Trolejbus 540 už neuvidíme, byl zlikvidován
ÚSTÍ NAD LABEM - Začátkem října všebořickou vozovnu navždy opustil kloubový trolejbus 15Tr ev.č. 540. Zajímavostí je, že jeho starší kolegové (537, 538) jsou oproti očekávání i nadále v provozu.
Trolejbus byl již delší dobu odstaven v sedmé stopě u vozovny, následně byl vyřazen ze stavu, rozebrán a zlikvidován.
Trolejbus ještě v době svého provozu v Revoluční. Foceno 14. července 2011
Vůz vyrobený v roce 1988 byl do Ústí nad Labem dodán o tři roky později. Do té doby jej evidovala ostrovská Škodovka, během toho byl také na rok zapůjčen do vozovny Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice na zkušební jízdy.
Trolejbus ev.č. 540 odstavený a rozebíraný v sedmé stopě. Foceno 8. září 2012.
Dopravní podnik jej v posledním období nasazoval převážně na linku číslo 60 spojující největší ústecké sídliště se čtvrtí Střekov. V létě byl vůz ev.č. 540 odstaven a z vozovny od té doby už nevyjel.
Detailní pohled do kabiny vozu. Foceno 8. září 2012.
Následně byl vůz postupně rozebírán stále ještě na sedmé stopě. V průběhu září bylo torzo trolejbusu přesunuto k bývalému hornímu vjezdu do vozovny, kde byly odmontovány poslední možné použitelné součásti.
Začátkem října pak došlo k definitivnímu konci trolejbusu ev.č. 540. Byl rozřezán a odvezen do kovošrotu.
Smutný pohled na torzo trolejbusu u bývalého horního vjezdu. Foceno 16. září 2012.
Určitou zajímavostí je, že ač se začátkem července začalo jasně hovořit o odstavení starších vozů 537 a 538, tak nakonec ty v září znovu do provozu vyjely. Odstavení a likvidace vozu 540 byla překvapující.
Tenhle vůz čeká už jen jediná cesta - do kovošrotu... Foceno 16. září 2012.
Dopravní podnik se rozhodl postupně zmodernizovat vozy evidenčních čísel 541 a výše, ty zbylé tak nechá pouze dojezdit.
Vůz býval nasazován na linku číslo 60, zde v Mezní ulici. Foceno 31. května 2011.