Téma: Rekonstrukce Nádražní ulice v Ostravě
OSTRAVA - Rekonstrukce Nádražní ulice, důležité dopravní tepny v Ostravě, začala v dubnu 2015 a má negativní dopad nejen na městskou dopravu. Dopravní podnik musí řešit jednokolejný provoz i úplné výluky.
/SLEDUJEME/ Protože Informační portál Vlčoun.cz tuto akci dlouhodobě sleduje, sestavili jsme tento jednoduchý přehled...
Mumraj tramvají u vjezdu na jednokolejku u Elektry (5. dubna 2016, Filip Vlček).
Nádražní ulice je důležitou spojnicí v samotném centru Ostravy, kterou denně projedou tisíce aut a stovky tramvajových spojů. Její rekonstrukce je tak velkým zásahem do chodu celého města, která po dokončení celou lokalitu výrazně zklidí. Během prací budou zmodernizován vodovod, plynovod i kanalizace, bude opravena tramvajová trať a výrazně se zvýší bezpčnost na zastávkách Stodolní a Elektra díky zastávkovým mysům.
Projekt je spolufinancován z Regionálního operačního programu a míra dotace činí 85 procent. Původně ostravská radnice počítala s náklady okolo 308 milionů korun, ve výběrovém řízení na zhotovitele stavby nakonec vyhrálo sdružení firem Strabag a Staspo s nabídkovou cenou 164,5 milionů korun.
Zastávka Stodolní je přesunutá, Elektra rovnou zrušena (5. dubna 2016, Filip Vlček).
Protože je investice natolik náročná a obsáhlá, připravili jsme pro čtenáře Informačního portálu Vlčoun.cz souhrnný přehled již proběhlých i aktuálních dopravních opatření a změn, které stavba přinesla doplněné o články k tématu:
Loni byla jednokolejka mezi ulicí 30. dubna a zastávkou Stodolní (9. června 2015, Filip Vlček).
Aktuálně od pondělí konce srpna 2016 je tramvajový provoz obnoven, tramvajová linka číslo 14 je opět vedena v tramvajové podobě po své trase. Tramvaje jezdí Nádražní ulicí dvoukolejně. Dočasně z důvodu rekonstrukce je zastávka Elektra, cestující jsou odkazováni na zastávku Karolina.
Po obnovení provozu, které se předpokládá v závěru srpna, bude opět obnoven dvoukolejný provoz v Nádražní ulici. Po přechodnou dobu bude ještě dočasně zrušena tramvajová zastávka Elektra.
Kvůli opravě kolejí musely tramvaje loni v srpnu z Nádražní pryč (28. srpna 2015, Filip Vlček).
První etapa rekonstrukce Nádražní v Ostravě začala v dubnu 2015, kdy byl opravován úsek od křižovatky s ulicí 30. dubna až po zastávku Stodolní včetně. Během prací bylo nutné několikrát zastavit také trolejbusový provoz, a to vždy při pracích na křižovatce s Českobratrskou ulicí. Měsíční výluka v létě pak prokázala, že Dopravní podnik Ostrava je schopen kvalitně zajistit dopravu i ve ztížených podmínkách.
Čtěte také...
- POZNÁMKA: Když nejste znalí místních poměrů (vydáno 8. března 2015).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Finalizace prací na opravě tratě dva dny před obnovením (28. srpna 2015, Filip Vlček).