Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Polovina Nádražní je hotová. Stodolní je zpět

OSTRAVA - První etapa náročné rekonstrukce Nádražní ulice v Ostravě začátkem prosince skončila. Od 1. prosince místem opět projíždí automobily, od 2. prosince pak tramvaje opět zastavují na Stodolní.

Druhá etapa rekonstrukce Nádražní ulice od Stodolní po obchodní dům Ostravica začne v závislosti na počasí příští rok na jaře...


Upozornění na přednost tramvajím (8. prosince 2015, Filip Vlček).

Rekonstrukce důležité dopravní tepny je v polovině. První etapa stavby ulice Nádražní v úseku od ulic 30. dubna po Stodolní byla stavebně dokončena 30. listopadu. Automobilová doprava byla oboustranně obnovena od půlnoci v úterý 1. prosince a provoz tramvajové zastávky Stodolní byl zahájen o den později. "Kolaudace tohoto opraveného úseku bude začátkem roku 2016," uvedla ostravská tisková mluvčí Andrea Vojkovská.

Celá rekonstrukce Nádražní by měla Ostravu přijít na 176 milionů korun, z toho I. etapa rekonstrukce je za 93 milionů. Začátek II. etapy je plánován na jaro 2016, její ukončení do konce roku 2016, závěrečná kolaudace pak v lednu 2017.


Před zastávkou musí řidiči aut zastavit (8. prosince 2015, Filip Vlček).

Rekonstrukce během první etapy byla náročná z hlediska koordinace stavebních prací. Její součástí byla výměna vodovodu a kanalizace v havarijním stavu, současně RWE prováděly rekonstrukci plynovodu. Po celou dobu rekonstrukce bylo nutno minimalizovat výluky veřejné tramvajové dopravy. Následně proběhla kompletní výměna tramvajového svršku a spodku s cílem snížit hlukovou zátěž z projíždějících tramvají. Posledními úpravami byla rekonstrukce chodníků s cílem zvýšit bezpečnost a komfort chodců.

Nová nástupiště na Stodolní jsou bezpečnější

Vznikly zde takzvané zálivové zastávky. Mezi jejich hlavní výhody patří například bezpečnější vstupy chodců na zastávce při nastupování do tramvají, rozšíření prostoru pro pěší, vstup do tramvají je bezbariérovy a volnější průchod lidí okolo zastávky. "Zálivové zastávky nejsou finančně nákladnější, z hlediska investičních nákladů jsou levnější," zdůraznila Andrea Vojkovská. 


Tramvaje v zastávce tvoří zátku, nastupování je bezpečnější (8. prosince 2015, Filip Vlček).

Druhá etapa rekonstrukce Nádražní ulice, a to v úseku od Stodolní po ulici 28. října začne příští rok na jaře, a to v závislosti na počasí. Stavba bude prováděna opět po fázích s vyloučením individuální dopravy v daném úseku. V průběhu letních prázdnin se znovu počítá s výlukou tramvajové dopravy a výměnou kolejí. "Termíny uzávěr a výluk tramvajového provozu se budou průběžně určovat dle postupu stavebních prací a podmínek Dopravního podniku Ostrava," uzavřela Vojkovská. Za zmínku stojí i to, že zastávka Elektra bude řešena stejně, jako Stodolní.

Kompletní informace od zahájení po konec na Vlčounovi

Informační portál Vlčoun.cz rekonstrukci Nádražní ulice v Ostravě dlohodobě sleduje a o všech důležitých změnách čtenáře informuje. Nejnovější informace pak čtenáři najdou na adrese rekonstrukcenadrazni.vlcoun.cz. Zde také průběžně chronologicky zpracovává vývoj celé rekonstrukce.


Druhá část Nádražní ulice, která se opravy dočká příští rok (8. prosince 2015, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!