Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Maratonští běžci v Ústí loni znovu omezili MHD

ÚSTÍ NAD LABEM - Už je tomu téměř půl roku, kdy krajskou metropoli místo trolejbusů a autobusů zahltily tisíce běžců. To s sebou samozřejmě přineslo řadu rozsáhlých uzavírek a dopravních omezení.

/NEDĚLNÍ RESTY/ Po své trase jezdila jediná linka, ostatní jezdily úplně jinak. Ohlédněme se, jak vypadala MHD 15. září 2013.


Informátoři byli označeni reflexními vestami s logem DP (15. září 2013).

Velkolepá akce se v centru Ústí nad Labem uskutečnila v neděli 15. září. Městem proběhlo několik tisíc lidí v rámci několika běhů.

Volkswagen Ústecký 1/2Maraton si získal přízeň tisíců běžců a zařadil se na mezinárodní běžecký kalendář jako součást běžeckého seriálu Runczech.com. Závod se konal pod hlavičkou Mezinárodní asociace atletických federací IAAF a patronací Ústí.


Reklamní plochy se zaplnily zprávami o maratonu (15. září 2013).

Kromě sáhodlouhých příprav organizátorů se na rozsáhlou uzavírku centra a přilehlých komunikací musel připravit také Dopravní podnik města Ústí nad Labem. Musel připravit náhradní trasy linek a přichystat dočasné přenosné zastávky.

Centrum a část Střekova se pro dopravu zavřelo v 6.00 hodin, uzavírka trvala přibližně do 18.00 hodin. A jak jezdila MHD?


Na křižovatce Malátova je spoj linky číslo 54 s cílem Uhlozbyt (15. září 2013).

Provoz trolejbusových linek byl po celý den zajištěn náhradní autobusovou dopravou. Všechny linky byly buď rozděleny nebo vedeny po objízdných trasách, kde také částečně nahrazovaly jiné linky, které v daných úsecích nejezdily.

Čtěte také...
- Ústím se prožene maraton, přípravy vrcholí (vydáno 14. září 2013)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Malátovou ulicí projíždí autobus linky číslo 55 na Severní Terasu (15. září 2013).

Všechny autobusy musely, alespoň na znamení, zastavovat ve všech nácestných zastávkách, které po své trase míjely. Ne vždy se tak dělo a Informačnímu portálu Vlčoun.cz jsou známy i případy, kdy spoje některé zastávky projely.


Některé spoje jezdily Malátovou ulicí u zastávky Bělehradská obousměrně (15. září 2013).

Trolejbusové linky číslo 51 a 55 byly vedeny ze zastávky Přístav přes provizorní zastávku Uhlozbyt umístěnou v ulici Velká Hradební v úrovni ulice Spojovací. Odtud dále pokračovaly Důlcemi přes zastávky Stříbrnické nivy, Malátova a dočasnou zastávku Bělehradská umístěnou před křižovatkou s ulicí Hanzlíčkova a SNP. Odtud pokračovaly po svých trasách.

Ve směru do Krásného Března spoje obsloužily ještě zastávku Hilarova a pak Veleslavínovou ulicí sjely k Uhlozbytu.


V dočasné zastávce Bělehradsá stanicuje linka číslo 55 (15. září 2013).

Trasa linky číslo 52 byla z Klíše zkrácena jen do zastávky Hraničář, autobusy se pak otáčely v oblasti Okružní ulice u Kauflandu.

Linka číslo 54 byla rozdělena na dvě větve. Ta ze Všebořic byla zkrácena jako linka 52 jen k Hraničáři. Spoje z Dobětic byly vedeny jen na Uhlozbyt, ale v době uzavírky Železničářské ulice pokračovaly jako linka X přes Mariánský most ke střekovskému nádraží.


Také linka číslo 56 se v Bělehradské ulici často neobjevuje (15. září 2013).

Změnit se musela také trasa linky číslo 56. Linka jela z Krásného Března do provizorní zastávky Uhlozbyt, odkud pokračovala přes Důlce, Stříbrnické nivy, Malátovu, Bělehradskou a Hilarovu k Poliklinice. V opačném směru spoje od Polikliniky vyjely Rooseveltovou ulicí (kolem kina) na Skřivánek a Veleslavínovou ulicí sjely Důlcemi zpět do centra.


Polovinou Předmostí sviští běžci, druhou půlkou pak autobusy MHD (15. září 2013).

