Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Metrem do Motola se svezly tisíce cestujících

PRAHA - "Ukončete, prosím, výstup a nástup, dveře se zavírají. Příští stanice Nemocnice Motol." Po sedmi letech se v pondělí 6. dubna od 15.00 hodin Pražané i turisté dočkali dalšího nového úseku metra.

Soupravy zelené trasy A tak nově z Dejvické pokračují přes Bořislavku, Nádraží Veleslavín a Petřiny k Nemocnici Motol...


Nové stanice zeleného 'áčka' ožily (6. dubna 2015, Jakub Lachout).

Pražský dopravní podnik na Velikonoční pondělí 6. dubna slavnostně zprovoznil další úsek pražského metra z Dejvické do stanice Nemocnice Motol. Čtyři nové stanice výrazně posílí systém veřejné dopravy v Praze 6, zrychlí se také cestování na Letiště Václava Havla. Jde o další nově otevřené stanice metra v Praze po sedmi letech.

První práce na prodloužení linky A započaly v lednu 2010. Otevření stanic následovalo po třítýdenním ověřovacím provozu bez cestujících, během kterého byly otestovány kompletní technologické systémy ve stanicích i spojovacích tunelech. "Během této doby také probíhaly kolaudace a poslední úpravy interiéru stanic," uvedla Aneta Řehková, tisková mluvčí pražského dopravního podniku.


KOnečná stanice Nemocnice Motol (6. dubna 2015, Jakub Lachout).

Při slavnostním otevření nechyběli zástupci české vlády nebo vedení hlavního města.Pražská primátorka Adriana Krnáčová pronesla, že je pyšná na to, že je u otevírání jedné z nákladných a složitých staveb a oficiálnímu předávání občanům. "Všichni víme, že i toto dílo, má mnoho svých kritiků. My dnes ale musíme pracovat s tím, co jsme zdědili a myslet na to, aby z těchto stanic maximálně profitovali Pražané," uvedla Krnáčová.

Metro je podle ní jedinečný a nenahraditelný dopravní systém a další čtyři stanice opět prospějí dopravě v hlavním městě, čímž jistě přispějí ke komfortnějšímu životu jeho obyvatel, dodala na závěr proslovu.


Ze stanice je přímý přístup do areálu nemocnice (6. dubna 2015, Jakub Lachout).

Veřejnost se do nových stanic mohla podívat po oficialitách až odpoledne, první souprava vyjela z Dejvické směrem k nové konečné stanici v Motole v 15.00 hodin. O svezení byl obrovský zájem, dopravní podnik jej přirovnává k zájmu o dny otevřených dveří. Ve stejnou dobu se také otevřely všechny čtyři nové stanice a tím byly dány do užívání cestující veřejnosti. Jízda z Dejvické na konečnou Nemocnice Motol trvá 8 minut.

Změny v návazné povrchové dopravě se uskutečnily až od ranního výjezdu v úterý 7. dubna. Výjimkou bylo pouze operativní odklonění linky číslo 119, která obousměrně zajížděla do terminálu Nádraží Veleslavín.

Z letiště k metru za 15 minut

Výrazně, o čtvrtinu, se zkrátila cesta z letiště k metru. Autobus linky číslo 119 totiž už nejede po automobily zahlcené Evropské třídě na Dejvickou, ale končí v novém terminálu Nádraží Veleslavín u metra, a tak místo dosavadních 21 minut jede jen čtvrt hodiny, jízda metrem na Můstek je pak záležitost deseti minut.


Cihlově zbarvená stanice Petřiny (6. dubna 2015, Jakub Lachout).

Stanice Nemocnice Motol je jedinou hloubenou stanicí na novém úseku a jako jediná je osvícena denním světlem. Na vestibul, který je unikátně umístěn pod úrovní nástupiště, přímo navazuje podchod směřující k Fakultní nemocnici Motol. Stanice se nachází v hloubce pouhých 5,6 metrů pod povrchem a délka stanice je 160 metrů.

Nejhlubší ze všech nových stanic - stanice Petřiny - se nachází 35 metrů pod povrchem. Prostor nástupiště navozuje dojem městské ulice, podlaha odkazuje na vzory historických dlažeb a chodníků centra hlavního města. Nejvýraznějším prvkem nástupiště je betonový monolit nad dvojicí výtahů na konci nástupiště – bublina s plasticky vyvedeným názvem stanice. Druhým dominantním prvkem nástupiště je originálně pojatý objekt dozorčích stanice.


