Tanvald: Na ozubnicové trati začala očekávaná oprava
TANVALD - Správa železnic zahájila celkovou opravu nejstrmější trati v Česku z Tanvaldu do Kořenova. Významnou součástí stavby je revitalizace ozubnice a její opětovná instalace ve stanici Dolní Polubný. Kromě zlepšení celkového stavu unikátní ozubnicové trati, která je jedinou svého druhu v Česku, se také zvýší bezpečnost provozu...
Práce zahrnují výměnu dřevěných a ocelových pražců za nové ocelové, a to v celém úseku včetně hlavní koleje v dopravnách Desná a Dolní Polubný. Upevnění ozubnicových tyčí na ocelové pražce se bude provádět ručně. Stavbaři dále vymění i přejezdové konstrukce na šesti přejezdech, z nichž dva budou upraveny pro ozubnicový provoz. Současně opraví nástupiště na nádražích Desná, Dolní Polubný a Kořenov zastávka. Dojde také k výměně kolejnic, obnově a doplnění štěrku a k opravě výhybek v Desné, Dolním Polubném a na odbočce do areálu firmy Preciosa Ornela.
Opravou projde Polubenský tunel, který je třetí nejdelší jednokolejný tunel v České republice. Práce budou zahrnovat obnovu odvodnění, opravu zvětralých betonových ploch a úpravu předportálových stěn tunelu. Stavba je koordinována s polskou stranou, která v úseku od státní hranice do stanice Szklarska Poręba Górna vymění kolejnice a zabezpečí železniční přejezdy. Zhotovitelem stavby je společnost Chládek a Tintěra, Litoměřice. Celkové náklady dosahují 447,3 milionů korun.
Ilustrační foto: Správa železnic.