Trolejbus ev.č. 574 svezl v Ústí první cestující
ÚSTÍ NAD LABEM - Poslední trolejbus, který ústecký dopravní podnik v minulých letech zakoupil společně s dalšími pro plánovanou modernizaci z Hradce Králové, dnes svezl první cestující.
Dopravní podnik města Ústí nad Labem tak dokončil první fázi modernizací trolejbusů, jejichž průměrný věk se tak mírně snížil.
Trolejbus ev.č. 574 v zastávce Divadlo směr Mojžíř. Foceno 4. února 2013.
Do všebořické vozovny byl trolejbus dodán v dubnu roku 2011, tedy téměř před dvěma lety. Kloubový trolejbus jezdil od roku 2001 u Dopravního podniku města Hradce Králové pod evidenčním číslem 86.
Hradecký vůz ev.č, 86 (vpravo) těsně po dodání. Foceno 2. května 2011.
Do Ústí nad Labem byl vůz dodán v laku svého původního dopravce a s panely informačního systému BUSE. Ty byly posléze z vozu odmontovány a využity na ústecké trolejbusy, kde nahradily dosluhující a často poruchové panely Metra Blansko.
Na velkou opravu byl odeslán až v roce 2012. Na ní se podílel jak ústecký dopravní podnik, tak předlický Acier.
Modernizovaný trolejbus ev.č. 574 na obratišti Staré Předlice. Foceno 4. února 2013.
Po nezbytných zkušebních jízdách v rámci areálu vozovny i trolejbusové sítě byl trolejbus s novým ev.č. 574 do běžného provozu poprvé nasazen v pondělí 4. února 2013 na šejdrové pořadí linky číslo 57. Na něm bude možné jej spatřit i v úterý 5. února.
Nikoli novinkou je, že nad dveřním prostorem je kromě znamení "Nevystupujte" také nově signalizace "Zastavíme". V některých vozech se s tím cestující mohou setkat.
Vpravo nad dveřmi je nově umístěno světlo "Zastavíme". Foceno 4. února 2013.
A co bude dál? Veřejným tajemstvím je záměr modernizovat trolejbusy evidenčních čísel 541 a výše. Ty zbylé by měly být postupně vyřazeny. Otázkou také zůstává obnova vozového parku nákupem nových trolejbusů. I tady je výhled zatím nejistý.
Zmodernizovaný vůz při příjezdu do zastávky Mírové náměstí. Foceno 4. února 2013.