Jednokolejku čeká poslední měsíc provozu
OSTRAVA - Už jen měsíc zbývá do ukončení jednokolejného provozu v Nádražní ulici. Pak tramvaje z této ulice zmizí úplně, protože bude zahájena rekonstrukce samotné tramvajové tratě.
Tramvaje tak mezi zastávkami Stodolní a Karolina jezdí jen po jedné koleji a pro plynulejší provoz je zrušena zastávka Elektra...
Tramvaj linky číslo 11 vjíždí na jednokolejný úsek tratě (9. června 2016, Filip Vlček).
K zatím poslední změně došlo v první červnový víkend, kdy byl obousměrný tramvajový provoz přesunut na pravou kolej ve směru od Stodolní. Pro cestující se ale prakticky nic nezměnilo. Tramvajové linky číslo 1, 2, 8, 9, 11 a 18 jsou tak i nadále vedeny mezi zastávkami Stodolní a Karolina po jedné koleji s tím, že zastávka Elektra je dlouhodobě zrušena a přesunuta právě na Karolinu.
Náhradní autobusy i nadále jezdí také na tramvajové lince číslo 14, která ale není vedena po Nádražní ulici, ale po souběžné Sokolské. Kvůli tomu autobusy nezastavují na zastávkách Muglinovská, Křižíkova, Důl Jindřich, Stodolní, Elektra a Výstaviště, ale místo toho pouze na zastávce Nová radnice.
Tramvaje od Karoliny jezdí po protisměrné koleji (9. června 2016, Filip Vlček).
Dopravní podnik Ostrava také již zveřejnil předpokládaný termín zahájení úplné výluky v Nádražní ulice. Tramvaje se z této důležité dopravní tepny vytratí od 25. července do 27. srpna. Po tuto dobu budou tramvajové linky tradičně od Karoliny odkloněny na obratiště Výstaviště a v úseku Karolina - Hlavní nádraží bude zavedena náhradní autobusová doprava v krátkých intervalech.
Oproti předchozím výlukách nebude zachováván tramvajový provoz v úseku Křižíkova - Hlučínská. Tramvajovou dopravu v tomto úseku tak nahradí souběžně jedoucí autobusové linky.
Jednokolajý provoz si vynutila postupující rekonstrukce (9. června 2016, Filip Vlček).
Tramvaje se s výlukou v Nádražní ulici potýkají od letošního dubna. Zatímco od 5. dubna jezdily tramvaje obousměrně po koleji ve směru od Karoliny, tak od 7. června se pojížděný směr přesunul na opačnou kolej. Během zatím poslední výluky byly tramvajové linky odkloněny na Výstaviště a ve vyloučeném úseku jezdily náhradní autobusy. V provozu byla také druhá část linky číslo 11 z Hlučínské na Křižíkovu.
Provoz na jednokolejce je zabezpečen moderním zabezpečovacím systémem a polohy výhybek jsou řidiči zobrazovány pomocí návěstidel, která byla prezentovaná na červnovém veletrhu Czech Raildays.
Jednokolejku využívají pravidelné linky i manipulační jízdy (25. června 2016, Filip Vlček).
Rekonstrukce Nádražní ulice v Ostravě je důležitou investiční akcí města Ostravy. Její realizace začala již loni první etapou mezi zastávkami Důl Jindřich a Stodolní a během prací doznala tramvajová trať mnoha změn. Kromě nového povrchu vozovek nebo nových inženýrských sítí došlo také na zvýšení bezpečnosti cestujících na zastávce Stodolní, kde vznikla nová zvýšená nástupiště zamezující provozu aut.
Jednokolejka začíná v prostoru u zastávky Elektra (25. června 2016, Filip Vlček).
Informační portál sleduje rekonstrukce Nádražní ulice od samého počátku. Pro čtenáře proto průběžně aktualizuje speciální přílohu zabývající se touto investiční akcí a seřadil tak články chronologicky od nejstaršího po nejnovější včetně aktuálního dopravního omezení v městské hromadné dopravě.
Čtěte také...
- Kompletní přehled o postupu prací najdete na rekonstrukcenadrazni.vlcoun.cz (vydáno 16. dubna 2016).
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Jedenáctka se vrací z jednokolejného úseku (25. června 2016, Filip Vlček).