Stadler zvítězil v soutěži na tramvaje v Ostravě
OSTRAVA - Ulicemi moravskoslezské metropole se budou již do dvou let prohánět první tramvaje švýcarského výrobce Stadler. Ten vyhrál výběrové řízení na dodávku 40 zbrusu nových vozů.
V praxi tak půjde vůbec o první tramvaje tohoto výrobce v Čechách, dosud totiž brázdí několik vlaků jen železniční koleje...
Nová tramvaj Metelitsa, která by měla jezdit v Ostravě (vizualizace, Stadler).
Výběrová komise na dodávku nových tramvají pro Dopravní podnik Ostrava vyhodnotila nejvýhodnější nabídku. Představenstvo společnosti dnes rozhodlo o přidělení zakázky švýcarské společnosti Stadler Bussnang AG. "Jsem rád, že se nám podařilo vysoutěžit tramvaje. Cena 27,2 milionu korun za jedno vozidlo nás výrazně překvapila," řekl k výsledkům výběrového řízení předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.
Ostrava získá pro svůj tramvajový provoz novou švýcarskou kvalitu, která přinese ostravským cestujícím nižší hlučnost, klimatizaci, plnou nízkopodlažnost a další výhodné parametry. Specifikace nových tramvají byla natolik otevřená, že vytvořila dostatečné konkurenční prostředí, atraktivní i pro netradičního zahraničního dodavatele.
Dosud měly v Ostravě monopol jen české tramvaje (14. června 2016, Filip Vlček).
Podle dosavadních informací by se Ostravou mely prohánět tramvaje typu Melitsa. Vozidlo je podle vyjádření výrobce schopno provozu při teplotách od minus 40 do plus 40 stupňů. Tramvaj může být na přání zákazníka jednosměrná i obousměrná, díky stoprocentní nízkopodlažnosti vozidlo uvítají především handicapovaní a starší cestující. První tramvaje tohoto typu jezdí zatím jen v ruském Petrohradu.
"Těšíme se na třicet až čtyřicet nových tramvají, které budou postaveny na míru ostravských podmínek. První z nich přinesou již do dvou let očekávané zvýšení kvality veřejné dopravy ve městě," dodal technický a investiční náměstek ředitele Martin Chovanec.
Tyto tramvaje dosud nejsou plně nízkopodlažní (15. srpna 2016, Filip Vlček).
Švýcarská společnost Stadler se v České republice pohybuje zatím jen na železničních kolejích. Kromě černozlatých jednotek, které provozuje dopravce Leo Express, se s vozy mohou cestující potkat také na Liberecku, kde je provozují České dráhy především na horských tratích. Tady se také v počátcích svého nasazení potýkaly s technickými problémy, které na čas dokonce vedly k jejich odstavení.
Jednotka Stadler na železniční trati do Harrachova (nedatováno, České dráhy).