Kdo by hledal ústecký autobus ev.č. 373 s modrým pruhem místo červených vyrobený v roce 1991 už v kovošrotu, tak by se mýlil. Ba naopak! Né nadarmo se totiž vžilo pojmenování Spása ústeckých trolejbusů...
Dopravní podnik města Ústí nad Labem totiž tento autobus z důvodu akutního nedostatku trolejbusů vypravuje stále častěji.
|
Trolejové vedení v Ústí nad Labem prochází v posledních týdnech částečnou obnovou. Zatímco loni byla vyměněna rozjezdová výhybka Malátova a nedávno sjížděčka na Elbě, nyní se obnovuje trolej v centru města.
Pracovníci vrchního vedení k tomu využili noční výluky, během které bylo možné vypnout trolejové vedení bez zásahu do provozu.
Ústecký dopravní podnik v rámci své činnosti nabízí k pronájmu mimo jiné také plošiny pro práce ve výškách. Zajímavý je ale způsob propagace, který se v posledních letech rozmáhá i v jiných městech.
Na možnost pronajmout si plošinu totiž upozorňují samotné vozy. Jako první ale byla sebepropagace využita u autoškoly.
Poslední plzeňský trolejbus, který společně s dalšíma dvěma vozy do všebořické vozovny přijel v lednu loňského roku, dnes vyjel do provozu. Už je téměř tradicí, že první cestující svezl na lince číslo 57.
Nebýt samolepky o Plzeňské kartě a amplionů na střeše, těžko by dnes někdo poznal, že trolejbus dříve jezdíval v Plzni.
O nízkopodlažních Citybusech zapůjčených z Liberce toho bylo řečeno už mnoho. V Ústí nad Labem je čeká pár posledních týdnů, než se na přelomu června a července vydají zpátky ke svému původnímu majiteli.
Pojďme se proto během našeho pravidelného sledování dvou libereckých autobusů podívat, kde jsme se s nimi už také mohli setkat.
I když moc služeb ústeckému dopravnímu podniku nezbylo, reklamu zajišťuje jiná firma a z výnosné odtahové služby má příjem minimální, o to více se soustředí na propagaci dalších služeb, které mu zůstaly.
Informační portál Vlčoun.cz se zaměřil na reklamy, které propagují doplňkové činnosti dopravního podniku, z nichž má zisk.
Již podruhé se v přístavišti Vaňov uskutečnil závod Dračích lodí. Akci si nenechaly ujít stovky lidí. Po dohodě s dopravním podnikem proto byly vypraveny zvlástní posilové spoje, čímž v exponovaných obdobích vznikl interval 15 minut.
Krátce po 14.00 hodině závod ale poznamenal silný přívalový déšť, a tak odpolední spoje linky 15X jezdily téměř prázdné.
Moderní, elegantní a především nízkopodlažní. To byly vlastnosti nového trolejbusu Škoda 22TrG, který vznikl v areálu ostrovské Škodovky v devadesátých letech minulého století. Zkušební jízdy tehdy vykonával také v Ústí.
Náhoda nebo štěstí tomu nechtělo, a tak tento vůz cestující nikdy nesvezl. Dnes na svůj osud čeká v Technickém muzeu v Brně.
Důležitý silniční tah středem města je těsně před dokončením. Silničáři se přemístili do Hoření ulice před ústeckou Univerzitu Jana Evangelisty Purkyně, kde jim zbývá položit posledních cca 300 metrů vozovky.
Dobrou zprávou pro cestující tak je především odpadnutí několikaminutových zpoždění, která během prací nárazově vznikala.
Do zastávky přijíždí trolejbus, kde vedle řidiče sedí ještě jeden řidič v reflexní vestě. Až při nástupu zjišťujeme, že jde o instruktora zacvičujícího nového řidiče. Zácvik nových řidičů trolejbusů je totiž v plném proudu.
Dopravní podnik města Ústí v minulých měsícíc nabíral do autoškoly nové řidiče pro posílení svého týmu. Noví řidiči se už zacvičují.
|
|