Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - III.

ÚSTÍ NAD LABEM - Náročná rekonstrukce silnic v centru města postoupila do další etapy, a tak se v březnu před deseti lety silničáři a dělníci přesunuli z Mírového náměstí do Revoluční ulice.

/DESET LET ZPÁTKY/ Speciální seriál bude po celý rok připomínat, jak vypadala městská doprava i samotné Ústí v roce 2006...


Míjení trolejbusů v Revoluční ulici, tehdy ještě bez zastávek (23. března 2006, Filip Vlček).

Revoluční ulice je důležitá spojnice v centru města. V březnu 2006 se však její úloha stala ještě významnější, neboť byla zahájena její rekonstrukce. Dopravní podnik města Ústí nad Labem musel ve spolupráci se stavbaři zachovat trolejbusový provoz, neboť jiná trolejbusová trať tento úsek nemohla nahradit. 

Po vzájemném jednání mezi zúčastněnými subjekty bylo přistoupeno k rozdělení prací na několik etap, přičemž vždy byl zajištěn provoz alespoň jedním jízdním pruhem. Provoz navíc řídily semafory.


Dopravu v Revoluční dlouhodobě řídily semafory (23. března 2006, Filip Vlček).

Protože ale nedošlo k posunutí trolejové stopy, která se dlouhodobě nacházela nad výkopem, často docházelo k extrémním situacím. Při vysmeknutí sběračů totiž museli řidiči často balancovat nad několik metrů hlubokým výkopem, aby sběrače mohli nasadit zpět na trolejové vedení. Štěstím je, že nedošlo ke zranění řidičů.

Bohužel problémy popsaného rázu se popsaly také na pravidelnosti městské hromadné dopravy. Trolejbusové spoje 'zaseklé' v Revoluční ulici často blokovaly také autobusovou dopravu a zpoždění mnohdy přesahovalo i 10 minut.


RIskantní nasazování sběračů nad výkopem (23. března 2006, Filip Vlček).

Pravidelnost trolejbusů často narušovaly i jiné mimořádnosti mimo centrum města. Například 23. března ráno došlo na horním Předmostí k přetržení trolejového vedení. Aby byl dopad na cestující co nejmenší, byly trolejbusy převedeny přes Uhlozbyt a trolejbusový provoz byl zastaven až po ranní špičce. Trolejbusy od Hraničáře končily u Divadla a odtud se jezdily otáčet do Předlic či ke Globusu. Druhou polovinu města obsloužily náhradní autobusy.

Na náhradní autobusovou dopravu byly kromě zálohových autobusů vypraveny také vozy z dělených směn autobusových linek, díky čemu se podařilo provoz zajistit přibližně na 80 procent výkonu trolejbusů. Podrobnější informace najdete na starém webu. Provoz byl obnoven okolo 10.45 hodin.


Rozkopané centrum nebylo jediným problémem (23. března 2006, Filip Vlček).

Ústeckou dopravu ale koncem března narušila ještě jedna velká událost. Po silných deštích se zvedla hladina Labe, která tak téměř na dva týdny paralyzovala trolejbusovou i autobusovou dopravu. Dne 27. března 2006 vodohospodáři vyhlásili první stupeň povodňové aktivity a již o dva dny později byla zaplavena křižovatka U Pěti oblouků, což zastavilo trolejbusy mezi centrem města a Krásným Březnem.

Informační portál Vlčoun.cz nad rámec tohoto seriálu proto bude denně od 30. března po 10. dubna ve speciálu připomínat povodně, které před deseti lety prakticky zastavily provoz krajského města. 


Trolejbus ev.č. 603 vedle výkopu v Revoluční ulici (23. března 2006, Filip Vlček).

Informační portál Vlčoun.cz bude po dobu celého roku v závěru měsíce čtenářům nabízet sérii několika fotografií, na kterých budou moci zavzpomínat nad tím, jak město vypadalo před deseti lety v roce 2006. Věříme, že pro mnohé čtenáře bude tato "sonda do minulosti" zpestřením Informačního portálu Vlčoun.cz.

Čtěte také...
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl I. (vydáno 29. ledna 2016).
Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl II. (vydáno 26. února 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Doprava v tomto období byla velmi komplikovaná (23. března 2006, Filip Vlček).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!