Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Flotila čtyřiceti Stadlerů v Ostravě je kompletní

OSTRAVA - Rok a půl od převzetí první tramvaje Stadler nOVA dorazila do Ostravy i ta poslední - čtyřicátá. Švýcarský výrobce tím tak dokončil svou miliardovou zakázku na čtyřicet středokapacitních vozidel pro Dopravní podnik Ostrava.

Další nové tramvaje čekají na cestující už za rok. Tentokrát půjde o velkokapacitní tramvaje od společnosti Škoda Transportation...


Slavnostní převzetí poslední tramvaje Stadler (23. října 2019, DPO).

Za rok a půl už ujely tramvaje Stadler téměř dva miliony kilometrů. Úplně první vozidlo s číslem 1701 dokonce 110 tisíc. Je to vůbec poprvé, kdy Ostrava získala tramvaje vyrobené na míru, přesně podle přání zákazníka. "Nákup Stadlerů byl jednoznačně pozitivním krokem. Jsem rád, že švýcarský výrobce tramvají, který se poprvé prosadil na českém trhu právě v Ostravě, deklaroval, že 40 procent dodávky je tvořeno českými dodavateli. A co je nejdůležitější, jezdí zatím úplně bez poruch," řekl na adresu Stadlerů generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.

Stadlery jsou klimatizované, nízkopodlažní, se zabudovaným kamerovým systémem i wifi. Všechny tramvaje Dopravní podnik Ostrava samozřejmě vytěžuje na maximum. Ve špičce obslouží Stadlery 20 procent ze všech nasazených tramvajových spojů, o víkendu dokonce dvě třetiny. "Jakmile převezmeme i poslední tramvajové vozy od Škody Transportation v roce 2023, bude mít dopravní podnik nejmladší tramvajový vozový park v Česku," doplnil Morys.


Tramvaje Stadler jsou již nedílnou součástí vozového parku (25. července 2019, Filip Vlček).

Historie nových tramvají se v Ostravě začala psát v závěru roku 2016, kdy byla podepsána smlouva se švýcarskou společností Stadler. "Jsem rád, že se nám podařilo vysoutěžit tramvaje. Cena 27,2 milionu korun za jedno vozidlo nás výrazně překvapila," řekl tehdy k výsledkům výběrového řízení předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys. Doplnil, že specifikace nových tramvají byla natolik otevřená, že vytvořila dostatečné konkurenční prostředí, atraktivní i pro netradičního zahraničního dodavatele.

Smlouvu s výrobcem tramvají Dopravní podnik Ostrava podepsal v pátek 30. prosince 2016. Podpis zdržely průtahy v souvislosti s námitkami druhého uchazeče výběrového řízení. Dopravní podnik následně oslovil širokou veřejnost, aby rozhodla o barevném provedení a názvu. Jedna tramvaj stojí přibližně 28,5 milionu korun, celková hodnota zakázky tak přesahuje 1,1 miliardy korun. Tramvaje Stadler nOVA uvezou až 188 cestujících, jsou plně nízkopodlažní, mají klimatizaci a USB konektory a jsou připraveny pro wifi.


Tramvaje Stadler jsou vypravovány z obou vozoven (25. července 2019, Filip Vlček).

První tramvaj na koleje martinovských dílen usedla 23. dubna loňského roku, následovaly nutné technologické zkoušky. Následně tramvaj, která byla postavena přesně na míru ostravskému dopravnímu podniku, vyjela na zkušební jízdy bez cestujících. V rámci těchto jízd musel vůz ujet deset tisíc kilometrů bez zátěže, následoval stejný počet kilometrů se zátěží. Až poté byl povolen zkušební provoz s cestujícími, který 10. srpna vydal Drážní úřad. Rozhodnutí platí pro dvě tramvaje inventárních čísel 1701 a 1704, přičemž každá z nich musí s cestujícími najet 20 tisíc kilometrů," uvedl loni v létě tiskový mluvčí Drážního úřadu Martin Novák.

Na zkušební provoz pak navázal ten běžný, kdy od 1. listopadu Dopravní podnik Ostrava vypravil tramvaje Stadler ve velkém. "Tramvaje získaly od Drážního úřadu všechna potřebná povolení a stávají se stále pravidelnější součástí vozového parku Dopravního podniku Ostrava," informoval pak koncem loňského října dopravní podnik. Na kolejích tak tramvaje Stadler nOVA symbolicky vystřídaly zbývající článkové tramvaje K2 koncepčně pocházející z roku šedesátých let minulého století.

Čtěte také...
- Stadler zvítězil v soutěži na tramvaje v Ostravě (vydáno 30. listopadu 2016).
- Už je doma! Stadler sveze cestující v srpnu (vydáno 23. dubna 2018).
- Ostravané se dočkali, tramvaj Stadler vyjela! (vydáno 15. srpna 2018).
- Stadlery mají povolení, vyřadí tak poslední K2 (vydáno 1. listopadu 2018).
- Ostravou se prohání již třicítka tramvají Stadler (vydáno 30. ledna 2019).
- Tramvaje Stadler jsou nejspolehlivějšími vozy (vydáno 27. května 2019).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Setkání první a poslední tramvaje Stadler ve vozovně Poruba (23. října 2019, DPO).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!