Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - IV.

ÚSTÍ NAD LABEM - Náročná rekonstrukce centra města se přesunula do Revoluční, kde naplno omezuje provoz městské dopravy, a pracuje se i na hlavním nádraží. Kromě toho se město vzpamatovává z povodní.

/DESET LET ZPÁTKY/ Speciální seriál bude po celý rok připomínat, jak vypadala městská doprava i samotné Ústí v roce 2006...


Trolejbus 15TrM ev.č. 560 při průjezdu Revoluční ulicí (21. dubna 2006, Filip Vlček).

Začátek dubna roku 2006 byl ve znamení vyvrcholení a následného ústupu velké vody, která přes dva týdny omezovala ruch v krajském městě. Voda postupně zaplavila všechny důležité dopravní tepny a křižovatky a vyřadila z provozu také trolejbusovou spojnici mezi centrem města a Krásným Březnem, kterou dopravní podnik nahradil autobusovou dopravou přes Střekov a později přes Stříbrníky.

Informační portál Vlčoun.cz k tomuto tématu vydal samostatnou přílohu, která připomínala povodně 2006 den po dni.

Čtěte také...
- Povodně 2006: Dny, kdy Ústí nad Labem vládla voda (vydáno 28. března 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


V roce 2006 se cestující setkávali také s Karosami (21. dubna 2006, Filip Vlček).

Ale jak se jinak žilo v Ústí nad Labem přesně před deseti lety? Rozsáhlá přestavba centrální části města byla příčinou dopravních komplikací mezi Mírovým náměstím a Divadlem, kde se musela doprava vtěsnat do jediného jízdního pruhu.

A tak se často tvořily před místem zúžení v Revoluční ulici téměř nekonečné kolony trolejbusů a autobusů čekajících na uvolnění ulice. Někdy silnici blokovali dělníci, jindy stavební technika odvážející zeminu. Často ale za komplikacemi stály trolejbusy, kterým se jednoduše vysmekl sběrač a řidič se musel jít znovu 'nabidlovat'. Když vezmeme v potaz, že se dokončovala přestavba Mírového náměstí, bylo Ústí jedno velké staveniště.


Kolona trolejbusů během problému v Revoluční ulici (21. dubna 2006, Filip Vlček).

Velká stavební činnost panovala ale i o pár desítek metrů dál. V roce 2006 totiž naplno propukla rozsáhlá přestavba hlavního vlakového nádraží. Investice, která nebyla v režii města Ústí nad Labem, ale Správy železniční dopravní cesty a Českých drah, tehdy na téměř na dva roky zasáhla do železničního provozu. Většina prací se ale naštěstí dařila provádět za železničního provozu.

Cestujícím už sloužila nově rekonstruovaná část prvního nástupiště, kde tehdy končily osobní vlaky ve směru od Mostu a Teplic.


Výrazně zkrácené první nástupiště během rekonstrukce nádraží (5. května 2006, Filip Vlček).

Nové bylo také nástupiště 1A, na které se cestující mohli dostat jedině po provizorní rampě z ulice U Nádraží. Podchod totiž byl díky rekonstrukci části kolejiště přetnutý a cestující se tak museli ke kolejím dostávat po provizorních cestách. Zatímco k prvnímu nástupiště bylo možné se dostat po již zmíněné provizorní rampě, na druhé a třetí nástupiště se cestující dostali jedině přes pěší přechod děčínského zhlaví kolejiště.


Původní podchod vedoucí pod druhým nástupištěm (5. května 2006, Filip Vlček).

Informační portál Vlčoun.cz bude po dobu celého roku v závěru měsíce čtenářům nabízet sérii několika fotografií, na kterých budou moci zavzpomínat nad tím, jak město vypadalo před deseti lety v roce 2006. Věříme, že pro mnohé čtenáře bude tato "sonda do minulosti" zpestřením Informačního portálu Vlčoun.cz.

Čtěte také...
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl I. (vydáno 29. ledna 2016).
Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl II. (vydáno 26. února 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl III. (vydáno 29. března 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Přestavba Mírového náměstí byla v plném proudu (21. dubna 2006, Filip Vlček).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!