Provozovna Krásné Březno
ÚSTÍ NAD LABEM - Krajské město není tak velké, aby si mohlo dovolit dvě trolejbusové vozovny. Nicméně i přesto se čas od času v Ústí jedna provizorní provozovna objeví, a sice v Neštěmické ulici v Krásném Březně.
Důvodem pro zřízení takové provizorní vozovny obvykle bývá uzavírka důležité Přístavní ulice nebo křižovatky U Pěti oblouků.
Kolona trolejbusů v čele s vozem 15TrM ev.č. 565. Foceno 16. ledna 2011.
Právě Přístavní ulice je jedinou spojkou mezi provozovnou Všebořice s Krásným Březnem a Neštěmicemi.
V případě jejího plánovaného nebo dlouhodobého uzavření (například v důsledku záplav) tak dopravní podnik vypravuje z vozovny přibližně desítku trolejbusů, kterou následně zajišťuje trolejbusovou dopravu v odříznuté části systému.
Druhá část odstavených trolejbusů nad zastávkou Autoškola. Foceno 16. ledna 2011.
Umožňuje mu to ovšem především manipulační trolejová stopa Jungmannova - Autoškola, díky které je umožněno obracení trolejbusů bez nutnosti jízdy samospádem (využíváno v březnu 2006) nebo překládání sběračů.
Trolejbusy jsou odstavovány ve Výstupní ulici mezi zastávkami Autoškola a Výstupní, a to v uvedeném směru. Deponovací kapacita čítá deset trolejbusů, aby byl umožněn vjezd do areálu komunálních služeb AVE a bezpečné zastavování trolejbus v zastávkových zálivech.
V minulosti je známo odstavování trolejbusů v opačném směru, ale to bylo ještě v době neexistence "Povodňové stopy".
Odstavené trolejbusy v Neštěmické ulici. Foceno 3. května 2006.
V případě aktivace provozovny Krásné Březno se linkové vedení dělí na dva samostatné úseky, kdy linky 51, 56 a 57 jedou od Pivovaru přes zastávku Jungmannova do zastávky Autoškola, kde je zajištěn přestup na náhradní autobusovou dopravu. Trolejbusy odtud pokračují přes Výstupní, Prior a Krčínovu zpět do svých konečných zastávek.
Na Žežickou je vedená prodloužená větev náhradní dopravy. Ve směru od Divadla jsou linky zkráceny na Mírové náměstí. Přetahy dlouhodobě neprovozních nebo poškozených vozů se provádí Tatrou přes Výstupní ulici.
Odstavené trolejbusy v Neštěmické ulici. Foceno 3. května 2006.
Díky výše popsanému souboru opatření (provizorní vozovna a "Povodňová stopa") se snižuje potřeba autobusů pro zajištění náhradní dopravy, díky čemu je možné zajistit plynulejší, ale především kapacitnější přepravu cestujících.
Naposledy byla provizorní vozovna Krásné Březno využívána v lednu roku 2011, kdy byla v důsledku povodní zaplavena křižovatka U Pěti oblouků a tím pádem byl přerušen trolejbusový provoz mezi Mírovým náměstí a Autoškolou.
Opačně stojící vozy v Neštěmické jezdily u Autoškoly samospádem. Foceno 8. dubna 2006.