Do Nádražní ulice se vrací tramvajové koleje
OSTRAVA - Rekonstrukce Nádražní ulice se blíží do finále. Stavbaři v těchto dnech již pokládají nové koleje, tramvajový provoz se do důležité dopravní tepny v centru města vrátí již za necelé dva týdny.
Po dobu výluky je navíc odstavena z provozu také vozovna Křivá, a tak nejezdí tramvaje ani mezi Křižíkovou a Hlučínskou...
Práce v kolejišti u zastávky Stodolní (4. srpna 2016, Ondra Kašpárek).
Obyvatelé moravskoslezské metropole netrpělivě sledují, jak se koleje vrací do Nádražní ulice. Ta v letošním roce prochází druhou etapou rekonstrukce, která se týká úseku mezi zastávkou Stodolní až po křižovatku s ulicí 28. října. Od dubna do července se práce soustředily především na podstatnou a důležitou rekonstrukci zastaralých inženýrských sítí, jako je výměna kanalizace, vodovodu a plynovodu.
Účelem rekonstrukce ovšem je celkové zklidnění Nádražní ulice. Silnice proto po dokončení prací dostane kompletně nový povrch a upraveny budou také chodníky. Rekonstrukce má také přispět ke snížení počtu projíždějících vozidel na polovinu.
Poblíž zastávky Elektra již koleje dnes leží také (4. srpna 2016, Ondra Kašpárek).
Nově bude také řešena samostatná tramvajová trať, která již nebude uložena na panelech, ale tramvaje pojedou po kolejích uložených v živičném povrchu. Drážní těleso bude podložené anitivibrační rohoží a kolejnice obložené pryžovými bokovnicemi.
Zastávkové mysy zvýší bezpečnost
Chodci se ale dočkají také vyšší bezpečnosti. Zatímco dosud cestující v zastávce Elektra vystupovali do silnice, což někteří řidiči nerespektovali a do prostoru zastávky vjížděli, nyní bude zvýšený chodník v místě zastávky přiblížen ke kolejím. Tím je prakticky zcela zamezen vjezd osobních automobilů během stání tramvaje v zastávce, zatímco cestující mohou v klidu vystupovat a nastupovat. Stejný projekt byl aplikován na zastávce Stodolní.
V Nádražní ulici je nyní poměrně dost rušno (4. srpna 2016, Ondra Kašpárek).
Během současné výluky tedy probíhá rekonstrukce samotné tramvajové tratě. Během výluky jsou tramvajové linky od Náměstí Republiky odkloněny ze zastávky Karolina na obratiště Výstaviště a mezi Karolinou a Hlavním nádražím musí cestující využívat náhradní autobusovou dopravou. V úseku Křižíkova - Hlučínská nyní není zavedena náhradní tramvajová linka, cestující tak musí využívat pravidelných autobusů a posílené linky číslo 52.
Stáhněte si...
- Schema tramvajové dopravy s výlukou Nádražní ulice si stáhněte zde.
- Jízdní řád náhradní autobusové dopravy si stáhněte zde.
- Jízdní řád posílené autobusové linky číslo 52 si stáhněte zde.
(zdroj: www.dpo.cz).
Nové kolejnice jsou položeny na antivibrační rohož (4. srpna 2016, Ondra Kašpárek).
První etapa rekonstrukce byla zahájena loni v dubnu a trvala do konce listopadu. V tomto termínu byl kompletně opraven úsek od zastávky Důl Jindřich po zastávku Stodolní včetně, která se tak dočkala výrazné rekonstrukce. Druhá etapa byla zahájena začátkem dubna a potrvá také do konce listopadu. Poté ještě několik týdnů budou probíhat dokončovací práce a oficiální ukončení prací.
Investiční akce je financována z Regionálního operačního programu a míra dotace činí 85 procent. Původně ostravská radnice počítala s náklady okolo 308 milionů korun, ve výběrovém řízení na zhotovitele stavby nakonec vyhrálo sdružení firem Strabag a Staspo s nabídkovou cenou 164,5 milionů korun.
Náhradní dopravu zajišťují kloubové autobusy (4. srpna 2016, Ondra Kašpárek).
Informační portál Vlčoun.cz sleduje rekonstrukci Nádražní ulice od zahájení prvních prací. Kompletní informace včetně aktuálního dopravního opatření čtenáři najdou na adrese rekonstrukcenadrazni.vlcoun.cz a k dispozici je také kompletní databáze všech článků, které se rekonstrukcei Nádražní ulice v Ostravě věnovaly.
Čtěte také...
- Souhrnný a průběžně aktualizovaný článek o rekonstrukce Nádražní ulice (vydáno 15. dubna 2016).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Pohled na tramvajovou trať před týdnem (4. srpna 2016, Ondra Kašpárek).