Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Ústí 2013: Povodeň dva týdny ochromila město

ÚSTÍ NAD LABEM - Krajská metropole Ústeckého kraje prožívala před deseti lety dva velmi perné týdny. Město zaplavila a na několik dnů zcela paralyzovala řeka Labe, která postupně zaplavila nejdůležitější dopravní tepny a křižovatky...

/DESET LET ZPÁTKY/ V rámci jednoho týdne jsme si připomněli průběh povodní, které ovlivnily chod Ústí nad Labem během června roku 2013...


První nejzásadnější komplikace, zaplavení U Pěti oblouků (3. června 2013, Vlčoun/Filip Vlček)

Začátek června roku 2013 má řada obyvatel Ústí nad Labem stále spojen s povodněmi. Hladina Labe tehdy nejprve zaplavila křižovatku U Pěti oblouků, kvůli které se zastavily trolejbusy mezi centrem a Krásným Březnem. Autobusy náhradní dopravy nejprve jezdily od Divadla k Autoškole přes Benešův a Mariánský most. Voda ovšem stále stoupala, a tak prakticky za několik hodin byl zaplaven také podjezd mezi Předmostím a mostem Dr. Edvarda Beneše. Postupně se tak zastavila doprava na Střekov, protože následně došlo k zaplavení Přístavní ulice u zastávky Přístav. 

Náhradní autobusy začaly jezdit přes Malátovu a Stříbrníky, na druhé straně byly prodlouženy až k Západnímu nádraží. Jedinou spojnicí Ústí nad Labem se Střekovem se totiž staly zvláštní vlaky, a tak bylo nutné spojení centra ze západním nádražím posílit. U střekovského nádraží pak na pár dnů vznikl přestupní terminál, odkud jezdily autobusy do Brné, Kojetic či do Svádova. Stále stoupající hladina Labe postupně zaplavila i hlavní nádraží a křižovatku Předmostí. To byl na několik dnů fakticlý konec trolejbusové dopravy v Ústí nad Labem.


Další zlom, zaplavení podjezdu z Předmostí na Střekov (4. června 2013, Vlčoun/Filip Vlček)

Po pár dnech ale Labe začala prudce klesat, a tak se doprava během dalších pár dnů vrátila do normálu. Krušné dny, velké škody a komplikace v dopravě. Takový byl červen roku 2013, o kterém své čtenáře Informační portál Vlčoun.cz při příležitosti 10 let od povodní informoval uplynulý týden. A kdo tento seriál nestihl, může si průřez těmi nejzásadnějšími momenty, které výrazně ovlivnily dopravu ve městě, připomenout prostřednictvím níže uvedených odkazů.

Čtěte také...
Ústí 2013 (1): Voda se pomalu vkrádá do města (vydáno 5. června 2023)
Ústí 2013 (2): Voda se vylila U Pěti oblouků (vydáno 6. června 2023)
Ústí 2013 (3): Rozdělené město spojuje jen vlak (vydáno 7. června 2023)
Ústí 2013 (4): Trolejbusy na čas zcela dojezdily (vydáno 8. června 2023)
Ústí 2013 (5): Trolejbusy se vrací do ulic města (vydáno 9. června 2023)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Vlaky byly při povodních jako jediné funkční (5. června 2013, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!