Míjení souprav ve stanici Petřiny (6. dubna 2015, Jakub Lachout).

Dominantou stanice Nádraží Veleslavín jsou ručičkové nástěnné hodiny, které symbolizují spojení stanice metra a železnice. Stanice je novým hlavním přístupovým bodem na Letiště Václava Havla a nachází se u ní autobusový terminál. Stanice je umístěna pod povrchem v hloubce 19,4 metru.

Ač je stanice Bořislavka nejblíže původní konečné trasy metra A, dokončena byla až jako poslední – razicí štíty směrem od Vypichu tudy projely až na závěr své trasy. Původně měla být stanice nazvána Červený vrch, v průběhu projektu se však její název změnil. Stanice se nachází 26,7 metrů pod úrovní Evropské ulice, celková délka stanice je 193 metrů.


Stanoviště dozorčího stanice na Bořislavce (6. dubna 2015, Jakub Lachout).

VÝZVA PRO ČTENÁŘE!
Jak jste zachytili první dny provozu na novém úseku pražského metra? Máte fotky nebo nahrávky hlášení nových stanic? Pošlete nám je společně s vašimi postřehy na mail redakce Informačního portálu Vlčoun.cz - info@vlcoun.cz - my je v pátek zveřejníme v článku na webu a v průběhu následujících dní také na naší facebookové stránce.

Informační portál Vlčoun.cz se bude novému úseku pražského metra věnovat průběžně tento i příští týden. Poskytne vám tak komplexní informace o stanicích a jeho okolí, návazné dopravě a místo dostane i pohled do historie pražské podzemky...


Eskalátorový tunel na Bořislavce (6. dubna 2015, Jakub Lachout).

Výstavba nového úseku prodloužení trasy metra A byla zahájena v roce 2010. V závěru stavby a během napojování se pak uskutečnila řada výluk, kdy soupravy na trase A jezdily jen v části trasy. Zprovoznění nového úseku také předcházela více než měsíc trvající výměna informačního systému v pražské hromadné dopravě. Všechny stanice nového úseku, který měří 6,134 kilometrů, jsou bezbariérové.

Čtěte také...
- Kvůli výluce metra museli cestující tramvají XA (vydáno 11. listopadu 2014).
- Metro už jezdí do Motola, ukazují schemata (vydáno 18. března 2015).
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Souprava metra ve stanici Nádraží Veleslavín (6. dubna 2015, Jakub Lachout).

"Jsem velice rád, že je tato technologicky náročná stavba dokončena a Dopravní podnik hlavního města Prahy tak může cestujícím představit čtyři nové stanice. Zároveň je z mého pohledu potěšující, že je nový úsek zprovozněn bez zpoždění v avizovaném termínu," uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel dopravního podniku.

Zdůraznil i to, že se firmě podařilo během stavby stáhnout celkové úspory v nákladech přesahující 2,5 miliardy korun.


LCD monitory v podchodu na Bořislavce (6. dubna 2015, Jakub Lachout).

Na stavbě se podíleli firmy IDS jako obstaravatel, Metroprojekt jako autor projektu, Sdružení metro V.A jako zhotovitel stavební části, společnosti Metrostav a Hochtief. Spolu s Metrostavem pracovaly na stavební části společnosti Subterra a Prominecon a jejich dodavatelé. Zhotovitele technologické části byly společnosti Skanska a AŽD Praha. Dále Geomonitoring zajišťovaly ve sdružení firmy ARCADIS a INSET.

Průběžně na projektu pracovalo cca 500 techniků a dělníků ze zhruba pěti desítek firem. Investiční náklady na celou stavbu by neměly překročit 20 mld. Kč, což znamená úsporu více než 2, 5 miliard korun oproti původnímu propočtu.

Čtěte také...
- Projeli jsme si metro do Motola. Pojeďte také (vydáno 25. února 2015).
- Změny kvůli metru do Motola se už připravují (vydáno 13. října 2014).
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Nemocnice Motol, nová konečná stanice... (6. dubna 2015, Jakub Lachout).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!