Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? IX.

ÚSTÍ NAD LABEM - Oblíbený seriál Informačního portálu Vlčoun.cz se přechyluje do poslední čtvrtiny. Září roku 2006 bylo ve znamení rekonstrukce křižovatky Elba i krajské dopravní autobusové krize...

/DESET LET ZPÁTKY/ Speciální seriál bude po celý rok připomínat, jak vypadala městská doprava i samotné Ústí v roce 2006...


(4. září 2006, Filip Vlček).

Zatímco centrum krajské metropole již dělníci opouštěli a jeho definitivní a dnes známá podoba byla téměř dokončena, tak se část dělníků přesunula na Severní Terasu, kde byla zahájena přestavba křižovatky ulic Krušnohorská, Orlická a Mezní. Během pár týdnů tady totiž vznikl nový kruhový objezd, na který musel reflektovat také Dopravní podnik města Ústí nad Labem přeložkou trolejového vedení.

Kruhový objezd měl za účel stejně, jako v dalších místech města, především zjednodušit dopravu na poměrně frekventovaných křižovatkách. V tomto případě se tak nakonec i stalo, protože trolejbusy tudy začaly jezdit plynuleji.


(4. září 2006, Filip Vlček).

Dopravní podnik musel nejprve postavit nové sloupy trakčního vedení. Jeden z nich se vzpříčil také uprostřed křižovatky, ve které byl finální kruhový objezd pouze naznačen dopravním značením. Řadu řidičů tato úprava zaskočila, ale policie žádnou nehodu nebo na budoucím objezdu neevidovala. Po dobu výstavby, která probíhala až na výjimky za plného provozu, byla zajímavá doba, kdy bylo trolejové vedení již upravené do nové polohy, ale po kruhovém objezdu ještě nebyly ani nejmenší památky.

Dopravní fanoušci i odborníci se jen pozastavovali nad tím, proč nebyl kruhový objezd uzpůsoben pro provoz ze všech směrů tak, aby jej bylo možné použít jako obratiště. Dopravní podnik tehdy argumentoval, že taková úprava není potřeba.


(4. září 2006, Filip Vlček).

V září také vyvrcholila autobusová krize. Dopravní podnik Ústeckého kraje ve sporu s Ústeckým krajem se totiž neshodl na výši úhrady prokazatelné ztráty, a tak se rozhodl, že v první polovině září nevysílal do ulic autobusy žádné. Dopravce si tím ale výrazně přitížil, neboť ponechal obyvatele Ústeckého kraje napospas osudu.

Tisíce lidí se tak nedostaly včas do práce, školáci měli problém se dostat do škol. Řada obcí se snažila u jiných dopravců zajistit alespoň náhradní spoje pro školáky a nutnou ranní dopravu pracujících do měst.


(20. září 2006, Filip Vlček).

V rámci druhého protestu pak dopravce ucpal centrum krajského města, neboť sem vyslal všechny své ekologické autobusy SOR přezdívané též jako Ekobus. Vedení města v čele s primátorem Janem Kubatou se rozhodlo časově neomezený protest utnout instalací dopravních značek zakazujících vjezd autobusů. Po několika hodinách nakonec Ekobusy z Ústí nad Labem zmizely.

Připomeňme, že krajský úřad následně zajistil náhradní autobusy hned od několika dopravců, mezi nimiž dominoval především Zdar ze Žďáru nad Sázavou. Vtipně tak působily celovozové reklamy na zapůjčených autobusech, které nabízely produkty z Vysočiny. Nakonec kraj autobusovou dopravu převedl na tehdejší ČSAD Semily.


(9. září 2006, Filip Vlček).

Informační portál Vlčoun.cz bude po dobu celého roku v závěru měsíce čtenářům nabízet sérii několika fotografií, na kterých budou moci zavzpomínat nad tím, jak město vypadalo před deseti lety v roce 2006. Věříme, že pro mnohé čtenáře bude tato "sonda do minulosti" zpestřením Informačního portálu Vlčoun.cz.

Čtěte také...
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl I. (vydáno 29. ledna 2016).
Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl II. (vydáno 26. února 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl III. (vydáno 29. března 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl IV. (vydáno 28. dubna 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl V. (vydáno 27. května 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl VI. (vydáno 29. června 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl VII. (vydáno 28. července 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl VIII. (vydáno 29. srpna 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


(9. září 2006, Filip Vlček).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!