Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Uplynul týden od tragické nehody ve Studénce

STUDÉNKA - Přesně před týdnem touto dobou plnily hlavní pozice zpravodajských kanálů informace o tragické nehodě Pendolina s kamionem ve Studénce. Nehoda si nakonec vyžádala tři mrtvé a několik zraněných.

Vážně zraněn byl i strojvedoucí rychlovlaku, kterému museli lékaři amputovat nohu. Jeho kolegové mu založili speciální účet...


Zdemolované Pendolino po střetu s kamionem (15. července 2015, Drážní inspekce).

Bylo čtvrt na osm ráno, když Pendolino na železničním přejezdu ve Studénce v plné rychlosti smetlo kamion plný plechů. Po nárazu vznikl malý požár, kabina strojvedoucího náraz neobstála, náklad i trosky kamionu byly rozmetány po celé stanici, která se na několik hodin stala zcela neprůjezdnou. Při nehodě zemřeli dva cestující, třetí osoba umírá na následky zranění následující den v nemocnici. Bylo 15. července a toto datum se černě zapsalo do železniční historie.

Konečná bilance je tragická. Tři mrtví, 17 zraněných, mezi kterými jsou cestující, drážní dělníci i strojvedoucí vlaku. Na Pendolinu vznikla škoda přesahující 150 milionů korun a technici v pražském depu společně se zástupci společnosti Alstom zvažují, co s jednotkou bude dál. Další škoda pak vznikla na železniční trati i přímo na budově.


Těžká technika při nakládání torza kamionu z čela vlaku (15. července 2015, Drážní inspekce).

Podle Správy železniční dopravní cesty dosahuje škoda na trati téměř čtyři miliony korun. “Rozlámané přestavníky, poničená statika nástupišť, zničené zabezpečovací zařízení, odnesl to i výtah a samozřejmě také trakce a kolejnice,” uvádí Správa železniční dopravní cesty na svém facebookovém profilu. Kromě toho trosky kamionu poškodili návěstidlo a sloupek s amplionem.

Sbírka pro strojvedoucího Honzu

Materiální škoda je ale zanedbatelná oproti trvalým zdravotním následkům, se kterými se bude potýkat strojvedoucí Pendolina Jan Černý. Zdravotníci mu museli amputovat nohu, má také poškozenou páteř. České dráhy již minulý týden oznámily, že strojvedoucího odškodní, protože jde o pracovní úraz. Podle jeho kolegů to ale nebude na kvalitní protézu stačit. Proto pro něj vyhlásili sbírku s názvem Strojvedoucí Honza Černý, kam mu lidé mohou posílat příspěvky. Číslo účtu je 4026277399/0800.

“Vše půjde Honzovi. Znám se s ním snad čtyřicet let. Správný parťák, spolehlivý kolega, nadšený sportovec. Proto bylo jasné, že mu musíme pomoct,” řekl internetovému deníku iDnes.cz vedoucí provozu Depa kolejových vozidel Praha Václav Sosna.


V dáli je vidět poškození nástupiště (15. července 2015, Filip Vlček).

Mezitím policie zatkla a soud uvalil vazbu na polského řidiče kamionu, který vjel na přejezd už v době, kdy svítila červená světla a zůstal na něm stát. Zazmatkoval. Přitom stačilo pokračovat v jízdě, přerazit závory. Musel by zaplatit pokutu, uhradit opravu závory, ale rozhodně by neumírali lidé. Jakmile totiž přejezd signalizuje přeražení závory, okamžitě na všech semaforech naskočí červená.

Přejezd ve Studénce je bezpečný

Množící se dohady o bezpečnosti železničních přejezdů dnes utnula Drážní inspekce. Ta v souvislosti s nehodou neuvažuje a nikdy ani neuvažovala o snížení rychlosti na železničních přejezdech. “Železniční přejezd ve Studénce má nejvyšší možné zabezpečení a rozhodně není nebezpečný nebo rizikový,” uvedl dnes dopoledne tiskový mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal a dodal, že Drážní inspekce naopak dlouhodobě prosazuje, aby maximum železničních přejezdů bylo zabezpečeno právě světelnou signalizací doplněnou o závory.

Vyšším stupněm zabezpečení přejezdu je pak už pouze zrušení železničního přejezdu a jeho nahrazení podjezdem nebo nadjezdem. “V takovém případě je vznik mimořádné události téměř eliminován,” dodal Drápal závěrem.

Čtěte také…
Po střetu Pendolina u Studénky zůstali mrtví (vydáno 22. července 2015).
Náhradní autobusová doprava jezdila do večera (vydáno 22. července 2015).
- Prokletá Studénka: Druhá nehoda za sedm let (vydáno 23. července 2015).
- Nehoda ve Studénce: Zemřela třetí oběť (vydáno 23. července 2015).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Odstranování plechů z železničního přejezdu (15. července 2015, Filip Vlček).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!