Za měsíc začíná II. etapa rekonstrukce Nádražní
OSTRAVA - Už za měsíc se vrátí stavební ruch do Nádražní ulice v Ostravě. Podle informací ostravského dopravního podniku se na první dubnový víkend připravuje první tramvajová výluka.
V rámci druhé etapy rekonstrukce Nádražní ulice bude opraven úsek od zastávky Stodolní po křižovatku u bývalé Ostravice...
V dubnu začne druhá etapa rekonstrukce Nádražní ulice (26. ledna 2016, Filip Vlček).
V novém vydání knižního jízdního řádu pro Ostravsko jsou uvedeny první termíny, kdy bude omezena nebo přerušena tramvajová doprava. Vzhledem k organizaci dopravy v první etapě, která probíhala od dubna do listopadu loňského roku se dá jednoduše vyčíst, jak to pojede či nepojede letos.
První výluka v úseku Stodolní - Karolina je naplánována od 1. do 4. dubna a při této výluce bude tramvajová doprava zcela přerušena, neboť dělníci budu připravovat tramvajové koleje na jednokolejný provoz. Ten bude spuštěn buď ještě 4. nebo následující den 5. dubna a po jedné koleji se tady tramvaje budou střídat po dobu dvou měsíců. V termínu od 4. do 6. června pak budou dělníci za úplné výluky převádět provoz na druhou kolej.
Rekonstruována bude i tramvajová trať (26. ledna 2016, Filip Vlček).
Jednokolejný provoz pak skončí v polovině prázdnin, neboť od 25. července do 27. srpna bude probíhat finální pokládka tramvajové tratě včetně navazujících dokončovacích prací. Během prací dopravní podnik zruší zastávku Elektra, která po dokončení dostane stejný vzhled, jako dnešní zastávka Stodolní, a dále mezi zastávkami Stodolní a Karolina bude prodloužena jízdní doba tramvají o 1 minutu.
Během samotných výluk bude tramvajová doprava opět rozdělena na dvě samostatné části. Ve směru z centra budou tramvaje odkloněny na obratiště Výstaviště, v úseku Křižíkova - Hlučínská pak bude zavedena zvláštní tramvajová linka a v úseku Karolina - Hlavní nádraží bude zavedena náhradní autobusová doprava.
Nově bude dle vzoru Stodolní řešena zastávka Elektra (26. ledna 2016, Filip Vlček).
Práce by měly podle smlouvy o dílo skončit nejpozději letos v prosinci. Kromě modernizace inženýrských sítí a zklidnění dopravy se tramvajová trať díky antivibrační rohoži a kolejnic obložených pryžovými bokovnicemi dočká odhlučnění a zastávka Elektra bude řešena, jako loni dokončená Stodolní - doprava tady bude řešena formou hrdla, takže při odbavování cestujících v zastávce nebudou moci projíždět auta.
Ostravská radnice původně počítala s tím, že náklady na tuto investiční akci se vyšplhají na 308 milionů korun. Nakonec ve výběrovém řízení vyhrála 'Společnost Nádražní' sdružující společnosti Strabag a Staspo s nabídkovou cenou 164,5 milionu korun. Městu se tak podařilo ušetřit několik desítek milionů korun.
Čtěte také...
- Polovina Nádražní je hotová. Stodolní je zpět (vydáno 11. prosince 2015).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Rekonstruovaný úsek končí u bývalé Ostravice (26. ledna 2016, Filip Vlček).