Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Nástup předními dveřmi? Už od roku 2008

Neustále zvyšující se počet černých pasažérů, tedy cestujících bez platného jízdního dokladu, vedl ústecký dopravní podnik po vzoru z jiných měst, k zavedení nástupu předními dveřmi. V Ústí to však bylo chaotické.

Informační portál Vlčoun.cz svým čtenářům přináší stručnou historii nástupu předními dveřmi od roku 2008 až po současnost.


Na nástup předem jsou cestující upozorňovnáni na dveřích. Foceno 18. března 2010.

Dopravní podnik města Ústí nad Labem zavedl nástup předními dveřmi prakticky nečekaně. Ústečané a platící cestující sice po tomto opatření volali už dlouho, ale dopravce a potažmo i samotné město se k tomuto kroku dlouhou dobu nemělo.

Přípravy byly ale velmi krátké, a tak se první etapa setkala spíše s nevolí cestujících. A to jak těch bez jízdenky, tak i těch s jízdenkou. Právě ti si totiž hned začali stěžovat, že spoje začnou jezdit zpožděné.


V první etapě se předem začalo nastupovat na nočních spojích. Foceno 1. září 2008.

Dnem 1. září roku 2008 se skutečně v Ústí začalo do některých spojů nastupovat předními dveřmi.

Nástup předními dveřmi od 20.00 hodin byl zaveden na linkách:
-  4: Divadlo - Trmice - Řehlovice - Dubice
-  6: Divadlo - Trmice - Hostovice - Milbohov - Stebno - Chvalov
- 12: Divadlo - Chabařovice - Chlumec - (Přestanov)
- 13: Vaňov - Divadlo - Olšinky - Svádov - (Olešnice)
- 15: Všebořice - Kpt. Jaroše - Habrovice - Strážky - (Neznabohy)

V době od 0.00 do 4.00 hodin byl zaveden na linkách:
- 53: Severní Terasa - Hornická - Divadlo - Malátova - Dobětice
- 56: Všebořice - Bukov - Divadlo - Pivovar - Pod Vyhlídkou
- 101: Skalka - Mojžíř - Divadlo - Klíše lázně - (Vozovna DP)
- 102: (Brná) - Střekov II. - Divadlo - Chabařovice - (Chlumec)


Informace o nástupu předem byly také za čelním sklem. Foceno 20. února 2009.

Na nočních spojích byli po celou dobu směny přítomní také městští policisté, neboť se důvodně očekávala zvýšená agresivita ze strany cestujících bez platného jízdního dokladu. Namátkově také probíhaly zvýšené kontroly pracovníků oddělení přepravní kontroly.

Cestující ukazují při nástupu do vozu jízdenku či jízdní doklad a postupují dále do vozu. První dny byly ale provázeny velkým zmatkem. Našli se totiž tací, kteří o nástupu předními dveřmi stále nevěděli, a tak při hledání jízdenky zdržovali provoz.

Především kvůli nevyhovujícími technickému řešení starých trolejbusů 15Tr pak došlo na nočních trolejbusových linkách k nasazení autobusů. Bylo to především z důvodu rychlejšího odbavení cestujících.


Někteří řidiči si cedulku vyrobili sami. Foceno 18. března 2010.

K výše popsaným opatřením došlo zatím jen na některých linkách a v určitých časech. Tuto závažnou věc totiž nešlo podle tehdejšího primátora Jana Kubaty uplatnit bez předchozí zkoušky v běžném provozu s cestujícími.

Dnes už je zřejmé, že takto narychlo "spíchnutá" změna v odbavování cestujících nebyla dobrá volba. Cestující začali kritizovat chaotičnost celého systému, neboť na některých linkách se nastupuje předem jen večer, na jiných pouze v noci. A do toho přišel 1. říjen. A sytém byl definitivně nabourán zavedením nástupu předem na autobusové lince číslo 17 a trolejbusové dvaašedesátce.


Celodenně se předem dříve nastupovalo na lince číslo 62. Foceno 27. srpna 2009.

Zatímco na trolejbusové lince 62 se tvořila zpoždění v řádech minut, daleko horší byla situace na lince číslo 17.

Z jízdního řádu této linky se stal obyčejný cár papíru, neboť zpoždění při odbavování cestujících na polookružní lince číslo 17 dosahovalo ve špičkách i více jak půl hodiny.


Linka 17 se celodenního nástupu předem dočkala nadvakrát. Foceno 5. července 2011.

Od ranního výjezdu začali na linkách 17 a 62 celodenně jezdit přepravní kontroloři s policisty, kteří cestující o nástupu předními dveřmi informovali a dohlíželi na platné jízdní doklady cestujících. Ty bez jízdenky do vozu nepustili.

Na trolejbusovou linku číslo 62 začaly být vypravovány výhradně trolejbusy s menší kabinou řidiče, aby byl urychlen nástup cestujících. Od stejného data se na noční trolejbusové linky vrátily trolejbusy.


Linka číslo 6 byla mezi prvními linkami se zavedením NPD. Foceno 20. března 2010.

Zatímco se humbuk okolo nástupu předními dveřmi uklidnil, netrvalo ani rok a systém doznal dalších změn. Od 1. září 2009 došlo jednak k rozsáhlým změnám linkového vedení autobusových linek, změn doznal také nástup předními dveřmi.

Na linkách číslo 4, 6, 12, 13 a 15 se začalo předními dveřmi nastupovat celodenně, na ostatních autobusových linkách pak až od 20.00 hodin. Tedy i na lince číslo 17, kde si cestující zvykli nastupovat předem celodenně. Z trolejbusových linek došlo ke zrušení nástupu předními dveřmi na lince číslo 62. Ukazovat řidiči jízdenky tak bylo nutné jen na nočních linkách 53 a 56.


Inverzní číslo linky: Do autobusu se nastupuje předem! Foceno 18. března 2010.

Pak ovšem přišel 13. prosinec 2009 a nástup předními dveřmi se dočkal dalších úprav. Celodenně se začalo nastupovat na všech autobusových linkách kromě linky číslo 5 a 11, které svojí frekvencí podle města tento způsob odbavení mít nemohou. Prý by to zdržovalo provoz a odradilo cestující od využití MHD.

Ústečané ale stále častěji volali po stejném systému i na trolejbusy, kde se kromě nočních spojů všemi dveřmi dosud nastupovalo.


Denních trolejbusových linek se NPD netýká. Foceno 3. dubna 2010.

Proč se nástup předními dveřmi nerozšířil právě i na linky trolejbusů, odůvodňoval v médiích tehdejší mluvčí Dopravního podniku města Ústí nad Labem Milan Knotek. „Trolejbusové linky jsou většinou páteřní a zde by zavedení nástupu předem způsobilo ve většině případů obrovské snížení komfortu přepravy, například ve formě velkého zpoždění,“ vysvětloval Knotek.


I přes nástup předem se i nadále provádí noční kontroly. Foceno 21. května 2010.

Dnes už je ale jasné, že to jde i na trolejbusech. A tak se od 1. července zavádí usměrněný nástup předními dveřmi celodenně na všech autobusových linkách (tedy i na linkách číslo 5 a 11) a nově na trolejbusových linkách od 20.00 hodin do ukončení denního provozu.

Čtěte také...
- Nástup předními dveřmi se rozšiřuje (1. června 2012)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)

Dopravce si od tohoto kroku slibuje snížení počtu černých pasažérů a lepší kvalitu přepravy pro platící cestující.


Linek číslo 11 a 5 se opatření dlouhou dobu netýkalo. Foceno 10. července 2011.

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!