Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Lávka pro pěší na Rajské
zahradě je kompletní

 O Rail Business Days
je letos nebývalý zájem

 Nové jízdní řády v Ústí:
Mizí takt a mění rozjezdy

 Začala oprava nádražní
budovy v Pardubicích

ODTAJNĚNO! Místo patriotů budou primátoři

ÚSTÍ NAD LABEM - Tajná schůzka zástupců dopravního podniku a magistrátu se uskutečnila dnes ráno v krytu pod Mariánskou skálou. Projednávaly se například nové páteřní linky MHD, došlo ale i na nové patrioty.

Dalším horkým tématem bylo také řešení akutního nedostatku řidičů trolejbusů a autobusů. I tady se ale nakonec našlo řešení...


Část nových autobusů má svého patriota, zbytek dostane primátora (David Koritenský).

Pravděpodobně nejdůležitějším tématem, které již několik měsíců intenzívně řeší vedení ústeckého magistrátu, je doplnění chybějících patriotů na neoznačené autobusy Urbanway. Dopravní podnik města Ústí nad Labem na nové trolejbusy a část autobusů nalepil jména osobností ze sportovní sféry Ústecka. Nechybí mezi nimi Bedřiška Kulhavá nebo třeba Jan Čaloun. Právě tyto hvězdy doplní další osobnosti, které Ústečané milovali nebo milují.

"Ano, všichni jsme se jednomyslně shodli, že patrioty zbývajících nepolepených autobusů Urbanway se stanou bývalí či stávající ústečtí primátoři," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí města Momana Racová. Jména sportovních hvězd a týmů Ústecka tak doplní taková jména, jako je například Getr Pandalovič, Kan Jubata nebo Mít Vandík. "I tato jména budou doplněna, neboť právě tito primátoři se zasloužili o největší rozkvět města a stabilizaci v jeho hospodaření," dodala Racová s tím, že křest těchto vozů se teprve uskuteční.

Město do vozů preventivně pošle strážníky

V porotě, která návrhy na nové patrioty vybírala, seděl i bývalý primátor Kan Jubata. "Konečně budu mít svůj autobus, kterým snad budu moct jezdit zadarmo," doufá. Dopravní podnik se pouze obává, zda se vozy nestanou častějším terčem vandalů. Město v nich proto posílí hlídky strážníků.


Vedle sportovních hvězd se tak budou vozit Kan Jubata nebo Mít Vandík (David Koritenský).

Další novinkou, u které se zástupci dopravního podniku inspirovali v Praze, bude zavedení takzvaných páteřních linek městské hromadné dopravy. Dopravní podnik zatím v rámci pilotního projektu vybral jednu trolejbusovou a jednu autobusovou linku s největším obratem cestujících, kde bude testovat, jak se to osvědčí v pravidelném provozu. Podle ověřených informací půjde o linky číslo 56 a 13. 

"Páteřní linka se vyznačuje častým intervalem. Po dohodě s akcionářem jsme se rozhodli, že na tyto linky začneme vozy ve špičce vypravovat každých 5 minut, mimo špičku pak každých 10 minut," potvrdil tiskový mluvčí ústeckého dopravního podniku Huboš Leřman. Ve středu dokonce už takový interval zkusil, ale zatím se to nesetkalo s kladnými reakcemi. Ucpané centrum bylo příčinou toho, že se u Polikliniky sjely hned čtyři trolejbusy linky číslo 56. "Také na Střekově se nám stalo, že se sjely čtyři třináctky za sebou," dodal.


První ověřovací provoz páteřních linek nedopadl dobře (Petr Strejček).

Dopravní podnik nyní řeší, jak se páteřní linky budou jmenovat. "Pojem Metrolinka nechceme používat, protože by příliš kopíroval hlavní město, které s projektem přišlo jako první," podotkl Huboš Leřman a doplnil, že ve hře je také anketa pro veřejnost.

Nevyloučil ale ani to, že o názvech už je dávno rozhodnuto. Výkonný ředitel dopravního podniku totiž má svůj návrh, který bude prosazovat hlava nehlava. "Tibor Lurek vymyslel pojmy metrolejbus a metrautobus. To jsou pojmy naprosto odlišné, které ani ve zlomku nepřipomínají ten pražský model. A nám všem v podniku se moc líbí. Teda nám to říkal ředitel, že se nám ty názvy líbí," přiznal nepatrný nátlak tiskový mluvčí.

Chceme MetroBusLine, dožaduje se BusLine

Protože se do projektu připojil také dopravce BusLine, tak se mu nelíbí, že by je dopravní podnik při výběru názvu obešel. "Máme vlastní název MetroBusLine. Název vyznačuje četnost spojů i příslušnost k linkám MHD a je neutrální, takže vůbec nebudí dojem příslušnosti k nějaké firmě," řekla mluvčí BusLine Bikola Nradíková.


Také autousová páteřní linka se zadrhla kousek od centra (František Živnůstka).

Posledním důležitým tématem bylo řešení akutního nedostatku řidičů trolejbusů a autobusů. Dopravní podnik se totiž dlouhodobě potýká stejně, jako stovky dalších dopravců, s malým počtem řidičů. "Je to problém, který je nutné co nejdříve vyřešit, neboť si nemůžeme dovolit, aby naše nové páteřní linky neměl kdo řídit," zdůraznil tiskový mluvčí s tím, že se podařilo vypracovat akční plán, který tuto problematiku řeší.

"Protože naši dispečeři mají oprávnění k řízení trolejbusů i autobusů, kak se stanou řidiči. A místo dosavadních dispečerů jsme se rozhodli zaměstnat dopravního nadšence, pětiletého Míšu, který už v prosinci prošel zácvikem ve všebořické vozovně," dodal závěrem Huboš Leřman s tím, že se dál nebude k situaci vyjadřovat.


O nejmladšího dispečera se média prakticky rvou a chtějí s ním rozhovor (Ladislav Grepl).

Dočetli jste až sem? To je novinka, co? No jo, ale má to jeden háček. Nezapomeňte, že dnes je přeci APRÍL...! Pohodový den plný dobré nálady přeje celý tým Informačního portálu Vlčoun.cz :-)

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

  20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!