U Pěti oblouků stavěli protipovodňové bariéry
ÚSTÍ NAD LABEM - Zkušební instalaci mobilních protipovodňových bariér má za sebou křižovatka U Pěti oblouků. Během sobotního večera a noci tady dělníci postavili a poté zase demontovali celou stěnu.
Během večera proto musela být doprava svedena do dvou jízdních pruhů, ve 23.15 hodin se pak křižovatka zavřela celá.
Pohled na instalaci protipovodňových bariér před půlnocí. Foceno 19. října 2013.
Přípravy na instalaci stěny začaly již v odpoledních hodinách. Přibližně v 19.00 hodin pak za přechodných dopravních omezení začali dělníci s její montáží. Doprava v tu chvíli byla svedena jen do dvou jízdních pruhů, po jednom v každém směru.
"V noci za úplného vyloučení provozu po rozjezdu stěnu dokompletujeme," uvedl večer zástupce společnosti Viamont DSP.
Autobusy projíždí okolo postavené stěny. Foceno 19. října 2013.
Mobilní stěna začala stoupat od krajů tak, aby byla zajištěna průjezdnost silniční dopravy středem vozovky. Dělníci byli rychlí, jejich práci zvýrazňovaly blesky fotoaparátů zástupců firmy dokumentující jejich práci.
Je 23.15 hodin a policisté uzavřeli silnici k Pěti obloukům. Foceno 19. října 2013.
Přibližně ve 22.00 hodin začala příprava na úplnou uzavírku křižovatky ve směru k Předmostí. Po městě bylo umisťováno přechodné dopravní značení s vyznačenými objízdnými trasami, omezení pak postihlo také křižovatku na Předmostí.
Po prvním rozjezdu linek MHD byla za asistence Policie ČR silnice ve 23.15 hodin uzavřena a práce se rozeběhly naplno.
Dopravní značení u křižovatky ulic Malátova a Hoření. Foceno 19. října 2013.
Společnosti Viamont DSP, která výstavbu základů protipovodňových bariér a následnou zkoušku prováděla, hrála do noty celosíťová výluka trolejbusů. To ulehčilo práci pracovníkům dopravního podniku, neboť autobusy mohly být odkloněny.
"Předpokládáme, že nejpozději do 4.00 hodin bude křižovatka opět průjezdná," zmínil poté zástupce společnosti Viamont.
Jeden z posledních autobusů projíždějící U Pěti oblouků. Foceno 19. října 2013.
Autobusové linky číslo 56 a 101 byly mezi Přístavem a Mírovým náměstím vedeny odklonem přes Mariánský a Benešův most. Na zastávkách na objízdné trase spoje nezastavovaly. Objízdnou trasu musel využít také zatahující spoj linky 57 z Mojžíře.
Přes oba labské mosty musel kvůli dlouhodobé uzavírce objezdu pod Větruší jet také poslední spoj linky číslo 15 z Vaňova.
Instalace stěny finišuje, pohled od Přístavní ulice. Foceno 20. října 2013.
Krátce před půl druhou pak byla instalace mobilních protipovodňových stěn úspěšně dokončena. Majestátně stojící bariéra budila respekt stejně, jako profesionální práce pracovníků firmy Viamont DSP, kteří stavbu prováděli.
Po patřičném zadokumentování pak byla zahájena demontáž stěn tak, aby do 4.00 hodin byla křižovatka opět otevřena.
Další fotografie najdete také na webu motejlek-janinka.eu. Foceno 20. října 2013.
Práce na odstranění mobilních stěn postupovaly daleko rychleji, než jejich samotná montáž, a tak se křižovatku pro silniční dopravu podařilo zprůjezdnit několik minut před termínem. Dopoledne už po stěně nebylo ani památky.
Na facebookovém profilu Vlčoun.cz najdete videoprůstřihy z instalace mobilních protipovodňových bariér (přímý link ZDE).
Přibližně v půl druhé ráno bylo hotovo. Stěna je kompletní. Foceno 20. října 2013.
Výstavba protipovodňové ochrany na křižovatce U Pěti oblouků byla zahájena v březnu. Kromě toho byly v létě postaveny základy pro protipovodňové bariéry také v podjezdu na most Dr. Edvarda Beneše a v současnosti se staví na kruhovém objezdu pod Větruší
Čtěte také...
- Výluka 27. - 28. dubna 2013 (vydáno 5. května 2013)
- U Pěti oblouků počítejte s kolonami (vydáno 23. března 2013)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Zaplavená křižovatka U Pěti oblouků v červnu 2013. Foceno 6. června 2013.