Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Ústeckým trolejbusům chybí manipulační tratě

ÚSTÍ NAD LABEM - Pondělní mimořádné přerušení provozu v části trolejbusové sítě vyvolalo diskusi, zda by nebylo možné za minimálních investic podstatně zvýšit operativitu trolejbusové sítě.

S některými úpravami se shodují i čtenáři Informačního portálu Vlčoun.cz, kteří navrhují doplnění stop na Panské a u Uhlozbytu...


Trolejbus linky číslo 51 se vrací z obratiště Panská (25. dubna 2016, Ladislav Grepl).

Policejní uzávěra na Mírovém náměstí s sebou přinesla patovou situaci, protože bylo nutné zastavit dopravu na jediné trolejbusové spojnici mezi křižovatkou Předmostí a Divadlem. Naprostému dopravnímu kolapsu přitom dokázaly zabránit manipulační stopy, díky kterým bylo možné zachovat trolejbusový provoz alespoň v části sítě.

Významnou pomocí se stalo obratiště Panská v centru města vybudované v loňském roce, které umožnilo zachovat téměř neomezený trolejbusový provoz na Klíši, do Všebořic a na Severní Terasu přes Hornickou i okolo Masarykovy nemocnice. Druhou velkou pomocí bylo využití povodňové trolejbusové stopy od zastávky Jungmannova do zastávky Autoškola, díky které tak mohly trolejbusy jezdit v Krásném Březně a Neštěmicích.


Obratiště Panská zažilo pořádný křest (25. dubna 2016, Ladislav Grepl).

Řada městských částí ale zůstala i přesto trolejbusy neobsloužena. Přitom díky vhodně umístěným novým nebo prodlouženým trolejovým stopám v délce jen několika metrů za minimálních investičních nákladů se dalo trolejbusový provoz zachovat v daleko větším rozsahu. 

Existencí trolejové stopy s jednou rozjezdovou a jednou sjezdovou výhybkou a jedním křížením by bylo možné provozovat trolejbusovou dopravu od Starých Předlic i od Globusu. Prodloužením trolejové stopy přibližně o deset metrů ve směru od Předmostí na obratiště Uhlozbyt by pak mohl být zachován trolejbusový provoz také ve směru od Dobětic a Severní Terasy přes Malátovu po trase linky číslo 52. Díky tomu by se mohly autobusy náhradní dopravy soustředit pouze na zajištění dopravy na Střekov a k Autoškole, kam by v případě pondělního výpadku pětice autobusů stačila.


Napojování trolejbusů u Hraničáře na svoji trasu (25. dubna 2016, Ladislav Grepl).

Zatímco existenci manipulačních stop dříve bránil spíše nezájem tehdejšího vedení dopravního podniku, v současné době je problém jinde. "V některých případech je to závislé od stávajícího trakčního vedení, kdy je potřeba například zohlednit další zatížení trakčních sloupů doplněním trolejového drátu," uvedl tiskový mluvčí Dopravního podniku města Ústí nad Labem Luboš Heřman.

Co se týká trolejové stopy umožňující odbočení ve směru od Globusu a Starých Předlic k Divadlu a k Hraničáři, tak tato stopa byla snesena právě na základě loňské úpravy křižovatky a dále také z důvodu vedení linek až na Mírové náměstí.

Město chystá opravu Předmostí, investice do trolejí se nevyplatí

K otázce zajištění dopravy do Dobětic od křižovatky na Předmostí to ale již tak jasné není. "V projektové fázi je rekonstrukce celé křižovatky a vedení linek do Důlců. V současné době ale neexistují finanční prostředky na Statutárním městě Ústí nad Labem na její rekonstrukci," vysvětlil Heřman. Zvláštní je, že o existenci tohoto argumentu se nevědělo v letech 2013 a 2014, kdy byla během modernizace trolejového vedení odstraněna právě část stopy, která by v případě mimořádnosti umožňovala jízdu ve směru od Dobětic z křižovatky Předmostí na obratiště Uhlozbyt, byť s ručním překládáním sběračů


Stojící zablokované trolejbusy v Důlcích (25. dubna 2016, Ladislav Grepl).

Podobných drobných úprav by byla další řada. Operativní možnosti v kontextu celé trolejové sítě v Ústí nad Labem byl zvýšilo například doplnění stop v křižovatce V Rokli nebo zatrolejování celých kruhových objezdů na Elbě nebo u Setuzy. Díky posledně zmíněnému doplnění trolejového vedení by mohl být v případě nenadálé události v centru zachován provoz na Střekově a snížen počet autobusů nutných k zajištění náhradní dopravy. 

Když upustíme od megalomanských návrhů prodloužení trolejbusové dopravy do Chabařovic nebo do Skorotic, tak se čtenáři Informačního portálu Vlčoun.cz shodují v zapojení obratiště Panská i ve směru od západního nádraží. "Podle mě by postačilo udělat na Panské stopu i v opačném směru," myslí si například čtenář Tomáš Vokoun. Jeho názor doplnil i čtenář Pepa Mašek. "Při pondělní situaci mohlo pomoci, kdyby se do Uhlozbytu dalo najet při jízdě ze směru Přístav či Důlce," napsal Mašek na facebookové stránce Vlčoun.cz.


Modernizace v roce 2013, kdy zanikla část stopy do Uhlozbytu (22. června 2013, Filip Vlček).

Připomeňme, že v pondělí 25. dubna odpoledne musela policie uzavřít část Mírového náměstí, protože anonym nahlásil v budově Komerční banky uložení nástražného výbušného systému. To v části Ústí nad Labem značně zkomplikovalo městskou hromadnou dopravu, protože do Dobětic, na Střekov nebo ke Globusu se ihned zastavily trolejbusy, které se dopravní podnik snažil nahradit pěti záložními autobusy.

Čtěte také...
- Anonym na tři hodiny paralyzoval MHD v Ústí (vydáno 26. dubna 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


U Divadla se nastupovalo v zastávce směr Předlice (25. dubna 2016, Ladislav Grepl).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!