Vlak v Brně projel červenou a srazil se s dalším
BRNO - Srážka vlaků zkomplikovala provoz na brněnském hlavním nádraží. České dráhy musely řadu vlaků zkrátit a v části tras za vybrané rychlíky zavést také náhradní autobusovou dopravu.
Podle údajů Drážní inspekce přibývá počtu případů projetí návěstí zakazujících jízdu, letos už jde o 61. takový případ...
Lokomotiva určená pro vlak do Bohumína (25. června 2016, Drážní inspekce).
"V sobotu 25. června v 6.10 hodin projela posunovaná vlaková souprava, která měla následně odjet z Brna jako rychlík jedoucí do Prahy, návěstidlo zakazující jízdu a následně se bočně srazila s protijedoucí posunovanou samostatně jedoucí lokomotivou, která jela od nástupiště na odstavné nádraží a byla následně určena pro vlak jedoucí do Bohumína," informoval v sobotu dopoledne mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Při srážce lokomotiva vlaku určeného k jízdě do Prahy vykolejila. V důsledku srážky byl zraněn strojvedoucí samostatně jedoucí lokomotivy. "Škody na vlakových soupravách byly odhadnuty na 3 miliony korun, škoda na trati pak ve výši 300 tisíc korun," upřesnil Martin Drápal
Poškozený interiér jedné z lokomotiv (25. června 2016, Drážní inspekce).
Následné vyšetřování nehody a odklízení jejích následků značně zkomplikovalo provoz v brněnském železničním uzlu. Podle webu Českých drah jsou vlaky z Brna směr Vyškov na Moravě výchozí z železniční stanice Brno-Slatina, odkud jezdí na hlavní nádraží náhradní autobusová doprava. Vlaky od Havlíčkova Brodu jsou zkráceny do stanice Brno-Královo Pole, odkud cestující musí využít tramvajové linky číslo 1, 6 a P1.
Osobní vlaky jsou stejně, jako dotčené rychlíky zpožděné o deset až třicet minut. Provoz by měl být obnoven ještě během sobotního večera. "V letošním roce již došlo k 61 případům projetých návěstidel, přičemž v minulých letech evidovala Drážní inspekce okolo 90 případů za celý rok," uzavřel Drápal.
Lokomotiva osobního vlaku po střetu vykolejila (25. června 2016, Drážní inspekce).