Pražský DP hledá zhotovitele tratě na Strahov
PRAHA - Stavební firmu, která postaví novou tramvajovou trať z Malovanky na Strahov, začal hledat pražský dopravní podnik. Po trati na Habrovou a na Nové Dvory jde již o třetí trať, pro kterou se hledá zhotovitel.
Předpokládaná hodnota činí 1,02 miliardy korun, výstavba by měla začít na jaře příštího roku a hotovo by mělo být nejpozději na podzim roku 2027...
Budoucí podoba oblasti Malovanky (vizualizace: DPP/Atelier Onixia)
Nová, dvoukolejná, 1,3 kilometru dlouhá tramvajová trať Malovanka - Strahov bude vedena z Bělohorské ulice v celé délce Vaníčkovy ulice na Strahov k vysokoškolským kolejím a ke stávající autobusové točně u křižovatky Vaníčkovy a Turistické ulice, kde bude ukončena smyčkou Stadion Strahov. Součástí této investiční akce je také kompletní přestavba Bělohorské ulice mezi křižovatkami s Myslbekovou a Vaníčkovou ulicí, a také přestavba Vaníčkovy ulice v celé své délce. V rámci ní dojde k jejímu rozšíření.
DPP na trati vybuduje tři páry zastávek, a to Malovanka, která bude společná se stávající tratí na Bílou Horu, dále Koleje Strahov a Stadion Strahov. "Zastávky Koleje Strahov budou situovány ve Vaníčkově ulici mezi areálem vysokoškolských kolejí a Strahovským stadionem, zhruba v místě stávajících stejnojmenných autobusových zastávek," upřesnila tisková mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Aneta Řehková.
Zastávky Koleje Strahov (vizualizace: DPP/Atelier Onixia)
Zastávky Stadion Strahov vzniknou ve stejnojmenné nové smyčce a budou společné pro odbavování tramvajových a trolejbusových linek. Samotnou smyčku Stadion Strahov s průběžnou a předjízdnou kolejí dopravní podnik vybuduje v místě stávající autobusové točny u křižovatky Vaníčkovy a Turistické ulice. Výstavba nové tramvajové tratě Malovanka - Strahov bude probíhat v úzké koordinaci s elektrifikací autobusových linek číslo 176 a 191, která v současné době probíhá.
"Zprovozněním této tratě bude možné nahradit stávající autobusovou dopravu ze Strahova ke stanici metra Dejvická kapacitnější a lokálně bezemisní tramvajovou dopravou s vyšším stupněm oddělení od individuální automobilové dopravy. Tím dojde nejen k redukci autobusové dopravy ve Vaníčkově ulici a snížení jejího vlivu na životní prostředí, ale také ke zrychlení a zvýšení spolehlivosti veřejné dopravy ve srovnání s autobusovou zejména v přepravních špičkách. Současně dojde ke snížení počtu autobusů v přetíženém prostoru Vítězného náměstí," řekl technický ředitel Jan Šurovský.
Čtěte také...
- Do tří let vyjedou tramvaje v Praze na Strahov (vydáno 13. listopadu 2024)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Nová tramvajová smyčka Stadion Strahov (vizualizace: DPP/Atelier Onixia)