Práce na rekonstrukci Nádražní ulice již finišují
PRAHA - Do finále se blíží rekonstrukce Nádražní ulice v Praze. Položeny jsou koleje v nové ose ulice, zavěšeno je také trolejové vedení a dokončují se autobusové zastávky u Lihovaru. Definitivně zrušeny budou zastávky ČSAD Smíchov.
Důležitá tramvajová trať v Nádražní ulici se tak po 35 letech dočkala rekonstrukce, kterou hlavní město plánovalo již před sedmi lety...
Pohled na budoucí rozvětvení tratě od Hlubočep (24.10.2020, Filip Vlček)
Nejzásadnější proměnou v Nádražní ulici prochází samotná tramvajová trať. V celém úseku rekonstruované tramvajové tratě došlo k odstranění velkoplošných panelů BKV a k jejímu přiblížení k železniční trati, tramvajová trať a vozovka je tak vedena odděleně. Tramvajová trať v Nádražní ulici pochází ještě z roku 1985 a byla dlouhodobě v dezolátním stavu. Přípravu na její rekonstrukci dopravní podnik zahájil před deseti lety s plánem provedení v roce 2013, k samotné realizaci nakonec vzhledem k finančním možnostem města došlo až v letošním roce.
Vzhledem k minimální frekvenci cestujících byla zcela zrušena tramvajová zastávka ČSAD Smíchov. Vzhledem k plánovanému rozvoji oblasti včetně využití původní budovy smíchovského lihovaru, kde podle projektu v roce 2015 má vzniknout až 500 bytů, se však v budoucnu počítá s obnovením zastávky přibližně v původních místech. Podle projektové dokumentace je počítáno s územní rezervou.
Koleje i trolejové vedení je již na svém místě (24.10.2020, Filip Vlček)
Zcela nově je řešená zastávka Lihovar. Tramvajová zastávka je umístěna blíže k centru města a doplněna o betonový mobiliář s vyobrazením názvu zastávky. Výraznější proměnou prošly autobusové zastávky, které jsou oproti předchozímu stavu skromnější. Navíc díky novému rozložení vozovek odpadne přejíždění tramvajové trati, což zvýší plynulost autobusové dopravy.
V oblasti mezi nově umístěnou zastávkou Lihovar a mostem nad železniční tratí pak došlo k instalaci tramvajové křižovatky, která v předstihu reflektuje na plánované rozvětvení tratě na budoucí Dvorecký most. Umístěny jsou zatím jen dva páry výhybek společně s křížením. Budoucí výstavba Dvoreckého mostu se tak již tolik nepromítne do provozu tramvají. Celý prostor je osazen novým městským mobiliářem a novými lampami veřejného osvětlení. Na křižovatce ulic Nádražní a Ke Sklárně pak byly přidány semafory.
Z Hlubočep na Barrandov jezdí zvláštní tramvajová linka číslo 32 (24.10.2020, Filip Vlček)
Dopravní opatření během výluky počítalo s úplným odstřižením části tramvají pro zachování tramvajového provozu v úseku ze Sídliště Barrandov do Hlubočep. Zvláštní tramvajová linka číslo 32 jezdí ve špičkovém intervalu 1 až 2 minuty a v Hlubočepích na ni navazují autobusy náhradní dopravy linky X12. Ta vzhledem k neprůjezdnosti mostu přes železniční trať jezdí v trase přes Správu sociálního zařízení a Křížovou a končí namísto obvyklého Smíchovského nádraží v terminálu Na Knížecí.
Tramvajové linky číslo 4, 5, 12 a 20 jsou ve směru od Anděla zkráceny a ukončeny v obratišti Smíchovské nádraží. Vzhledem k již zmíněnému neobvyklému trasování náhradní autobusové dopravy je přestup na autobusovou linku X12 mířící do Hlubočep zajištěn právě v zastávce Na Knížecí.
Mezi Hlubočepy a Na Knížecí je zajištěna autobusová doprava (24.10.2020, Filip Vlček)
Výluka má skončit v noci na sobotu 31. října s tím, že noční tramvajová linka číslo 94 již bude vedena ve své trase. Současně s tím skončí také provoz zvláštní ostrovní tramvajové linky číslo 32 i náhradní autobusová dopravy. Do svých tras by se měly se zahájením denního provozu v sobotu 31. října vrátit také pravidelné autobusové linky městské i příměstské dopravy směrem do Nádražní ulice, kde by měly začít využívat také nově zrekonstruovanou zastávku Lihovar.
Čtěte také...
- Začíná náročná výluka Nádražní, skončí v říjnu (vydáno 13. března 2020).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Pohled na budoucí autobusové zastávky Lihovar (24.10.2020, Filip Vlček)