Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Časté výluky: Na železnici se staví o sto šest

ČESKÁ REPUBLIKA - Rozpočet ve výši 70 miliard korun umožňuje realizovat významné stavby na železnici. Rekonstrukce tratí a nádraží si vyžadují nezbytná omezení provozu, jejich vliv však bude menší, než loni...

Největší dlouhodobá omezení probíhají mezi Prahou a Kladnem či na pardubickém hlavním nádraží, na řadě míst pak místo dvou slouží jen jedna kolej...


Modernizace tratě s sebou přinese omezení (nedatováno, České dráhy)

"Cestování vlakem představuje udržitelný způsob přepravy a jeho obliba v Česku stále roste. Proto je nutné pokračovat ve vysokém tempu modernizace tratí a zlepšovat jejich stav a propustnost. Tím spíš, když Správa železnic může letos čerpat nejvyšší objem financí ze všech dopravních sektorů," uvedl ministr dopravy Martin Kupka. Přidělené finanční prostředky směřují zejména na realizaci 38 plánovaných významných staveb. Stavební práce odstartovaly na jednom z úseků plánované trati na letiště, a to mezi stanicemi Praha-Bubny – Praha-Výstaviště. Naplno běží rekonstrukce nástupišť v Lovosicích a nádražní budovy v Karviné.

V závěru loňského roku se stavbařům podařilo obnovit provoz vlaků hned na několika modernizovaných tratích. Dalším důležitým datem byl letošní 1. červenec, kdy se dálkové vlaky mezi Prahou a Brnem vrátily na svou obvyklou trasu přes Českou Třebovou. Tím se podstatně zkrátilo cestování nejen mezi zmíněnými městy, ale také do metropolí Slovenska, Rakouska a Maďarska," zdůraznil Kupka. Na koridorových tratích způsobí mírné omezení také pokračující rekonstrukce pardubického hlavního nádraží. Po celý rok bude k dispozici pouze jedna kolej ve směru z Lanžhota do slovenských Kútů. Kvůli stavbě železničního mostu na dálnici D55 se až do 27. října jezdí jen po jedné koleji v úsecích mezi Starým Městem u Uherského Hradiště a Napajedly.

Čtěte také...
Most u výstaviště už modernizaci tratě nebrání (vydáno 16. dubna 2023)
Na Smíchově začne modernizace, zmizí lávka (vydáno 3. května 2023)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Stavební práce omezují pravidelnost vlaků (nedatováno, Vlčoun/Filip Vlček)

V rámci realizace projektu železnice na Letiště Václav Havla je až do konce příštího roku přerušen provoz vlaků mezi stanicemi Praha-Bubny a Praha-Dejvice. Od poloviny října dojde v Praze k zastavení provozu přes Branický most, který se nachází v úseku mezi radotínským a krčským nádražím. Výrazný vliv na železniční dopravu mezi východočeskými metropolemi bude mít napojení nového mostu přes Labe a aktivace zabezpečovacího zařízení ve stanici Pardubice hlavní nádraží. Od 9. října do 9. prosince nebude kvůli tomu možná jízda vlaků mezi pardubickým hlavním a rosickým nádražím.

Cestujícím začnou letos sloužit nádražní budovy, které v uplynulém období procházely rozsáhlými rekonstrukcemi. Jde například o část interiérů Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží nebo další památkově chráněné objekty v Českých Budějovicích a na plzeňském hlavním nádraží. Naplno pak běží ve výškové budově v Pardubicích a v Teplicích v Čechách. Celkem vynaloží Správa železnic v této kapitole částku 2,5 miliardy korun. 

Čtěte také...
Modernizace v Pardubicích skončí už příští rok (vydáno 11. května 2023)
Královopolské nádraží se dočká modernizace (vydáno 31. května 2023)
Trať z Lipníku do Drahotuší čeká modernizace (vydáno 2. června 2023)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Modernizace tratě s sebou přinese omezení (nedatováno, České dráhy)

V plánu je rovněž řada významných oprav v hodnotě 18,6 miliardy korun. S náklady přes 200 milionů jsou z tohoto pohledu nejvýznamnější práce mezi Zručí nad Sázavou a Červenými Janovicemi na Kutnohorsku. Dále jsou v plánu například opravy traťových úseků Blatno u Jesenice - Petrohrad na Lounsku, Kunovice - Veselí nad Moravou, Hýskov - Roztoky u Křivoklátu nebo Nová Pec - Horní Planá na Šumavě. Významná je rovněž oprava trakčního vedení mezi Starou Boleslaví a Dřísy. Pro dodržení potřebných parametrů koridorových tratí se v rámci takzvané cyklické údržby provedou práce v úsecích Praha-Holešovice - Vraňany, Praha-Běchovice - Poříčany a Třebovice v Čechách - Hoštejn.

Zlepší se i pravidelnost vlaků. Včas nebo se zpožděním do pěti minut dojelo za první čtvrtletí letošního roku do své cílové stanice 92,2 procenta spojů. Za stejné období loňského roku to přitom bylo 90,4 procenta. Podstatně se snížil počet zpožděných spojů, a to z 67411 na 55135, což představuje zlepšení o více než 18 procent. Průměrná délka zpoždění klesla ze 14,9 na 13,7 minuty. Ještě lépe vychází meziroční srovnání celkové délky zpoždění způsobeného Správou železnic. Zatímco za první čtvrtletí loňského roku to bylo 671 855 minut, letos 384 735. To znamená pokles o 42,7 procenta.


Práce na modernizaci letos opět omezují provoz vlaků (nedatováno, Vlčoun/Filip Vlček)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!