Škodovka do Jihlavy dodá až dvacet trolejbusů
JIHLAVA - Až dvacítku nových trolejbusů postupně zakoupí Dopravní podnik města Jihlavy od plzeňské Škodovky. V tuto chvíli je již závazně objednáno šest standardních a devět parciálních trolejbusů 32Tr.
První tři objednané trolejbusy s alternativním pohonem by měly být do Jihlavy dodány v září příštího roku, další by měly následovat v roce 2027...
Ilustrační foto (nedatováno, MÚ Jihlava)
Dopravní podnik města Jihlavy a Škoda Group, podepsaly smlouvu na dodávku až 20 moderních dvanáctimetrových trolejbusů typu Škoda 32Tr v celkové hodnotě bezmála 279 milionů korun. V rámci kontraktu je již objednáno šest standardních trolejbusů a devět parciálních trolejbusů s trakčními bateriemi umožňujícími provoz i na úsecích mimo trolejové vedení. Smlouva zároveň počítá s opcí na pět dalších trolejbusů. "Jsme rádi, že správnost zadávacích podmínek výběrového řízení potvrdil také Úřad na ochranu hospodářské soutěže rozhodnutím svého předsedy v řízení o rozkladu," řekl ředitel Dopravního podniku měsja Jihlavy Radim Rovner.
Dodávky nových trolejbusů budou probíhat ve třech etapách. V první etapě budou dodány tři parciální trolejbusy s termínem dodání do září 2026. Na to naváže výroba 12 vozidel - konkrétně šesti standardních a šesti parciálních trolejbusů vybavených trakčními bateriemi. V rámci třetí etapy pak budou dodány opční trolejbusy. "Velmi nás těší, že pokračuje spolupráce s dopravním podnikem a městem Jihlava. Nové trolejbusy přinesou do města vyšší komfort i bezpečnost cestujících a zároveň významně podpoří udržitelnou městskou mobilitu," dodal uvedl Karel Majer ze Škody Electric.
Ilustrační foto (nedatováno, MÚ Jihlava)
Nové trolejbusy nabídnou cestujícím komfortní klimatizovaný interiér, USB zásuvky, informační a odbavovací systémy v češtině i angličtině a kamerový systém s osmi kamerami zajišťující vyšší bezpečnost. Vozy budou vybaveny také automatickým počítáním cestujících a pokročilou diagnostikou vozidla, která umožní sledování provozních parametrů v reálném čase. Parciální verze budou disponovat trakční baterií s dojezdem minimálně 15 km bez troleje, což umožní obsluhu městských částí, kam není vybudováno trolejové vedení.
Vedle samotných vozidel je součástí smlouvy také dodávka sady diagnostického zařízení zahrnující hardware a software s průběžnými aktualizacemi po dobu životnosti vozů. Celý projekt je financován s využitím prostředků Integrovaných teritoriálních investic jihlavské aglomerace, které pomohou se zaplacením 12 vozů a s pomocí Integrovaného regionálního operačního programu, zaplatí Jihlava tři vozy. S nákupem čtyř opčních vozidel by měla pomoci dotace Modernizačního fondu TRANSGov, kde dopravní podnik uspěl se svým projektem.
Ilustrační foto (nedatováno, MÚ Jihlava)