Ruch v Nádražní zastavila stavba jednokolejky
OSTRAVA - Očekávaná rekonstrukce frekventované Nádražní ulice, jedné z důležitých dopravních tepen Ostravy, v pátek začala. Dělníci připravují jednokolejku, aby během prací mohl být zachován tramvajový provoz.
Od úterního rána, kdy stavební práce na opravě staré kanalizace začnou naplno, budou tramvaje jezdit po jedné koleji...
Pohled do rozkopané Nádražní ulice (17. dubna 2015, Filip Vlček).
Tramvaje se v Nádražní ulici zastavili v pátek se zahájením denního provozu. Tramvajové linky číslo 1, 2, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 12 a 18 jsou ve směru z centra Ostravy odkloněny ze zastávky Karolina na obratiště Výstaviště, které tak především v pracovních dnech vypadá spíše jako malá vozovna, než točna.
Dopravní podnik Ostrava na zastávku Karolina zajistil také informátory, kteří radí cestujícím, jak pokračovat v další cestě.
Tramvaje nahradily autobusy (17. dubna 2015, Filip Vlček).
Náhradní dopravu zajisťují dvě linky. Autobusová linka jezdí v trase Hlavní nádraží - Křižíkova - Důl Jindřich Karolina a zajišťují ji kloubové autobusy. Ve směru ke Karolině se neobsluhuje zastávka Elektra.
V úseku Křižíkova - Sad Boženy Němcové - Hlučínská pak jezdí náhradní tramvajová doprava v jízdním řádu označená jako NTD, ale tramvaje jezdí jako výluková linka číslo 11. Navíc za spoje linky číslo 14 jezdí náhradní autobusy, které od Sady Boženy Němcové jedou po trase trolejbusu směrem k Nové radnici a dále na Novou huť.
Z Hlučínské linka číslo 11 jezdí jen na Křižíkovu (17. dubna 2015, Filip Vlček).
Dopravní podnik na náhradní dopravě v pracovních dnech zajišťuje provoz v intervalu 3 až 4 minuty, o víkendech pak každých 5 až 9 minut. Náhradní tramvaj na Hlučínskou pak jezdí každých 10 minut, o víkendech každých 20 minut.
Stáhněte si...
- Souhrnný jízdní řád náhradní autobusové dopravy (NAD) si stáhněte zde.
- Souhrnný jízdní řád náhradní tramvajové dopravy (NTD) si stáhněte zde.
- Souhrnný jízdní řád náhradní autobusové dopravy za linku číslo 14 si stáhněte zde.
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Zastávka Stodolní je jen ve směru z centra (17. dubna 2015, Filip Vlček).
Mezitím Nádražní ulice od pátečního rána ožila dělníky, kteří se ale ještě nezabývají opravou kanalizace. Zatím totiž připravují tramvajovou trať na jednokolejný provoz. U zastávky Stodolní a u zastávky Důl Jindřich proto budují trvalé kolejové přejezdy, aby mohli dělníci od úterý začát pracovat na pravé (pohledem z centra) části silnice.
Stavební práce na opravě kanalizace, která městskou pokladnu vyjde na 165 milionů korun, naplno začnou v úterý ráno. Připomeňme, že v rámci výběrového řízení Ostrava ušetřila, počítala s rozpočtem rekonstrukce za 300 milionů korun.
Výhybky připravené na montáž (17. dubna 2015, Filip Vlček).
Od zahájení nočního provozu z pondělí na úterý pak bude obnoven tramvajový provoz s tím, že cestující budou muset počítat se zpožděním, protože mezi Dolem Jindřich a Elektrou bude provoz veden po jedné koleji. Pro eliminaci zpoždění bude zastávka Stodolní, která je na jednokolejném úseku, přesunuta do zastávky Elektra.
Informační portál Vlčoun.cz bude celou rekonstrukci sledovat a čtenáře bude průběžně o postupu prací informovat.
Řada linek je odkloněna na Výstaviště (17. dubna 2015, Filip Vlček).