Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Do Nádražní ulice se po měsíci vrací tramvaje

OSTRAVA - Tramvajová doprava se v noci z neděle na pondělí vrací do Nádražní ulice v Ostravě. Po měsíci tak skončí nepřetržitá výluka v úseku Křižíkova - Karolina vyvolaná rekonstrukcí důležité silniční tepny.

Zatímco tramvaje se vrátí do svých tras, tak i nadále bude z důvodu výstavby nových nástupišť zrušena zastávka Stodolní...


Pohled do Nádražní ulice dva dny před obnovením provozu (28. srpna 2015, Filip Vlček).

Výluka začala v noci na čtvrtek 30. července. Rekonstrukce Nádražní ulice totiž po téměř čtyřech měsících postoupila do další části a dělníci se tak mohli vrhnout na samotnou tramvajovou trať. Stav ulice ovšem neumožňoval zachovat silniční provoz, a tak byla Nádražní ulice uzavřena úplně, a to i pro městskou hromadnou dopravu.

Čtěte také...
- Rozkopaná zavřená Nádražní: Tramvaje nejezdí (vydáno 7. srpna 2015).
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Nový povrch na křižovatce s Českobratrskou ulicí (28. srpna 2015, Filip Vlček).

Během výluky byly tramvajové linky číslo 1, 2, 8, 9, 11 a 18 odkloněny ve směru z centra na obratiště Výstaviště, část linky číslo 11 pak byla provozována i v izolované části v úseku Křižíkova - Sad Boženy Němcové - Hlučínská.

Náhradní dopravu zajišťovaly ve špičkovém intervalu 4 až 5 minut kloubové autobusy v trase Hlavní nádraží - Křižíkova - Karolina a zpět. Z důvodu úplné uzavírky Nádražní ulice jezdily autobusy Poděbradovou ulicí, kvůli čemu byly zastávky Důl Jindřich a Stodolní přesunuty právě do této ulice. Zastávka Elektra pak byla obsluhována pouze ve směru od Hlavního nádraží a u Karoliny autobusy zastavovaly u budovy dopravního podniku.


Obnoven bude pouze tramvajový provoz (28. srpna 2015, Filip Vlček).

Během měsíční výluky se uskutečnila také navíc ještě jedna výluka. Od středy 19. srpna dělníci navíc zavřeli křižovatku ulic Nádražní a Českobratrská, aby tady mohli opravit povrch vozovky. Během týdenní výluky byly trolejbusové linky 102, 103, 104, 105, 108 a 112 nahrazeny autobusy a odkloněny po objízdných trasách.


Náhradní dopravu zajišťovaly autobusy (28. srpna 2015, Filip Vlček).

V závěru tohoto týdne práce na tramvajové trati finišovaly. Dělníci dokončovali poslední detaily, aby mohl být tramvajový provoz obnoven v plánovaném termínu, tedy v noci z neděle 30. na pondělí 31. srpna. V průběhu nedělního dopoledne pak byly provedeny zkušební jízdy jak po rekonstruované tramvajové trati, tak i v úseku mezi vozovnou Moravská Ostrava a obratištěm Hlavní nádraží, kde jinak nebylo pojížděno.

Tramvajové linky se tak v oblasti Nádražní ulice vrací do svých pravidelných tras. Z důvodu výstavby nových nástupišť bude ale až do 15. listopadu i nadále zrušena zastávka Stodolní. Nejbližší zastávka je u Elektry.


Tramvaj na zkušební jízdě odjíždí od hlavního nádraží (30. srpna 2015, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!