Pamatujete si na 22TrG? Takhle vypadá dnes
Moderní, elegantní a především nízkopodlažní. To byly vlastnosti nového trolejbusu Škoda 22TrG, který vznikl v areálu ostrovské Škodovky v devadesátých letech minulého století. Zkušební jízdy tehdy vykonával také v Ústí.
Náhoda nebo štěstí tomu nechtělo, a tak tento vůz cestující nikdy nesvezl. Dnes na svůj osud čeká v Technickém muzeu v Brně.
Odstavený a odstrojený. Tak vypadá trolejbus 22TrG. Foceno 28. dubna 2012.
Trolejbus 22TrG byl prvním nízkopodlažním trolejbusem vyrobeným v České republice. Design navrhl známý architekt Patrik Kotas, který společně s moderním řešením karoserie a úspornou elektrickou výzbrojí vytvořil "vlajkovou loď" nového směru výroby trolejbusů.
Vůz byl vyroben v roce 1993, v následujících dvou letech pak probíhaly pouze zkušební jízdy bez cestujících. Během nich najezdil na zkušební trati z Ostrova do Jáchymova a v Ústí nad Labem celkem 40 tisíc kilometrů.
Pohled do vybrakovaného interiéru trolejbusu. Foceno 28. dubna 2012.
Pak přišla závažná závada elektrické výzbroje AEG, následně byl vůz přetažen zpět do závodu v Ostrově nad Ohří. Byl majetkem jihlavského občanského sdružení za záchranu historických vozidel, dnes Technického muzea v Brně.
Zadní části vozu dominovalo technické označení typu. Foceno 28. dubna 2012.
V současné době je osud trolejbusu nejasný. Za zmínku stojí, že ještě při posledním převozu do Brna se počítalo se zprovozněním vozu a úpravou pro běžný brněnský provoz, tyto plány však nebyly uskutečněny. Snad se někdy dočkáme jeho obnovy...
V Technickém muzeu v Brně - Řečkovicích jej pro čtenáře informačního portálu Vlčoun.cz koncem dubna vyfotil kolega Lukáš Oliva.
Setkáme se někdy s provozuschopným trolejbusem 22TrG? Foceno 28. dubna 2012.