Výluka v Nádražní na měsíc vyřadila tramvaje
OSTRAVA - Pokračující rekonstrukce Nádražní ulice v Ostravě postoupila do další etapy. Až do závěru srpna tak z důvodu opravy tramvajové tratě přerušen tramvajový provoz v centru města.
Dlouhodobá rekonstrukce Nádražní ulice vedoucí k jejímu zklidnění se tak blíží k finále, hotovo bude koncem roku...
Tramvaje opět zmizely z Nádražní ulice (25. července 2016, Ondra Kašpárek).
Cestující v ostravské městské hromadné dopravě musí od pondělí 25. července počítat s další tramvajovou výlukou. Tentokrát tramvaje nejezdí od Karoliny až na Hlavní nádraží, respektive na Hlučínskou a cestující se tak musí spolehnout na náhradní autobusovou dopravu nebo na posílené pravidelné autobusové linky. Celá Ostrava je navíc kvůli odříznutí vozovny v Moravské Ostravě odkázaná jen na vozovnu v Porubě.
Linka číslo 8 míří na odklonové trase k Výstavišti (25. července 2016, Ondra Kašpárek).
Až do 27. srpna jsou tramvajové linky číslo 1, 2, 8, 9, 11 a 18 ve směru od Náměstí Republiky odkloněny a z Karoliny pokračují na obratiště Výstaviště. Upraveny v návaznosti na to jsou také jízdní řády dalších tramvajových linek.
V souvislosti s výlukou v Nádražní ulici je již od dubna změněn také provoz na lince číslo 14, kterou dlouhodobě zajišťují autobusy. Aby se linka vyhnula komplikované dopravě v centru města, tak je její autobusová náhrada odkloněna přes Vozovnu trolejbusů a Novou radnici, v oblasti Hranečníku a Nové hutě ale zastavuje v pravidelných zastávkách. Bez výraznější změny zůstal také rozsah provozu.
První den výluky probíhal odvoz panelových polí (25. července 2016, Ondra Kašpárek).
Náhradní autobusová doprava ve vyloučených úsecích je zajištěna zvláštní i pravidelnou posílenou linkou. Páteřním spojem je linka náhradní dopravy v trase Hlavní nádraží - Křižíkova - Stodolní - Karolina a zpět ve špičkovém intervalu 4 minuty. Dopravní podnik Ostrava na tuto linku nasazuje kloubové autobusy, protože předpokládá vysoké vytížení této linky spojující hlavní nádraží s centrem města.
Kromě toho je také posílena pravidelná autobusová linka číslo 52, na kterou dopravní podnik především ve večerních hodinách a o víkendech celodenně přidal vložené spoje jezdící v trase Křižíkova - Sad Boženy Němcové - Hlučínská. Tento autobus tak nahrazuje druhou větev tramvajové linky číslo 11.
Nástupní zastávka u Karoliny před budovou DP (25. července 2016, Ondra Kašpárek).
Na zastávce Karolina je tradičně posíleno personální zajištění podávání informací o organizaci tramvajové dopravy a náhradní dopravy. Informátoři jsou schopni také komunikovat v angličtině a němčině, což pomůže i zahraničním turistům, kteří se v letních měsících přijeli do Ostravy podívat.
Stáhněte si...
- Schema tramvajové dopravy s výlukou Nádražní ulice si stáhněte zde.
- Jízdní řád náhradní autobusové dopravy si stáhněte zde.
- Jízdní řád posílené autobusové linky číslo 52 si stáhněte zde.
(zdroj: www.dpo.cz).
Manipulační přejezd z výstupní do nástupní zastávky (25. července 2016, Ondra Kašpárek).
Zatímco dosavadní práce se soustředily spíše na inženýrské sítě pod jízdními pruhy, nyní se práce přesunou přímo do kolejiště. Stavbaři ve spolupráci s pracovníky ostravského dopravního podniku tak vymění koleje, které v kombinaci s novým podložím budou tišší. Antivibrační rohože pak zajistí minimalizaci otřesů.
Cestující jistě ocení také zvýšení bezpečnosti v zastávce Elektra. Nástupiště této zastávky totiž budou přiblížena k tramvajovým kolejím stejně, jako v případě zastávky Stodolní. Díky tomu bude osobním automobilům během nastupování a vystupování z tramvaje znemožněno její předjíždění a automobily tak budou muset po celou dobu odbavování stát za tramvají.
Tramvajové linka 2 ve výstupní zastávce Výstaviště (25. července 2016, Ondra Kašpárek).
Dopravní podnik Ostrava se s výlukami vyvolanými rekonstrukcí Nádražní ulice potýkal už loni. V rámci první etapy se dělníci soustředili na úsek od zastávky Důl Jindřich po zastávku Stodolní včetně s tím, že v tomto úseku byl mimo letní měsíční výluky udržován jednokolejný provoz. Stejná situace včetně jednokolejného provozu probíhala v rámci druhé etapy také v úseku mezi zastávkami Stodolní a Karolina
Investiční akce je financována z Regionálního operačního programu a míra dotace činí 85 procent. Původně ostravská radnice počítala s náklady okolo 308 milionů korun, ve výběrovém řízení na zhotovitele stavby nakonec vyhrálo sdružení firem Strabag a Staspo s nabídkovou cenou 164,5 milionů korun.
Odklonová trasa linky číslo 2 u křižovatky s Nádražní (25. července 2016, Ondra Kašpárek).
Informační portál Vlčoun.cz sleduje rekonstrukci Nádražní ulice od zahájení prvních prací. Kompletní informace včetně aktuálního dopravního opatření čtenáři najdou na adrese rekonstrukcenadrazni.vlcoun.cz a k dispozici je také kompletní databáze všech článků, které se rekonstrukcei Nádražní ulice v Ostravě věnovaly.
Čtěte také...
- Souhrnný a průběžně aktualizovaný článek o rekonstrukce Nádražní ulice (vydáno 15. dubna 2016).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Demontáž tramvajové tratě v Nádražní ulici (25. července 2016, Ondra Kašpárek).