Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Vítr způsobil šestihodinový výpadek trolejbusů

ÚSTÍ NAD LABEM - S největší pravděpodobností silný vítr byl příčinou středečního přetržení převěsů trolejového vedení v centru města. Téměř šest hodin tak okolo Divadla neprojel žádný trolejbus

Trolejbusy jezdily v omezeném rozsahu v Krásném Březně a Neštěmicích a netradičně také z Mírové na obratiště Holoměř...


Pohled na poškozené troleje pár minut po pádu (28. prosince 2016, František Živnůstka).

K mimořádné události došlo ve středu 28. prosince v 7.30 hodin. Vlivem silného nárazového větru došlo k poškození převěsu trolejového vedení na Masarykově ulici přibližně v úrovni přechodu pro chodce u budovy muzea. Jedno rameno sloupu, na kterém převěs visel, dokonce spadlo až na zem před přijíždějící trolejbus.

Na místo ihned vyrazil dispečer a montéři dopravního podniku s montážní plošinou. "V důsledku této poruchy se stalo centrum města pro všechny trolejbusové linky zcela neprůjezdné," informoval na webových stránkách Dopravní podnik města Ústí nad Labem tiskový mluvčí Luboš Heřman s tím, že dopravce neprodleně zavedl operativní náhradní autobusovou dopravu.


Trolejové vedení se rázem výrazně prověsilo (28. prosince 2016, František Živnůstka).

Za volanty autobusů usedli i technicko administrativní pracovníci, zahlédnuti byli například náměstek výkonného ředitele Milan Šlejtr nebo vedoucí oddělení přepravní kontroly Milan Hrudka. "Na náhradní dopravu jsme operativně vypravili zhruba dvacet autobusů," upřesnil rozsah náhradní dopravy Heřman.

Zastávkové panely opět mlčely

Zcela nečekaně byl opět potlačen také potenciál moderních zastávkových označníků. Například spoje na zastávce Divadlo přímo proti budově byly na monitoru vypsány beze změny, na spodním řádku pak ani nerotoval text o mimořádnosti. Náhodný cestující se tak mohl oprávněně domnívat, že trolejbusová doprava jezdí bez jakýchkoli omezení podle platných jízdních řádů.


V Neštěmicích a Krásném Březně trolejbusy dál jezdily (28. prosince 2016, František Živnůstka).

Zatímco v centru města byl trolejbusový provoz zcela zastaven, ve dvou částech sítě trolejbusy i přesto v omezeném rozsahu jezdily. Již tradiční oblastí, kde trolejbusy dokážou jezdit i přes rozsáhlý výpadek v centru města, je Krásné Březno a Neštěmice, kde byly i tentokrát trolejbusy ukončeny jednosměrným objezdem od Pivovaru přes Jungmannovu, Autoškolu, Výstupní, Prior a Krčínovu zpět na Pivovar. Díky tomu bylo možné zachovat část provozu na linkách číslo 51 na Skalku, 56 do sídliště Pod Vyhlídkou a 57 do Mojžíře.

"Cestující od Mojžíře, Skalky a Vyhlídky musí pro pokračování cesty do centra přestupovat u Pivovaru na náhradní autobusovou dopravu," informoval v průběhu středečního dopoledne tiskový mluvčí dopravního podniku.


Stojící trolejbusy u Krajského soudu (28. prosince 2016, František Živnůstka).

Vůbec poprvé byl trolejbusový provoz zachován také na lince číslo 60 mezi Mírovou a obratištěm Holoměř. Výstup cestujících probíhal nad zverimexem u zastávky Beethovenova, odkud si cestující sešli pár metrů do zastávky směr centrum. Přestup z autobusu do trolejbusu mířícího na Mírovou probíhal přímo v prostoru obratiště.

Na lince 60 mohlo jezdit méně autobusů 

Trolejbus jezdící na pendlu linky číslo 60 byl dočasně stažen z autoškoly, a díky tomuto mimořádnému opatření nemusel dopravní podnik na linku číslo 60 vypravit tolik autobusů náhradní dopravy.


Jeden z autobusů náhradní dopravy (28. prosince 2016, František Živnůstka).

Po dobu opravy trolejového vedení byla uzavřena část Masarykovy ulice od křižovatky s Pařížskou po křižovatku u Divadla. Policisté veškerou dopravu, a tedy i autobusy městské hromadné dopravy, odkláněli Klíšskou ulicí okolo Městských lázní. Zatímco autobusy od Pražačky jezdily okolo hotelu Clarion, autobusy z Klíšské, respektive Solvayovy byly odkloněny přímo okolo budovy muzea. Omezení se částečně dotklo také chodců.

Zatímco původní odhady hovořily o obnovení provozu okolo 13.00 hodiny, nakonec první trolejbus místem projel již ve 12.22 hodin. Přibližně po dobu následující hodiny pak docházelo ke stabilizaci provozu.


Přestup cestujících v obratišti Holoměř (28. prosince 2016, Filip Vlček).

Závada na trolejovém vedení nebo jakákoli jiná uzávěra centra města opět poukázala na nedostatečný počet manipulačních tratí, díky kterým se mohl úsek bez trolejbusové dopravy výrazně zmenšit. Například doplnění obratiště Panská nebo kompletní zatrolejování kruhových objezdů by tak středeční dopravě výrazně ulehčilo.

Konkrétně například středeční situaci by výrazně pomohlo doplnění stopy na Uhlozbytu, aby bylo možné obratiště využívat také od Dobětic a Krásného Března, a nebo kompletní zatrolejování kruhového objezdu Pražačka.


Linka číslo 60 z Mírové končila v zastávce Beethovenova (28. prosince 2016, Filip Vlček).

Tématu manipulačních tratí se Informační portál Vlčoun.cz již dříve věnoval, a to v návaznosti na dubnovou událost, kdy anonymní telefonát nahlásil uložení bomby v budově Komerční banky na Mírovém náměstí. Páteřní trolejbusová trať, po které jezdí všechny trolejbusové linky, byla uzavřena policisty a v krajské metropoli zavládl nekolikahodinový chaos a zmatek.

Čtěte také...
- Ústeckým trolejbusům chybí manipulační tratě (vydáno 29. dubna 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Stojící trolejbusy u zastávky Hilarova (28. prosince 2016, František Živnůstka).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!