Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Tramvaje Stadler jsou nejspolehlivějšími vozy

OSTRAVA - Tramvaje Stadler už přes rok brousí koleje moravskoslezské metropole. Zatímco první vůz dorazil v druhé polovině dubna loňského roku, dodávky dalších vozů pomalu finišují. A podle dopravního podniku jsou nejspolehlivější.

Současných 31 vozů má do konce září doplnit zbývajících devět. Díky Stadlerům může dopravce vyřazovat nejstarší vozy T3...


Nízkopodlažní tramvaje Stadler pokořily milion kilometrů (16. února 2019, Filip Vlček).

Moderní nízkopodlažní tramvaje Stadler jezdí v Ostravě již přes rok. Za tu dobu ujely stovky tisíc kilometrů a v úterý 7. května překonaly první historický milník. S cestujícími ujely už 1 milión kilometrů. A další kilometry najíždí bez komplikací dál. V současné době má Dopravní podnik Ostrava k dispozici celkem 31 tramvají Stadler, zbývajících devět kousků má dorazit nejpozději do konce září. 

Tramvaje švýcarské výroby jsou po prvních komplikacích spolehlivé. "Dosavadní celková provozní spolehlivost tramvají Stadler nOVA je 99,97 procent, a vozidla tak patří mezi nejspolehlivější ve vozovém parku Dopravního podniku Ostrava," potvrdila nedávno tisková mluvčí Karolína Rycková. Přitom ještě v prvních týdnech běžného provozu se na řadě tramvají ve větší míře objevovaly poruchy, které tak tramvaj na trase odstavila z provozu. Dopravní podnik Ostrava pak musel více reagovat na podněty a stížnosti cestujících. "První týden měly skutečně častější poruchovost, na což výrobce reagoval úpravami softwaru," uvedla dříve Rycková.


Ostrava disponuje již 31 tramvajemi Stadler (16. února 2019, Filip Vlček).

První tramvaj na koleje martinovských dílen usedla 23. dubna loňského roku, následovaly nutné technologické zkoušky. Následně tramvaj, která byla postavena přesně na míru ostravskému dopravnímu podniku, vyjela na zkušební jízdy bez cestujících. V rámci těchto jízd musel vůz ujet deset tisíc kilometrů bez zátěže, následoval stejný počet kilometrů se zátěží. Až poté byl povolen zkušební provoz s cestujícími, který 10. srpna vydal Drážní úřad. Rozhodnutí platí pro dvě tramvaje inventárních čísel 1701 a 1704, přičemž každá z nich musí s cestujícími najet 20 tisíc kilometrů," uvedl v létě tiskový mluvčí Drážního úřadu Martin Novák.

Na zkušební provoz pak navázal ten běžný, kdy od 1. listopadu Dopravní podnik Ostrava vypravil tramvaje Stadler ve velkém. "Tramvaje získaly od Drážního úřadu všechna potřebná povolení a stávají se stále pravidelnější součástí vozového parku Dopravního podniku Ostrava," informoval koncem října dopravní podnik. Na kolejích tak tramvaje Stadler nOVA symbolicky vystřídaly zbývající článkové tramvaje K2 koncepčně pocházející z roku šedesátých let minulého století.

Čtěte také...
Stadler zvítězil v soutěži na tramvaje v Ostravě (vydáno 30. listopadu 2016).
- Už je doma! Stadler sveze cestující v srpnu (vydáno 23. dubna 2018).
- Ostravané se dočkali, tramvaj Stadler vyjela! (vydáno 15. srpna 2018).
Stadlery mají povolení, vyřadí tak poslední K2 (vydáno 1. listopadu 2018).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Zbývajících devět vozů dorazí do konce září (16. února 2019, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!