Trolejbus 571 je po opravě připraven vyjet
ÚSTÍ NAD LABEM - Na vyřízení žádosti o zapsání změn do Průkazu způsobilosti drážního vozidla čeká po velké opravě kloubový trolejbus ev.č. 571. Ten prošel revizí motorové části i změnou nátěru.
Podle vyjádření Dopravního podniku města Ústí nad Labem by trolejbus měl vyjet v závěru března nebo začátkem dubna...
Trolejbus ev.č. 571 v ústeckém laku (7. března 2016, čtenář Patrik Souček).
Kloubový trolejbus 15Tr ev.č. 571 v závěru února úspěšně prošel Technickobezpečnostní zkouškou. Potvrdil to tiskový mluvčí Dopravního podniku města Ústí nad Labem Luboš Heřman. "Nyní probíhají zkušební jízdy a čekáme na vyřízení žádosti o zapsání změn do Průkazu způsobilosti drážního vozidla," uvedl s tím, že na voze se nyní dolaďují detaily.
Dopravní podnik by trolejbus rád ještě v březnu nebo do poloviny dubna uvedl do ostrého provozu. Záleží na rychlosti Drážní úřadu.
Pohled na zadní část vozu (7. března 2016, čtenář Patrik Souček).
Na omlazovací kůru byl trolejbus poslán do Acieru v druhé polovině loňského roku, následně se pak vůz vrátil do všebořické vozovny, kde byl nastrojen. Během velké opravy trolejbus také přišel o svůj původní zeleno bílý lak původního dopravce a vůz byl opatřen standardním nátěrem Dopravního podniku města Ústí nad Labem - tedy bílý lak s jedním červeným pruhem.
Ačkoli bývá při velkých opravách a modernizacích v Ústí nad Labem zvykem, že trolejbusy obdrží nové informační panely Bustec, tak v tomto případě byly na voze zachovány původní panely Buse Blansko.
Vůz by měl do provozu zasáhnout v březnu či dubnu (7. března 2016, čtenář Patrik Souček).
Původně plzeňský trolejbus byl vyroben v roce 1996 a Plzeňské městské dopravní podnik jej do provozu zařadily 1. května téhož roku. V říjnu 2007 prošel generální opravou. "Vyřazen byl na konci roku 2010 v souvislosti s dodávkami nových trolejbusů 25Tr a 27Tr," připomněl projektový manažer dopravy Plzeňských městských dopravních podniků Jiří Kohout.
V Plzni se s trolejbusy tohoto typu rozloučili v roce 2012, neboť díky průběžné obnově vozového parku již provozují pouze nízkopodlažní kloubové vozy. Pro historické účely si dopravce ponechal jen trolejbus ev.č. 414 vyrobený v roce 1987. "Je to tedy nejstarší dochovaný předchůdce ústeckého trolejbusu na světě," dodal Kohout.
Původně vůz v Ústí jezdil v plzeňském nátěru (7. května 2011, Filip Vlček).
Pro úplnost připomeňme, že ústecký dopravní podnik z Plzně zakoupil společně s vozem dnešního ev.č. 571 také ještě dva plzeňské trolejbusy, které v Ústí nad Labem jezdí pod evidenčními čísly 569 a 570. Jistou zajímavostí je, že na voze 569 Dopravní podnik města Ústí nad Labem zkoušel veřejné využití wifi. K tomuto účelu dokonče vůz vybavil celovozovou reklamou, pro kterou využil původní zelený nátěr.
Čtěte také...
- Plzeňský trolejbus vyjel v Ústí (vydáno 21. května 2011).
- Jak se daří plzeňským trolejbusům? (vydáno 25. srpna 2012).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Několik let jezdil také s celovozovou reklamou (7. září 2014, Filip Vlček).