Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Cestující: Pásmový provoz nám nevyhovuje

PRAHA - Pražské metro má od začátku tohoto týdne o čtyři nové stanice více. Zvykají si strojvedoucí, řidiči autobusů i samotní cestující. S novým úsekem se ale na 'áčku' objevil pásmový provoz i na druhém konci trasy.

Do konečné stanice Nemocnice Motol tak nejezdí všechny vlakové soupravy, což už značná část cestující kritizuje...


Nová konečná stanice Nemocnice Motol (7. dubna 2015, Jakub Lachout)

Slavnostní zahájení provozu se uskutečnilo o Velikonočním pondělí 6. dubna, ostrý provoz se pak rozjel hned v úterý. "Upozorňujeme cestující, že tento vlak končí jízdu ve stanici Petřiny," slýchávají nově cestující. A to jen v ranní špičce, po zbytek dne končí každý druhý vlak stále na Dejvické. A to sklízí velkou kritiku.

"Udělat z Bořislavky a Veleslavína přestupní uzly a pak tam poslat každé druhé metro fakt musel vymyslet někdo, na koho se dají použít slova primátorky k Blance. Jsem zvědavý, kdo si toho všimne i Ropid a pošle každou soupravu na Petřiny," podivuje se například Miloš Žatečka na zpravodajském portálu iDnes.cz. A podobné názory eviduje také redakce Informačního portálu Vlčoun.cz.

Odpoledne jen na Dejvickou

Pásmový provoz se nelíbí také dalším cestujícím, a to především v odpolední špičce, kdy vlaky končí ve směru z centra jen na Dejvické. "Viděla bych jako řešení prodloužení spojů z Dejvické na Petřiny alespoň v odpolední špičce," myslí si Miroslava Novotná ze sídliště Ciolkovského.


V ranní špičce vlaky končí ve stanici Petřiny (7. dubna 2015, Jakub Lachout)

Pásmový provoz avizoval Ropid, organizace městské hromadné dopravy v Praze a Středočeském kraji, již před zahájením provozu a hovořil o něm již v prvním přípravách na nový jízdní řád.

V pracovních dnech jezdí na konečnou stanici Nemocnice Motol od 6.00 do 9.30 hodin jen každá druhá vlaková souprava, ty ostatní končí již ve stanici Petřiny. V úseku Petřiny - Nemocnice Motol tak v ranní přepravní špičce jezdí metro v intervalu 5 až 6 minut, což je podle prvních reakcí cestujících dostačující.


Nemocnice Motol s příměstskou linkou číslo 380 (7. dubna 2015, Jakub Lachout)

Daleko více nepříjemná situace nastává v odpoledních hodinách. Od 9.30 až téměř do 20.00 hodin totiž každá druhá souprava končí už ve stanici Dejvická a k terminálům povrchové dopravy na Bořislavce nebo u Nádraží Veleslavín tak jezdí jen každá druhá souprava v intervalu 10 minut dopoledne a 6 až 7 minut během odpolední přepravní špičky, v pátek pak dokonce až 8 minut odpoledne.

Zatímco pásmový provoz na opačném konci trasy metra A lidem nijak nevadí, a to i tady jezdí k terminálu na Depu Hostivař každá druhá souprava, vlaky končící na Dejvické jsou trnem v oku tisícovkám lidí.

Ropid: Na změny je brzo

Podle mluvčího Ropid Filipa Drápala je na jakékoli změny brzo, protože se lidé jezdí na nové stanice jen podívat, ale jinak jej k pravidelným cestám nevyužijí. "Příští týden už budou čísla určitě reprezentativnější," uvedl. Na objektivní vyhodnocení si bude nutné ještě tak měsíc počkat. Ohledně prodloužení metra pásmového provozu z Dejvické alespoň na Petřiny podle něho nezáleží jen na poptávce.

"Záleží také na financování posílení provozu a s tím se také váže otázka, jestli nebude v souvislosti s případným posílením metra vhodné omezit souběžnou dopravu na povrchu," dodal Drápal.


Od 6.00 do 20.00 hodin jezdí do Motola každý druhý vlak (7. dubna 2015, Jakub Lachout)

Pásmový provoz využívá dopravní podnik pro snížení nákladů za provoz v koncových úsecích. V minulosti byl známý především z trasy metra B, kdy vybrané vlaky končily ve směru na Zličín ve stanicích Smíchovské nádraží či Nové Butovice a nebo v opačném směru na Černý Most jezdil každý druhý vlak jen na Českomoravskou. Na trase C pak jezdí každá druhá souprava mezi Ládvím a Letňany.

Především kvůli opakovaným stížnostem obyvatel Prahy 5 a Jihozápadního města, ale také díky modernizaci starých vlakových souprav pak bylo možné v minulých letech zrušit pásmový provoz na trase B, a vlaky tak na této trase od roku 2008 jezdí celodenně v celé trase.


Linka číslo 184 nahradila linku 174 (7. dubna 2015, Jakub Lachout)

Nejen ale pásmový provoz s sebou přineslo zprovoznění nového úseku metra. Od zahájení denního provozu v úterý 7. dubna se výrazných změn dočkali cestující také v povrchové dopravě. Ačkoli měl Ropid velké plány na reorganizaci tramvajové dopravy, v tramvajové dopravě nakonec došlo jen ke zrušení linky číslo 2.

V autobusové dopravě došlo ke změnám natolik rozsáhlým, že by bylo zdlouhavé je tady rozepisovat. Proto se na ně Informační portál Vlčoun.cz zaměří v příštím týdnu popisem jednotlivých stanic metra od Nemocnice Motol po Dejvickou.


Tramvajová zastávka Bořislavka (7. dubna 2015, Jakub Lachout)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!