Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Dálnici vzali lidé útokem, vozily je autobusy

ÚSTÍ NAD LABEM, D8 – Ačkoli si motoristé na dlouho očekávané zprovoznění zbývajícího úseku dálnice D8 ještě přinejmenším dva roky počkají, část této budoucí dopravní tepny se v sobotu 27. dubna otevřela alespoň pěším.

Lidé se tak mohli seznámit s tunelem Prackovice i mostem Dobkovičky. Sem zájemce vozily autobusové linky kyvadlové dopravy.


Pod dálničním mostem v Dobkovičkách. Foceno 27. dubna 2013.

Den otevřených dveří na stavbě dálnice D8 přilákal i přes nepřízeň počasí tisíce lidí. Ti mohli využít pravidelné železniční spoje do stanice Dobkovičky a Prackovice nad Labem, odkud je blíže k dálnici vozily dvě speciální autobusové linky.

Dopravu na těchto linkách označených jako D8 zajišťoval Dopravní podnik města Ústí nad Labem čtyřmi autobusy.


Pohled na dálniční mosty v Prackovicích, ten vpravo byl uzavřen. Foceno 27. dubna 2013.

Dálniční most Dobkovičky a tunel Prackovice se nachází na chybějícím úseku dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi. Zmíněný úsek je poslední částí dálnice, po jehož zprovoznění bude souvisle propojena česká metropole s Německem.

V budoucnu se počítá s propojením na dálnici D3 vedenou do jižních Čech a dále na jih Evropy.


Přechod pro zvěř a dvě různé nivelety vozovky. Foceno 27. dubna 2013.

V rámci programu byla zájemcům umožněna nekomentovaná prohlídka 3,2 kilometru dlouhém úseku. Na vybraných místech byla připravená výstavka s fotografiemi z průběhu výstavby, na případné dotazy odpovídali pracovníci stavby.

Nechyběly ani propagační materiály kraje i Metrostavu, lákadlem bylo i občerstvení ve formě klobásy a limonády za 10 korun.


Pohled na dálniční tunely Prackovice. Foceno 27. dubna 2013.

Dopravu v návaznosti na vlakové spoje zajišťovala kyvadlová doprava na dvou linkách. Přeprava na nich byla bezplatná a z důvodu velkého zájmu se nejednou stalo, že se autobusy musely protočit od jednoho vlaku i vícekrát.


Zastávka linky D8 před nádražím v Prackovicích nad Labem. Foceno 27. dubna 2013.

První linka, v jízdním řádu označená jako D8 1, byla vedená v trase od prackovického nádraží okolo provizorního parkoviště k tunelu Prackovice. Nasazeny na ni byly autobusy ev.č. 21 a 50.

Druhá linka byla kratší. D8 2 jezdila mezi dobkovičkovskou zastávkou a tunelem Dobkovičky a jezdily na ni vozy ev.č. 49 a 51. U železniční zastávky se autobusy otáčely na blízké autobusové točně, kterou ale odpoledne blokovaly neukáznění řidiči aut.

Stáhněte si...
- Jízdní řády linek D8 1 a D8 2 si stáhněte zde.
  (zdroj: www.dpmul.cz)


Konečná v Prackovicích, pár metrů od tunelu. Foceno 27. dubna 2013.

Autobusy byly označeny jako linka D8 s rotujícími logy kraje a Ředitelství silnic a dálnic, a s uvedením cílové zastávky a textem "kyvadlová doprava". Ve vozech pak fungoval jen vizuální informační systém, zastávky se nevyhlašovaly.


Historický vlak v zastávce Dobkovičky. Foceno 27. dubna 2013.

Na své si ale přišli také milovníci železnice. "České dráhy nasadily historická vozidla na pravidelné vlaky na trati z Lovosic do Teplic v Čechách a na jeden pár vlaku na tzv. Švestkové dráze," uvedl Daniel Jareš, ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Ústí nad Labem.


Obratiště pro autobusy v Dobkovičkách, v pozadí Regionova. Foceno 27. dubna 2013.

Na trati z Lovosic do Teplic se tak cestující mohli kromě Reginov setkat také s vozy řady 830 a 831 s jedním přívěsným vozem. V Úpořinách tím docházelo každé dvě hodiny ke křižování dvou generací vozidel.


Dálniční most před prackovickými tunely. Foceno 27. dubna 2013.

Dálnice se pro veřejnost otevřela v době od 10.00 do 17.00 hodin a v mnoha úsecích nabízela úchvatný výhled do labského údolí. Z dálničního mostu byly patrné Dolní Zálezly, Dubičky, Velké Žernoseky, Prackovice nad Labem, v dáli pak byly patrné i Lovosice.


Pod dálničními mosty kličkovaly autobusy kyvadlové dopravy. Foceno 27. dubna 2013.

Statistické údaje o dálnici D8:
- název: D8-0805 Lovosice - Řehlovice, místo stavby: Ústecký kraj
- délka: 16,413 metrů, plocha vozovek: 339 600 metrů čtverečních, stavebních objektů: 265
- tunely: 2x o celkové délce 890 metrů, mosty: 29x, z toho 19x na dálnici
- mimoúrovňové křižovatky: 3x, protihlukové stěny: 9x o celkové délce 6 070 metrů


Setkání autobusů v Dobkovičkách. Foceno 27. dubna 2013.

Akce se setkala s ohromným zájmem především dopoledne, v odpoledních hodinách zájem ale postupně opadal a poslední spoj linky D8 2 od dobkovičkovského mostu už nevezl nikoho. Akce se podařila a všem zúčastněným patří dík.

Na facebookové stránce Vlčoun.cz můžete zhlédnout krátké video ze Dne otevřených dveří na D8 (přímý odkaz ZDE).


Dálniční tunel v Prackovicích se otevřel zatím jen pěším. Foceno 27. dubna 2013.

Zatím posledním zprovozněným úsekem dálnice D8 byla část mezi Lovosicemi a Bílinkou, ke kterému došlo v květnu loňského roku. Ačkoli jde o krátký úsek, jeho zprovoznění vyřešilo kritickou dopravní situaci v Lovosicích.


Místo pro otáčení autobusů v Prackovicích. Foceno 27. dubna 2013.

Ačkoli v současné době probíhají další tahanice a pokusy ekologických aktivistů o zastavení nebo alespoň zpomalení výstavby, stavbaři dálnici neopustili. Fyzicky je hrubá stavba až na krátký úsek za tunelem Prackovice již hotová.

Právě šarvátky mezi ekology a stavbaři jsou příčinou toho, proč se dokončení z plánovaného roku 2010 posunulo až na rok 2015.


Kvůli tomuto úseku mezi tunely se zprovoznění dálnice odkládá... Foceno 27. dubna 2013.

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!