Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

V Ústí staví novou trať, povede jedním směrem

ÚSTÍ NAD LABEM - Ústecká trolejbusová síť se rozroste o více než dva kilometry. Ve Výstupní ulici začala výstavba nové tratě, díky které bude možné nahradit autobusy na linkách číslo 74 a 75 za parciální trolejbusy.

Trasa nové tratě bude pouze jednostopá a povede od křižovatky u zastávky Výstupní okolo zoologické zahrady až po kruhový objezd Stříbrníky...


Pohled do Výstupní ulice od Krásného Března (22. března 2025, Vlčoun/Filip Vlček)

Výstavbu má na starosti pardubická firma Chládek a Tintěra. "Naše společnost se již více než 30 let zaměřuje na realizaci dopravní infrastruktury. Budování jednostopé trolejbusové trati pro parciální trolejbusy je v současnosti moderním trendem, zejména v Praze, který sledujeme. Na tuto stavbu se těšíme, zároveň ji však vnímáme jako výzvu. Místní složitý terén klade vysoké nároky na řešení dopravní infrastruktury. Ne nadarmo se říká, že Ústí nad Labem je polygonem pro nové trolejbusy," řekl člen představenstva Radek Šťastný. 

Nové trakční vedení je navrženo jako jednostopé a bude směřovat pouze ve směru z Krásného Března do Dobětic. Vedení bude rozděleno na tři napájecí úseky a stožáry budou osmiboké hraněné, částečně kombinované s veřejným osvětlením. Majoritně bude trakční vedení zavěšeno na stožárech se sklolaminátovými konzolemi. Před zastávkou Výstupní bude instalována nová elektrická výhybka, odkud vedení odbočí směrem do ulice Výstupní. Na jejím konci pak povede přes kruhový objezd u prodejny Lidl až k místu úsekového dělení. Součástí projektu je výstavba nové měnírny MR11, která bude tvořena dvěma betonovými monolitními objekty. Jeden z nich bude určen pro rozvaděč distribuční společnosti, druhý pro technologické zařízení dopravního podniku.


Symbolické poklepání kamene k zahájení stavby (25. března 2025, DPMÚL)

"Propojení Krásného Března a Severní Terasy trolejbusovou trakcí je splněním jednoho ze strategických cílů dopravního podniku v oblasti rozvoje bezemisní dopravy, kde dojde k nasazení parciálních trolejbusů, které budou tyto oblasti spojovat, a jejichž nákup byl pro zajištění dopravní obslužnosti v ulici Výstupní stěžejní," doplnila pak Simona Mohacsi, výkonná ředitelka Dopravního podniku města Ústí nad Labem. Po dokončení trolejbusové tratě bude možné na linky číslo 74 a 75 nasadit větší vozidla. Dosud totiž byly nasazovány jen standardní dvanáctimetrové autobusy, které především ve špičkách nezvládaly nápor studentů dojíždějících do škol na Severní Terase a Stríbrníkách. 

Nově tak bude možné nasazovat kloubové parciální trolejbusy. Jejich stávající trasa umožní dobíjení nejen za jízdy, ale také na točnách Skalka a Pod Vyhlídkou, kde nyní linky číslo 74 a 75 končí. Nasazení kloubových trolejbusů tak výrazně přispěje ke zvýšení komfortu při cestování městskou hromadnou dopravou a zároveň umožní ještě lépe reagovat na potřeby cestujících. Hodnota této zakázky činí 44,8 milionů korun. Tato částka představuje další významnou etapu projektu a řadí se mezi uznatelné výdaje.


Stavební práce na zastávkách Výstupní (22. března 2025, Vlčoun/Filip Vlček)

Projekt je spolufinancován z fondů Evropské unie v rámci operačního programu Doprava 2021 - 2027 Ministerstva dopravy ČR. Hlavním cílem tohoto významného projektu je podpora rozvoje veřejné dopravy v elektrické trakci, což přispěje ke snížení negativních dopadů dopravy na životní prostředí. Tohoto cíle chce projekt dosáhnout prostřednictvím převedení stávajících autobusových linek zajišťujících veřejnou dopravu v této relaci do parciálních trolejbusů. Projekt navíc završí poslední etapu změny dopravní obslužnosti ve městě Ústí nad Labem, která odstartovala loni v květnu rozsáhlou změnou linkového vedení. 

Trolejbusová trať je hojně diskutovaným tématem již několik desítek let. Namísto investice do vybudování klasické dvoustopé trolejbusové tratě město vždy upřednostňovalo jiná řešení. Ve své době byl například výrazně zkrácen špičkový interval na tehdejší lince číslo 5, která v minulosti jezdila v trase z Krásného Března po Výstupní ulici dále do Všebořic. V tuto chvíli jezdí místem dvě autobusové linky v souhrnném špičkovém intervalu 15 minut. 


Autobusy brzy nahradí parciální trolejbusy (25. března 2025, DPMÚL)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!