Při tragické nehodě zemřel strojvedoucí
ÚPOŘINY - K tragické železniční nehodě došlo v pátek ráno na trati mezi Velvěty a Úpořinami na Ústecku. Z dosud nezjištěných příčin tady do sebe narazily dva nákladní vlaky. Jeden člověk zemřel, škody jdou do milionů.
České dráhy na svém webu uvádějí, že předpokládaný čas obnovení provozu bude v průběhu sobotního dopoledne...
Ranní pohled na tragickou železniční nehodu (30. října 2015, Drážní inspekce).
O střetu informovala v dopoledních hodinách Drážní inspekce. "Ve 4.57 hodin se mezi Velvěty a Úpořinami na Ústecku srazily nákladní vlaky. V důsledku srážky vykolejily čtyři vozy a byl usmrcen strojvedoucí," uvedl tiskový mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Dle informací z místa mimořádné události projel jeden z nákladních vlaků návěstidlo zakazující jízdu ve stanici Řehlovice a následně narazil před vjezdem do stanice Úpořiny do stojícího nákladního vlaku.
Během nedovolené jízdy z Řehlovic do Úpořin byl použit generální stop, který na všech návěstidlech zobrazí signál 'Stůj', nicméně vlak se nepodařilo zastavit. "Příčiny a okolnosti vzniku mimořádné události zjišťujeme v místě jejího vzniku," dodal odpoledne Drápal. Provoz na trati byl okamžitě zcela přerušen.
Nehoda si vyžádala jednu oběť (30. října 2015, Drážní inspekce).
České dráhy přerušily provoz na trati 131 v úseku mezi stanicemi Řehlovice a Úpořiny a v tomto úseku je zavedena náhradní autobusová doprava, kterou zajišťují autobusy Dopravního podniku města Ústí nad Labem.
Původně média informovala o tom, že je přerušen provoz na hlavním tahu z Ústí nad Labem do Chomutova a dále do Chebu. Tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský ale ještě během dopoledne ubezpečil, že tomu tak není. "Jde o vedlejší trať, na které jsou v provozu pouze menší motorové soupravy ve dvouhodinovém intervalu. Provoz na hlavní železniční tepně z Ústí nad Labem přes Teplice do Bíliny a dále na Karlovarsko není nijak dotčen," uvedl v pátek krátce po 10.00 hodině Šťáhlavský.
V lokomotivě zemřel strojvedoucí (30. října 2015, SŽDC).
Náhradní autobusová doprava je zavedena v celém vyloučeném úseku. Z důvodu policejní uzavírky silnice vedoucí podél trati u místa vykolejení ale není obsluhována zastávka Velvěty a náhradní autobusová zastávka je umístněna na autobusové zastávce "Bystřany,Úpořiny rozcestí" zhruba 2 km od železniční zastávky. Za úsekem s náhradní dopravou vlaky jedou zhruba o 10 až 20 minut zpožděné.
"Celkově byla škoda prozatím odhadnuta na 25 milionů korun, přičemž škoda na trati byla prozatím odhadnuta na 1 milion, na předním nákladním vlaku 4 miliony a na vlaku, který narazil do stojícího vlaku, pak 20 milionů," dodal Drápal.
Provoz na trati je zcela zastaven (30. října 2015, SŽDC).