Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Ústí 2013 (3): Rozdělené město spojuje jen vlak

ÚSTÍ NAD LABEM - Vytrvalé deště prakticky napříč Českou republikou udělaly z Ústí nad Labem těžko propustné hrdlo. Labe v noci na 4. června rozdělilo město na dva samostatné břehy, jedinou spojnicí zůstaly zvláštní vlakové spoje...

/DESET LET ZPÁTKY/ V rámci tohoto týdne si připomeneme průběh povodní, které ovlivnily chod Ústí nad Labem během června roku 2013...


Projíždějící trolejbus okolo bariéry na Předmostí (4. června 2013, Vlčoun/Filip Vlček)

V noci na úterý 4. června došlo k nejočekávanější události. Stoupající hladina řeky Labe zaplavila oba dva ústecké silniční mosty - nejprve v 1.00 hodinu byl uzavřen Benešův most, o tři hodiny později pak také Mariánský most. Město se muselo vypořádat s nejradikálnějším omezením dopravy. Uzavírka ale nezaskočila Dopravní podnik města Ústí nad Labem, protože ten si již v pondělí večer na Střekově nechal odstavit hned několik autobusů pro nutné zajištění omezené dopravy. 

Od ranního výjezdu tak došlo k několika dopravním opatřením. Na Střekově byly tři autobusové linky z Brné, Svádova a Kojetic přesměrovány ke střekovskému nádraží, odkud jezdily zvláštní vlakové spoje do stanice Ústí nad Labem západ. Autobusy na střekovské straně příliš obsazené nebyly, nicméně jezdily podle jízdních řádů a navazovaly na vlaky. Z Mírového náměstí k západnímu nádraží zavedl dopravní podnik navíc také pendl, aby bylo posíleno spojení k západnímu nádraží, odkud odjížděly vlaky na Střekov. Trolejbusy číslo 57 a 62 totiž v ústecké části města nejezdily.


Pohled na zaplavenou křižovatku U Pěti oblouků (4. června 2013, Vlčoun/Filip Vlček)

Uzavření mostů si také vynutilo změnu trasy náhradní autobusové linky X spojující centrum města s Krásným Březnem. Kloubové autobusy tak byly od úterní 1.00 hodiny odkloněny přes Důlce, Stříbrníky a ZOO. Stejnou trasou pak byla odkloněna také pravidelná autobusová linka číslo 19. Trolejbusových linek jak v centru města, tak v oblasti Krásného Března se jiné změny nedotkly. 

Na ústecké straně ráno došlo k postupnému vylití Bíliny, a tak se autobusové linky končící u hlavního nádraží přesměrovaly od Divadla na Mírové náměstí. Zastávky Malá Hradební a Hlavní nádraží zůstaly bez dopravní obsluhy. Neplánovaně tak došlo k uvolnění prostoru pro povodňové turisty, kteří se tak mohli volně procházet po celé vozovce. Okolo poledne už se voda začala blížit také křižovatce Předmostí, a tak hasiči rozhodli o stavbě hráze z pytlů s pískem.


Zaplavený podjezd pod tratí k Benešovu mostu (4. června 2013, Vlčoun/Filip Vlček)

Změn se také postupně dočkaly okrajové části města. Během dne tak například došlo k zaplavení hlavní silnice ve Svádově, a tak autobus linky číslo 13 začal od 8.30 hodin do Svádova jezdit přes Kojetice a Březí. Ve 12.45 hodin pak byl z důvodu vysoké hladiny Labe a zaplavování Pražské ulice předčasně ukončen provoz linky číslo 15 ve Vaňově. V 16.30 hodin pak byl ukončen také provoz zvláštní kyvadlové železniční linky ze západního nádraží do Vaňova. Od 17.00 hodin začaly dopravní obsluhu Vaňova zajišťovat pravidelné osobní vlaky, zastávka byla v místě přejezdu.

Další omezení na sebe nedalo dlouho čekat. Od 13.30 hodin začaly zvláštní vlaky mezi Střekovem a západem jezdit bez jízdního řádu. Web města tehdy jako důvod opatření uváděl větší operativnost dopravy. Vlaky totiž díky tomu mohly jezdit ihned po zaplnění cestujícími. Mimořádné vlaky jezdící podle jízdního řádu tak zůstaly zachovány pouze v trase Ústí nad Labem západ - Ústí nad Labem Střekov - Svádov - Valtířov - Velké Březno - Malé Březno a jezdily ve dvouhodinovém intervalu.


Autobusové linky končící u Hlavního nádraží na Míráku (4. června 2013, Vlčoun/Filip Vlček)

Od rána tak byl přerušen provoz třetího nástupiště. Na prvním nástupišti byla zřízena provizorní prodejna jízdenek a informační místo, protože běžné pokladny byly evakuovány a nábytek byl přestěhován do galerie nad nádražní halou. Stoupající hladina řeky ale nakonec zaplavila i náhradní přístupovou trasu na nádraží (nákladní rampa vlevo), a tak bylo rozhodnuto, že v 15.30 hodin bude provoz na hlavním nádraží výrazně omezen.

Mezinárodní vlaky, rychlíky z Prahy do Děčína a z Prahy do Chebu na nádraží i nadále zastavovaly, cestující si ale musel přestoupit do motorového vlaku, který jej dovezl do stanice Ústí nad Labem západ. Rychlíky z Liberce jsou odřeknuty a končí v Děčíně, spěšné vlaky od Teplic jsou zkráceny jen na západní nádraží, kam jsou odkloněny také osobní vlaky ve směru od Prahy a Lovosic. Osobáky navíc začaly projíždět stanici Ústí nad Labem sever kvůli zatopení podchodu.


Linky jedoucí na Stříbrníky jezdily přes Uhlozbyt (4. června 2013, Vlčoun/Filip Vlček)

Stoupající Labe se začalo přibližovat křižovatce Předmostí. Dopravní podnik proto rozhodl, že trolejbusy linek číslo 52, 53 a 54 začnou ve směru z centra jezdit přes manipulační obratiště Uhlozbyt. Překládání sběračů pro urychlení dopravy zajišťovali záložní řidiči. Ve směru do centra byl pak provoz bez omezení. Autobusy, které čerpaly přestávku za Uhlozbytem, se přesunuly na Předmostí. Tímto způsobem se jezdilo až do večerních hodin.

Přibližně od 16.00 hodin bylo rozhodnuto, že náhradní autobusová doprava X jezdící z Krásného Března do centra města bude z Revoluční prodloužena k Západnímu nádraží, díky čemu se zlepšilo spojení centra s bodem, odkud odjíždí zvláštní vlaky na Střekov. Od stejného času došlo také ke zrušení jízdních řádů autobusů na Střekově, odjezdy jsou řešeny operativně dle vlaků. Střekovskou část provozu MHD narušilo další omezení. Spoje linky X17 kvůli zvýšení Labe u zastávky Karla Maye přestaly jezdit mezi Brnou a Církvicemi a autobusy tak končí v Brné. V 17.30 hodin bylo náhradní spojení zajištěno vlaky, které začaly zastavovat ve stanici Sebuzín.


Linka číslo 52 si najíždí od Uhlozbytu směrem do Důlců (4. června 2013, Vlčoun/Filip Vlček)

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!