Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Poslední ojetina z Hradce vyjela na linky v Ústí

ÚSTÍ NAD LABEM - Poslední ze tří dvanáctimetrových nízkopodlažních trolejbusů typu 21Tr se začátkem týdne zapojil do provozu. Na trolejbuse totiž probíhala nečekaně náročná rekonstrukce.

Zatímco první dva trolejbusy původem z Hradce Králové vyjely po pár měsících, oprava posledního trvala dlouhé čtyři roky...


Opravený trolejbus ev.č. 408 na Skalce (13. února 2017, DPmÚL).

Trolejbus evidenčního čísla 408 byl již pořizování určen k rekonstrukci. Ta však nebyla jednoduchá. "Po odstrojení a zjištění reálného stavu karoserie musel hlavní rám projít rozsáhlou opravou. Nemalý problém se také vyskytl s nápravami, protože dodavatelské lhůty u těchto typů náhradních dílů jsou i několik měsíců," vysvětlil abnormálně dlouhou dobu rekonstrukce Petr Dolejš, vedoucí střediska Údržby trolejbusů.

Dne 20. prosince trolejbus úspěšně prošel technicko-bezpečnostní zkouškou a revizí elektro. Následně probíhaly zkušební jízdy a čekalo se na vyřízení žádosti o zapsání změn do průkazu způsobilosti drážního vozidla. "Šlo například o střídač pro pomocné pohony Cegelec, jiný typ vozového topení, doplnění klimatizační jednotky pracoviště řidiče, doplnění měřičů pro monitorování izolačního stavu vozidla a další," vysvětlil v tiskové zprávě mluvčí Dopravního podniku města Ústí nad Labem Luboš Heřman.


Elegantní interiér je laděný do šedé a červené (13. února 2017, DPmÚL).

Že je trolejbus nezbytnou součástí provozu, potvrdil i výkonný ředitel dopravního podniku. "Na zrekonstruovaný dvanáctimetrový trolejbus Škoda 21Tr jsme opravdu hodně dlouho čekali. Objevily se komplikace, které výrazně zpomalily celý proces. Nyní se 'čtyři sta osmička' může začít podílet na zajištění provozu páteřní sítě trolejbusové dopravy," dodal Libor Turek, výkonný ředitel Dopravního podniku města Ústí nad Labem.

První cestující se s trolejbusem mohli svézt v pondělí 13. února na lince číslo 58 ze Skalky na Klíše lázně a zpět. Dopravní podnik jej bude nasazovat právě na školní trolejbusové linky číslo 58 a 59.


Nechybí ani panel se zastávkai na trase (13. února 2017, DPmÚL).

Tři dvanáctimetrové nízkopodlažní trolejbusy 21Tr pořídil ústecký dopravní podnik v roce 2013 od svých kolegů z Hradce Králové. Dřívější evidenční čísla 48, 51 a 52 byla změněna a trolejbusy nyní jezdí pod označením 406, 407 a 408. Zatímco zbylé dva trolejbusy prošly velkou technickou prohlídkou, vybavily se odbavovacím systémem, změnil se nátěr a zapojily se do provozu, u vozu 408 to bylo složitější.

Čtěte také...
- DP Ústí zakoupil tři trolejbusy 21Tr z Hradce (vydáno 17. května 2013).
- Vyjel ex hradečák. Lidé se do něj ale nevešli (vydáno 30. září 2013).
- Vyjel další ojetý trolejbus. Cestující už pobral (vydáno 28. února 2014).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


První den provozu trolejbusu 408 u Svádovského přívozu (13. února 2017, DPmÚL).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!