Czech Raildays: ČD Cargo pokřtilo Vectron
OSTRAVA - První z řady nových interoperabilních lokomotiv Vectron oficiálně představily a pokřtily na mezinárodním veletrhu železniční techniky Czech Raildays společnosti ČD Cargo a Siemens.
/CZECH RAILDAYS/ Lokomotiva v barvách ČD a se sloganem 'Napříč Evropou' bezpochyby patřila k velkému taháku veletrhu...
Vystavená lokomotiva Vectron pro ČD Cargo (14. června 2016, Filip Vlček).
Nákup nových interoperabilních lokomotiv naplňuje strategické rozhodnutí managementu ČD Cargo, kterým je výraznější expanze na zahraniční trhy. Kmotrem lokomotivy se stal známý fotbalový internacionál Antonín Panenka.
Již tak nepřehlédnutelná venkovní expozice společnosti ČD Cargo na sebe strhla veškerou pozornost při úterním dopoledním slavnostním křtu nové lokomotivy. Spolu s Ivanem Bednárikem, předsedou představenstva ČD Cargo a Romanem Kokšalem, ředitelem divize Mobility, Siemens Česká republika, se ho účastnila celá řada hostů nejen z vedení obou společností, ale i uznávaných železničních odborníků a návštěvníků veletrhu. Slavnostní akt, při kterém nemohlo chybět ani šampaňské, vyvrcholil symbolickým předáním modelu lokomotivy do rukou předsedy představenstva ČD Cargo.
Kabina strojvedoucího lokomotivy Vectron (14. června 2016, Filip Vlček).
Nákup nových Vectronů byl promyšleným tahem vyplývajícím z aktualizované firemní strategie ČD Cargo, jak potvrzuje Ivan Bednárik. "I nadále si chceme minimálně udržet, ale spíše posílit naši pozici mezi pěti největšími evropskými nákladními dopravci. Je nepochybné, že se v tom případě neobejdeme bez razantnější expanze na zahraniční trhy a tedy i nových interoperabilních lokomotiv. Mohu navíc ujistit, že se nejedná o naši poslední investici v oblasti hnacích vozidel, ostatně součástí kontraktu se společností Siemens je i opce na dodávku dalších lokomotiv," uvedl.
Využití nových Vectronů především na zahraničních relacích odpovídá i skutečnost, že jsou schopné provozu nejen ve všech sousedních zemích, ale také například v Maďarsku nebo Rumunsku. V případě potřeby navíc může ČD Cargo požadovat rozšíření výbavy a způsobilosti stroje vést vlaky v dalších zemích např. v Chorvatsku,Slovinsku, a Nizozemí, dále pak smlouva umožňuje zahájit jednání o provoz v Itálii a Belgii.
Naleštěná strojovna výstavní lokomotivy (14. června 2016, Filip Vlček).
"ČD Cargo rozšiřuje svou flotilu o první moderní interoperabilní lokomotivu Vectron. Celkový počet dodaných lokomotiv této řady se již blíží číslu 200. Předpokládáme, že zbývající čtyři lokomotivy z dosud objednané série pro ČD Cargo budou předány do konce tohoto roku," dodal Roman Kokšal, ředitel divize Mobility, Siemens Česká republika.
Všechny lokomotivy Siemens Vectron v barvách ČD Cargo splňují nejpřísnější evropské standardy, vybaveny jsou mimo jiné i technologiemi ETCS nebo GSM-R a stanou se tak nejmodernějšími vozidly v rozsáhlé flotile ČD Cargo. Jejich sílu dokazuje nejen vysoký výkon 6,4 MW, ale i maximální rychlost na úrovni 160 km/hod., což umožňuje efektivní přepravu dlouhých a těžkých vlaků i na tratích, které jsou zatíženy hustým provozem.
Prezentovaný Vectron na jedné z kolejí na Czech Raildays (14. června 2016, Filip Vlček).
Mezinárodní veletrh drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy Czech Raildays se konal od 14. do 16. června v Ostravě a do areálu nákladového nádraží v Cihelní ulici přilákal tisíce návštěvníků. Informační portál Vlčoun.cz se k veletrhu průběžně vrací prostřednictvím samostatných článků.
Čtěte také...
- Czech Raildays prezentuje novinky na kolejích (vydáno 15. června 2016).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
ČD Cargo spadá do skupiny Českých drah (14. června 2016, Filip Vlček).