Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? VII.

ÚSTÍ NAD LABEM - Deset let zpátky. Jen deset let, a přitom se toho v Ústí docela dost změnilo. Právě rok 2006 byl převratný i z dopravního hlediska, opravovalo se hlavní nádraží i chystalo prodloužení trolejbusů na Střekov.

/DESET LET ZPÁTKY/ Speciální seriál bude po celý rok připomínat, jak vypadala městská doprava i samotné Ústí v roce 2006...


Karosa ev.č. 370 ještě v dobré kondici u Divadla (6. července 2006, Filip Vlček).

Byl červenec roku 2006, kdy byly ještě ve zdravé kondici kloubové autobusy Karosa ev.č. 370 a 373. Dopravní nadšenci jistě ocení dvě fotografie z července, které zachycují čilý ruch těchto vozů na běžných linkách městské dopravy. Neexistovalo žádné krajské nařízení o stáří vozidel, které mohou jezdit za hranice kraje, a tak na linkách do Brné, Koštova nebo Chlumce mohly jezdit vysokopodlažní Karosy.

Vybrané snímky zachycují jednak vůz na lince číslo 3 mířící na Václavské náměstí do Trmic, a v druhém případě stejný vůz na posilovém spoji linky číslo 1. Právě tyhle spoje v posledních letech hodně chybí, a tak návštěvníci koupaliště se tlačí v běžných spojích linek číslo 17 a 27.


Kloubové Karosy byly nasazovány i na posily do Brné (5. července 2006, Filip Vlček).

A když už jsme naťukli vysokopodlažní autobusy, tak díky absenci zmíněného krajského nařízení proto mohly vysokopodlažní autobusy jezdit také na linkách tehdejšího Dopravního podniku Ústeckého kraje. Staré Karosy jezdily do Malečova, Chuderova, Povrlů i Velkého Března. Tehdy navíc jezdily ještě z autobusového nádraží, které tehdy ještě relativně fungovalo. A nikdo si nedokázal představit, že za pár let bude zrušeno...

Čtěte také...
- Ústí je již tři měsíce bez autobusového nádraží (vydáno 29. ledna 2012).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Karosa na krajské lince na autobusovém nádraží. Dnes nemožné (28. července 2006, Filip Vlček).

Ani železniční infrastruktura nestrádala. Dělníci v rámci hned dvou investičních akcí demolovali a modernizovali železniční nadjezd nad nájezdem na Benešův most. Modernizací procházel především z důvodu rekonstrukce kompletního železničního uzlu a také v návaznosti na plánované prodloužení trolejbusové tratě z centra města na Střekov. Silničáři proto museli podjezd ještě o desítky centimetrů zahloubit.

Kvůli uzavírce podjezdu tak byly autobus, jako například linka 1 do Brné a Církvice, 11 na Nové krematorium nebo 17 na Kamenný Vrch, odkloněny přes křižovatku U Pěti oblouků, přes kterou byla vedena i individuální automobilová doprava. Kvůli tomu se MHD potýkala se zpožděním. Velké omezení se ale připravovalo na srpen...


Rekonstrukce železničního nadjezdu v plném proudu (3. července 2006, Filip Vlček).

Informační portál Vlčoun.cz bude po dobu celého roku v závěru měsíce čtenářům nabízet sérii několika fotografií, na kterých budou moci zavzpomínat nad tím, jak město vypadalo před deseti lety v roce 2006. Věříme, že pro mnohé čtenáře bude tato "sonda do minulosti" zpestřením Informačního portálu Vlčoun.cz.

Čtěte také...
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl I. (vydáno 29. ledna 2016).
Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl II. (vydáno 26. února 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl III. (vydáno 29. března 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl IV. (vydáno 28. dubna 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl V. (vydáno 27. května 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl VI. (vydáno 29. června 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Autobusy podjezd objížděly přes křižovatku U Pěti oblouků (3. července 2006, Filip Vlček).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!