Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Tramvaje se vrátily do Nádražní ulice v Praze

PRAHA - Po sedmi a půl měsících, respektive po 231 dnech stavebních prací skončila rekonstrukce 1443 metrů dlouhé tramvajové tratě v Nádražní ulici. Do svých tras se tak vrátily linky číslo 4, 5, 12, 20, 94 a autobusové linky.

Zároveň skončil i ostrovní provoz tramvají mezi Barrandovem a Hlubočepy, tramvaje z centra Prahy už jezdí přímo až na Barrandov...


Tramvaje se opět vrátily i na zastávku Lihovar (31. října 2020, ROPID)

Soubor investičních akcí a oprav v Nádražní ulici probíhal v úseku od výjezdu z podzemního parkoviště pod autobusovým terminálem Smíchovské nádraží po napojení Nádražní ulice na ulici Na Zlíchově. Na zhruba 900 metrovém úseku dopravní podnik přesunul dosavadní tramvajovou trať západním směrem k železniční trati Praha - Plzeň, čímž od sebe nově oddělil tramvajový provoz od silničního. V rámci stavebních prací byly odstraněny původní velkoplošné panely a nahrazeny novou konstrukcí, kterou z větší části tvoří otevřený svršek s kolejnicí typu 49E1 a místech se zákrytem kolejnicí NT1.

V koordinaci s Technickou správou komunikací hlavního města Prahy proběhla také rekonstrukce mostu přes železniční trať Praha - Plzeň, vozovek, chodníků, nástupišť autobusových zastávek Lihovar a tramvajové zastávky Lihovar, která má nově bezbariérový přístup. Důležitou součástí rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní byla příprava na stavbu nového Dvoreckého mostu. Dopravní podnik zde vybudoval nemalou část kolejového trojúhelníku umožňující budoucí napojení nového mostu bez nutnosti rozsáhlých bouracích a stavebních prací dotýkajících se nově zrekonstruované tramvajové tratě.


Nádražní ulice po měsících oprav ožila ruchem MHD (31. října 2020, ROPID)

"Po deseti letech plánování a příprav se nám letos podařilo zrealizovat soubor investičních akcí, jejíž součástí byla rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici, pocházející z roku 1985. Kromě toho jsme opravili i celou trať mezi Hlubočepy a Barrandovem, vybudovali velkou část kolejového trojúhelníku pro plánovaný Dvorecký most, upravili samotnou barrandovskou smyčku, postavili rozvětvení směrem na Slivenec i zhruba 40 metrů nové tramvajové tratě, na kterou bychom příští rok rádi navázali stavbou dalšího úseku z Barrandova do Holyně," řekl technický ředitel Jan Šurovský. Ten připomněl, že dopravní podnik nemusí čekat na rozhodnutí, a především na následnou realizaci všech zamýšlených aktivit mezi Nádražní ulicí a Vltavou.

Podle radního pro dopravu Adama Scheinherra hlavní město napravuje nastřádaný dluh na pražské infrastruktuře. "Tramvajová trať v Nádražní ulici byla dlouhá léta v žalostném stavu a nám se ji s dopravním podnikem konečně podařilo letos zrekonstruovat. S dopravním podnikem, Technickou správou komunikací a dalšími městskými organizacemi se daří nastavovat nový standard toho, jak se mají v Praze stavět velké a komplexní stavby s dopadem na celé okolí," uvedl Scheinherr


Zkušební jízdy v prostoru zastávky Lihovar (30. října 2020, DPP/Jan Šurovský)

Zrekonstruovaný úsek tramvajové tratě v Nádražní ulici začíná napřed novým přesmykem z BKV panelů. Tato od pohledu zvláštní úprava má provizorní charakter, neboť v území od smyčky Smíchovské nádraží do místa, kde nyní nově začíná samostatné těleso s kolejnicemi 49E1, se v budoucnu předpokládá realizace rozsáhlé investice Smíchovských terminálů, a proto je potřeba v tomto úseku zatím zajistit bezproblémovou sjízdnost trati s životností zhruba 10 až 15 let.

Trať následně nově pokračuje za přesmykem v poloze hned vedle železniční tratě, kde tramvajová trať setrvá prakticky na konec Nádražní, protože do středu ulice se vrátí až na křižovatce s Křížovou ulicí. Z majetkoprávních důvodů zatím Dopravní podnik hlavního města Prahy nevybudoval zastávky ČSAD Smíchov, protože k nim aktuálně není možné zřídit přístupovou cestu. Dopravní podnik zde ale zachoval prostorovou rezervu, a až dojde k rozvoji území, dopravní podnik zde zastávky doplní a stanou se základem tamní dopravní obsluhy.


Nutné zkoušky ověřily provozuschopnost tratě (30. října 2020, DPP/Jan Šurovský)

Během rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici Dopravní podnik hlavního města Prahy použil celkem 132 tun nových kolejnic, 2.160 metrů trolejového drátu, 259 dřevěných a 2.042 kusů betonových pražců, 1.293 metrů obrub a 2.571 metrů čtverečních stěrku do kolejového lože. "Po instalaci prototypu na Palackého náměstí bude Lihovar první tramvajovou zastávkou, na které budeme mít nový přístřešek," doplnil závěrem Adam Scheinherr.

Čtěte také...
- Práce na rekonstrukci Nádražní ulice již finišují (vydáno 27. října 2020)
- Začíná náročná výluka Nádražní, skončí v říjnu (vydáno 13. března 2020)
- Tramvaje v Nádražní ulici jezdí po jednokolejce (vydáno 11. října 2019)
- Tramvaje jezdí z Barrandova jen do Hlubočep (vydáno 18. července 2019)
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Tramvaje se do Nádražní ulice vrátily po 7,5 měsících (30. října 2020, DPP/Jan Šurovský)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!