Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Trať z Lipníku do Drahotuší čeká modernizace

LIPNÍK NAD BEČVOU - Šestikilometrový úsek koridoru mezi Lipníkem nad Bečvou a Drahotušemi projde modernizací. Významnou součástí připravované investice je také vybudování nové odbočky Jezernice, která rozdělí mezistaniční úsek...

Právě nově vybudovaná odbočka navíc zvýší propustnost vytížené trati a dost zjednoduší organizaci dopravy při údržbě a mimořádných událostech...


Modernizace tratě s sebou přinese omezení (nedatováno, České dráhy)

Současný stav infrastruktury v daném úseku vyžaduje častou a nákladnou údržbu, což má negativní dopad na plynulost osobní i nákladní dopravy. V rámci stavby se proto bude sanovat železniční spodek, proběhne kompletní výměna kolejí, pražců a štěrku, v celém úseku se vybuduje nové trakční vedení. Trať také získá nejmodernější zabezpečovací zařízení. Projekt počítá s rekonstrukcí devíti mostů a čtyř propustků. Pro snížení hluku se v okolí Slavíče počítá s ochrannou protihlukovou stěnou.

Modernizace koridorového úseku může začít podle průběhu soutěže letos v září, stavebně by měla skončit na konci roku 2027. Postup prací je navržen tak, aby umožňoval provoz v maximálním možném rozsahu, proto se postaví dvě provizorní odbočky, které celý modernizovaný úsek rozdělí na třetiny.


Mezinárodní vlaky pojedou jen po jedné koleji (nedatováno, České dráhy)

Po dobu stavby se kolem pracovních míst zřídí pevné bezpečnostní zábrany, které umožní v provozované koleji rychlost vlaků 80 km/h. V rámci rekonstrukce trakčního vedení zajistí zhotovitel takovou bezpečnostní ochranu, která vyloučí použití tzv. hákovnic. "Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 1,8 miliardy korun. Celkové investiční náklady stavby dosahují 2,2 miliardy korun. Stavba bude financovaná z národních zdrojů a z úvěru od Evropské investiční banky," doplnil tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. 

Stavba je úzce koordinována s rekonstrukcí dalšího koridorového úseku, konkrétně mezi stanicemi Polom a Suchdol nad Odrou. Práce v této části se rozběhnou v roce 2025, kdy bude průjezd mezi Lipníkem a Drahotušemi dočasně bez omezení. V souběhu pak budou pokračovat na obou úsecích v letech 2026 a 2027.


Osobní vlaky budou pravděpodobně nahrazeny autobusy (nedatováno, České dráhy)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!