeum na Vyšehrad. Cestou mohli náštěvníci vystoupit třeba na I.P.Pavlova a navštívit Muzeum Antonína Dvořáka nebo Dům národnostních menšin, nebo třeba na Karlově, kde bylo otevřelo Muzeum Policie České republiky a Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy s mapovou sbírkou. Cestou zpět autobus pak zastavoval u Hlavního nádraží.


Nejkratší linka číslo 11 jezdila na Smíchově (14. června 2014, Jakub Lachout).

Patrně turisty nejvyhledávanější autobusový spoj byla linka číslo 4, neboť v intervalu 5 minut spojovala centrální přestupní bod s Pražským hradem, ikonou hlavního města. Trasa této linky vedla přes Malostranskou a zastávku Pražský hrad na Hradčanské náměstí. Vypsání turistických cílů v této oblasti je prakticky zbytečné.

Krátká okružní linka jezdila mezi Staroměstskou, Hellichovou a Malostranským náměstí. Tady se znovu otevřela nádherná svatomikulášská městská zvonice. Na Hellichově se pak otevřelo České muzeum hudby.

Každý třetí spoj šestky až do Ctěnic

Pásmový provoz, který Pražané znají z pražského metra, byl opět aplikován také na linku číslo 6. Ta tak jezdila každých deset minut ze Staroměstské přes Letňany k Leteckému muzeu ve Kbelích. Každý třetí spoj, tedy v celkovém intervalu 30 minut, pak jezdily autobusy této linky ještě o pár kilometrů dále, do Ctěnic, kde se veřejnosti otevřel krásný zámecký areál.


Dvě 'čtyřky' na Hradčanském náměstí (14. června 2014, Jakub Lachout).

Dvě autobusové linky jezdily ze Staroměstské na Letnou. Linka číslo 7 jezdila jen do zastávky Muzejní, kde bylo možné navštívit Národní technické muzeum, tak i národní zemědělské muzeum, které jsou jen přes ulici. Linka 8 sedmičku částečně posilovala, ale její spoje dále pokračovaly přes Korunovační (Muzeum kávy Alchymista) a Pelléovu (Památník národního písemnictví) na Dejvickou. Tady se lidé mohli podívat například na fakultu architektury nebo do Národní technické knihovny.

Okružní linka 9 k Podskalské celnici

Linka číslo 9, další z linek okružního charakteru, z centra jela přes Masarykovo nábřeží (Zpěvácký spolek Hlavol) přímo na Výtoň. Tady své brány veřejnosti otevřela Podskalská celnice. Spoj pak pokračoval na Albertov a Botanickou zahradu. Tady si návštěvníci mohli vybrat hned ze sedmi institucí, které lze navštívit.

Všechny budovy spadaly pod Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy v Praze a lidé se zajímali například o Hrdličkovo muzeum člověka nebo samotnou botanickou zahradu. Zpět spoj jezdil přes magistrálu a Florenc.


Okružní linka číslo 5 opouští Staroměstskou (14. června 2014, Jakub Lachout).

Poslední z linek, které cestující vyvážely z centrálního přestupního bodu na Staroměstské, byla desítka. Ani její trasa nebyla zrovna krátká, ba naopak. Vedla přes Švandovo divadlo, Kobrovu a Malovanku do zastávky Obora Hvězda. Tady bylo návštěvníkům nabízeno zajít se podívat do Muzea a archivu populární hudby nebo do známého Letohrádku Hvězda.

Nejkratší jedenáctka na Smíchově

Nekompromistě nejkratší linkou jedenácté muzejní noci byla linka číslo 11. Vedla pouze ze Smíchovského nádraží do zastávky MeetFactory. Tady bylo možné kromě galerie navštívit také železniční Výtopnu Zlíchov.


Linka číslo 2 v nástupní zastávce Staroměstská (14. června 2014, Jakub Lachout).

První spoje zvláštních linek ze zastávky Staroměstská vyjely v 18.30 hodin a ze zastávky Smíchovské nádraží v 18.50 hodin. Poslední spoje linek číslo 1, 2, 3, 4, 5, 7 a 9 pak vyjely ze Staroměstské přibližně v 1.00 hodin, linky číslo 6, 8 a 10 již v 0.50 hodin. Provoz linky číslo 11 byl ukončen posledním spojem s odjezdem v 1.05 hodin ze Smíchovského nádraží.

Podle grafikonů vyjelo 599 spojů

Linky číslo 1, 2, 5, a 9 měly interval 7 – 8 minut, linky číslo 3, 4 a 7 interval 5 minut, linky číslo 6, 8 a 10 interval 10 minut, přičemž na lince číslo 6 byly do tohoto intervalu vloženy každých 30 minut spoje jedoucí až do Ctěnic. Linka číslo 11 jezdila každých 15 minut.

Všechny spoje na linkách byly zajištěny nízkopodlažními autobusy. Celkem dle jízdních řádů zvláštních linek vyjelo 599 spojů.


Linka číslo 6 ve výstupní zastávce Staroměstská (14. června 2014, Jakub Lachout).

Samozřejmostí je také úprava provozu povrchové dopravy a prodloužení provozu metra. To tak jezdilo až do 1.00 hodiny, noční tramvajové linky pak měly posílenou přepravní kapacitu nasazením kloubových tramvají či spřažených souprav.

Tramvajové linky číslo 17 a 24 byly během konání akce mezi Čechovým mostem a Staroměstskou přes zastávku Malostranská.

Prodloužili provoz záchytných parkovišť

Ze soboty na neděli byl také prodloužen provoz parkovišť P+R, která byla uzavřena až ve 2.00 hodiny. Posílena byla také telefonní linka dopravního podniku prodloužením provozu až do 1.00 hodiny.


Linka číslo 7 v manipulačním prostoru na nábřeží (14. června 2014, Jakub Lachout).

Ačkoli 11. ročník Pražské muzejní noci je více jak půl roku za námi, už teď probíhají přípravy na další ročník. Příznivci muzeí a galerií se tak už nyní mohou těšit na návštěvu a spoustu zážitků. Známe termín další Pražské muzejní noci - noční život propukne v muzejních institucích metropole v sobotu 13. června 2015...

A pokud do té doby nechcete čekat, zkraťte si čekání prohlížením reportáží z minulých ročníků, které jsme vydali dříve...

Čtěte také...
Jubilejní X. Pražská muzejní noc 2013 (vydáno 10. listopadu 2013).
IIX. Pražská muzejní noc 2011 (vydáno 19. června 2011).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


V roce 2015 se Muzejní noc v Praze uskuteční 13. června (14. června 2014, Jakub Lachout).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!