Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Všechny soupravy metra pofrčí až na Petřiny

PRAHA - Dnes je to přesně měsíc, kdy se do nového úseku pražského metra z Dejvické do stanice Nemocnice Motol vypravili první cestující. A už dnes je jisté, že první týdny ukázaly nekoncepčnost řešení.

Pražský radní pro dopravu Petr Dolínek dokonce označil propočty Ropidu za nepřesné a omezí pásmový provoz metra...


Autobus linky číslo 131 jede okolo vestibulu metra (7. dubna 2015, Jakub Lachout).

V pondělí 6. dubna byl po dopoledním slavnostním ceremoniálu pro pozvané politiky a novináře od 15.00 hodin zahájen provoz prodloužení zelené trasy metra A ze stanice Dejvická přes Bořislavku, Nádraží Veleslavín a Petřiny k motolské nemocnici. V prvních dnech byl o nové stanice metra skutečně velký zájem.

Čtěte také...
- Metrem do Motola se svezly tisíce cestujících (vydáno 7. dubna 2015).
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Nové stanice byly cílem Pražanů, aby se sem jen podívali (7. dubna 2015, Jakub Lachout).

Pod palbu kritiky se dostala organizace Ropid, která má na starosti dopravu v Praze a části Středních Čech, hned v prvních dnech provozu. Cestujícím se nelíbil pásmový provoz v dopoledním sedle a odpolední špičce, kdy do nové části trasy metra A jezdí jen každá druhá souprava a ty ostatní končí i nadále na Dejvické.

"Udělat z Bořislavky a Veleslavína přestupní uzly a pak tam poslat každé druhé metro fakt musel vymyslet někdo, na koho se dají použít slova primátorky k Blance. Jsem zvědavý, kdy si toho všimne i Ropid a pošle každou soupravu na Petřiny," podivuje se například Miloš Žatečka na zpravodajském portálu iDnes.cz. A podobné názory eviduje také redakce Informačního portálu Vlčoun.cz.


Nefunkční výtah na Bořislavce v prvních dnech provozu (7. dubna 2015, Jakub Lachout).

Ropid tehdy argumentoval, že na úpravy je ještě čas, neboť se lidé jezdí dívat na nové stanice, ale jinak jej k pravidelným cestám nevyužijí. "Na nějaké objektivnější vyhodnocení bude ale potřeba tak minimálně měsíc, až se cestovní návyky lidí v oblasti trochu více ustálí," uvedl mluvčí společnosti Filip Drápal.

K případnému omezení pásmového provozu pak dodal, že záleží také na financování posílení provozu a s tím se také váže otázka, jestli nebude v souvislosti s případným posílením metra vhodné omezit dopravu na povrchu.

Soupravy už nebudou končit na Dejvické

Situaci nakonec vyřešil náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek, který uvedl, že od 1. června budou všechny soupravy dnes končící na Dejvické jezdit až na Petřiny. "Odhady Ropidu se ukázaly být nepřesné, lidé si prodloužení metra skutečně oblíbili, a tak na stanici Dejvická zůstávalo kolem 10 až 130 lidí a další vlak odjížděl se stoprocentně naplněnými prvními a druhými vagony," vysvětlil Dolínek.


Nekrytá schodiště do metra jsou v dešti kluzká (7. dubna 2015, Jakub Lachout).

Podle vedení hlavního města nezůstane bez řešení ani absence eskalátorů na Nádraží Veleslavín nebo zastřešení vstupních schodišť do stanice Bořislavka. V případě první jmenované stanice jsou ve hře další výtahy, eskalátoru nebo přepravní pás.

Nátlak cestujících na nebezpečné nezakryté schody na Bořislavce jsou příčinou, proč Praha a potažmo také dopravní podnik přistoupil na záměr dodatečného vybudování zastřešení vestibulů ve směru od tramvajových zastávek. Zastřešení kluzkých schodišť by mělo být na Bořislavce i na Nádraží Veleslavín hotové ještě letos na podzim.


Nový úsek nakonec využívá více cestujících, než se čekalo (7. dubna 2015, Jakub Lachout).

Informační portál Vlčoun.cz se prodloužení pražského metra věnuje dlouhodobě. V minulých týdnech popsal jak první dny provozu a první postřehy cestujících, tak i jednotlivé stanice metra. V tomto duchu budou pokračovat ještě další tři články zaměření na postřehy od čtenářů nebo na historii rzvoje pražské podzemky.

Čtěte také...
- Nové metro do Motola: Dejvická (vydáno 21. dubna 2015).
- Nové metro do Motola: Bořislavka (vydáno 20. dubna 2015).
- Nové metro do Motola: Nádraží Veleslavín (vydáno 17. dubna 2015).
- Nové metro do Motola: Petřiny (vydáno 16. dubna 2015).
Nové metro do Motola: Nemocnice Motol (vydáno 15. dubna 2015).
- Cestující: Pásmový provoz nám nevyhovuje (vydáno 10. dubna 2015).
Metrem do Motola se svezly tisíce cestujících (vydáno 7. dubna 2015).
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Vlaky už nebudou končit na Dejvické, ale až na Petřinách (7. dubna 2015, Jakub Lachout).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!