Trasy a čísla linek se v Ústí změní už za týden
ÚSTÍ NAD LABEM - Již za týden čeká ústeckou městskou dopravu radikální změna. Trolejbusy a autobusy začnou jezdit v nových trasách a pod novými čísly. Informační kampaň ke změnám v těchto dnech vrcholí.
Protože v městské dopravě nezůstane na kameni kámen, Dopravní podnik města Ústí nad Labem do ulic města vyslal informátory s letáky...
Ilustrační foto (24. března 2024, Vlčoun/Filip Vlček)
S platností od středy 1. května dochází v Ústí nad Labem ke změnám linkového vedení trolejbusů a autobusů. Zaniknou dosavadní čísla i většina zažitých tras. Trolejbusové linky číslo 51 až 62 i autobusové linky budou nově jezdit v nové časové řadě jako linky číslo 70 až 91. Změn doznala také organizace noční dopravy. Plánované změny sice sklidily obrovskou vlnu kritiky a důvěryhodné zdroje dokonce uvádí, že město obdrželo desítky až stovky podnětů a stížností od cestujících i obyvatel města. Ani to ale změnám nezabránilo.
Nové trasy a čísla reagují na nové potřeby obyvatel
Jedná se o plánovanou druhou etapu změn v městské hromadné dopravě. Ta první spočívala v zavedení celodenního nástupu předními dveřmi do všech spojů městské hromadné dopravy, který ve srovnání se stejným obdobím loňského roku přinesl o téměř milion korun na tržbách z jízdného více. "Naše nová linková koncepce vychází z aktuálních potřeb obyvatelstva. Díky této změně poskytneme našim cestujícím více místa na vybraných spojích nasazením trolejbusů místo autobusových spojů," uvedla v březnové tiskové zprávě tisková mluvčí Dopravního podniku města Ústí nad Labem Jana Dvořáková.
Ilustrační foto (24. března 2024, Vlčoun/Filip Vlček)
Ke změnám linkového vedení dochází především jako reakce na změnu směrů, které cestující preferují. "Přípravě této změny jsme se věnovali přes rok a hledali optimální řešení, zejména pro naše cestující. Proběhlo zpracování dopravního průzkumu, kdy výstupem byla data ze sčítacích rámů vozidel a elektronického odbavovacího systému," uvedla na dotaz Informačního portálu Vlčoun.cz Dvořáková s tím, že i vzhledem k důsledku generační výměny obyvatelstva a změně rozložení výrobních zón ve městě a vzniku obchodních center, bylo nutné navrhnout nové obslužné trasy hromadné dopravy i s ohledem na modernizaci vozidlového parku.
Trolejbusy do Trmic, na Vyhlídku jako vyhlídková jízda
Ústecký dopravní podnik se díky pořízení nových parciálních trolejbusů rozhodl trolejbusy rozšířit i do míst, kde není trolejové vedení. Začnou tak nově jezdit například do Trmic či do Koštova, k předlické autobusové vozovně či do průmyslové zóny Předlická, přestanou pak naopak jezdit v Bělehradské ulice mezi zastávkami Bělehradská a Sociální péče. Patrně největší vlna kritiky se pak snesla na organizaci dopravy na sídliště Pod Vyhlídkou. Večerní cesta z centra města na sídliště Pod Vyhlídkou bude díky závleku přes obratiště Žežická delší o 5 minut.
Ilustrační foto (24. března 2024, Vlčoun/Filip Vlček)
Informační kampaň jede na plné obrátky. V uplynulém týdnu Dopravní podnik města Ústí nad Labem dokonce vyslal speciální mobilní hlídky, které měly obyvatelům města poskytnout informační letáky a odpovědi na jakékoliv dotazy týkající se nadcházejících změn v číslování a trasování linek. "Tato kampaň je zaměřena na to, aby cestujícím usnadnila orientaci v novém systému a zároveň zvýšila povědomí o změnách ve veřejné dopravě, které vstoupí v platnost 1. května," uvedl dopravní podnik na svém webu s tím, že pro další informace mohou lidé navštívit zákaznické a informační centrum v Revoluční ulici.
Dopravní podnik města Ústí nad Labem se o plánovaných změnách poprvé zmínil v polovině března. Obvyklé přepravní průzkumy zaměřené na dotazy veřejnosti se nekonaly, dopravní podnik vycházel pouze z dat ze sčítacích rámů a z dat o zakoupených jízdních dokladech. Nové jízdní řády pak byly zveřejněny s mírným zpožděním až začátkem dubna. V den zveřejnění pak Informační portál Vlčoun.cz zmínil, že upravené noční spoje nereflektují příjezdy posledních vlaků od Prahy, což bylo záhy ještě v den zveřejnění článku napraveno posunutím jednoho nočního rozjezdu o pět minut.
Čtěte také...
- Nové jízdní řády: Vytratí se takt a mění rozjezdy (vydáno 3. dubna 2024)
- NÁZOR: Ústí změní MHD. Chaoticky a v týdnu (vydáno 20. března 2024)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Ilustrační foto (24. března 2024, Vlčoun/Filip Vlček)