Podobně byla vedena také linka číslo 60 s tím rozdílem, že ze Střekova k Uhlozbytu autobusy jely přímo ze zastávky Kamenný Vrch, škola a vynechaly tak zastávky ZPA a Krajský soud. Stejně jely i v opačném směru.


Nad Předmostím se některé autobusy musely otáčet (15. září 2013).

Linky číslo 57 a 62 byly také vedeny z Mojžíře, respektive ze Střekova do zastávky Uhlozbyt. Nad touto zastávkou se autobusy otočily a jely zpět na křižovatku U Pěti oblouků a Přístavní ulicí, kde byla zřízena zastávka, do Starých Předlic či pouze ke Globusu.

Zpět jely stejně, tedy Žižkovou a Přístavní ulicí. V nácestnýh zastávkách autobusy zastavovaly většinou na znamení.


Míjení končícího spoje linky 62 s autobusem linky 57 (15. září 2013).

V autobusové dopravě bylo linkové vedení celkem klidnější. Linky číslo 1 a 12 z Nových Předlic a 4 a 6 od Globusu pokračovaly Žižkovou a Přístavní ulicí (včetně zastavení ve stejnojmenné zastávce) k Uhlozbytu.

Autobusové linky číslo 3, 11 a cyklobusy linek číslo 20 a 21 byly zkráceny a ukončeny v zastávce Hraničář.


Spoje zastavovaly v nácestných zastávkách, například na Drogerii (15. září 2013).

Spoje linek číslo 9 (nekončících v centru), 17 a 27 byly vedeny ze zastávky Děčínská přímo přes ZPA a Mariánský most na Uhlozbyt.

Dále pokračovaly shodně jako linky číslo 56 nebo 60 přes Skřivánek s tím rozdílem, že na kruhovém objezdu Pražačka sjely zpátky dolů k Hraničáři, kde se napojily na svoji trasu.


Změny se dotkly také cyklobusů, jezdily až od Hraničáře (15. září 2013).

V době uzavření Železničářské ulice (od 12.00 do 17.00 hodin) byly uvedené linky odkloněny přes Karla IV., Novosedlické náměstí a Kamenný Vrch, linka číslo 9 pak jela od Nového krematoria (respektive z Kojetic) na Karla IV. a pak zpět k Uhlozbytu.


Linka číslo 52 byla z Klíše zkrácena jen k Hraničáři (15. září 2013).

Linka číslo 13 byla od Svádova odkloněna ze zastávky TSM přes Mariánský most na Uhlozbyt, spoje jedoucí směr Pod Svahem se přes Přístavní napojily na svoji trasu. Podobně byla vedena linka číslo 19 od Stavebních strojů k Uhlozbytu, respektive na Trmickou.

Autobusová linka číslo 15 byla mezi zastávkami Čajkovského a Bělehradská vedena shodně s linkami číslo 51 a 55 přes Uhlozbyt.


Linka číslo 54 vyjíždějící od Špitálského náměstí (15. září 2013).

Po dobu konání maratonských běhů byly v centru zrušeny zastávky na Mírovém náměstí, v Revoluční, u Divadla, v Malé Hradební a u Hlavního nádraží. Zastávky u Hraničářy byly přeorganizovány.

Dále byly zrušeny zastávky Západní nádraží, Dílny ČD, Skládna, Na Luhách, Krajský soud, Hilarova a Bělehradská. Dočasně se měnila obsluha zastávek ZPA, Děčínská, Třebízského a Střekov nádraží v souvislosti s provozem linek 9, 17 a 27, respektive X.


Spoje linek číslo 3 a 11 byly opatřeny cílem "mimořádná konečná" (15. září 2013).

Naopak zřízeny byly zastávky Uhlozbyt nad křižovatkou Předmostí v úrovni Spojovací ulice, Přístavní v Přístavní ulici u podchodu k hlavnímu nádraží a Bělehradská směr Hornická, v úrovni křižovatky ulice Malátova, Hanzlíčkova a SNP.


Trasa linky 54 byla rozdělena na dvě části, jedna končila u Hraničáře (15. září 2013).

Cestujícím byli v terénu u Hraničáře a na Uhlozbytu k dispozici zaměstnanci dopravního podniku označeni visačkami a reflexními vestami, a dále byla mimořádně v provozu od 8.00 do 17.00 hodin také bezplatná telefonní linka.

Všichni pracovníci dopravního podniku od plánovačů přes dispečery až po samotné řidiče a informátory si zaslouží velký dík.


Pár minut po obnovení provozu, některé spoje ještě dojíždějí z Uhlozbytu (15. září 2013).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!