Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Éra kloubových trolejbusů s cedulemi skončila

ÚSTÍ NAD LABEM - Milovníci klasických kloubových trolejbusů s cedulovým označením linky si včera zasteskli. Poslední takový kloubový vůz totiž dojezdil úderem půlnoci v Ústí nad Labem.

Kromě jediného krátkého trolejbusu typu 14Tr tak už cestující na všech vozech narazí na digitální informační panel...


Trolejbus se naposledy projel také obratištěm Panská (9. února 2016, Tomáš Löster).

Úterý 9. února se zapsalo do historie městské hromadné dopravy v Ústí nad Labem. Ve večerních hodinách totiž dojezdil své poslední kilometry poslední zbývající kloubový trolejbus 15Tr s plastovými cedulemi. Ústí do nedávné doby známé nejstarším vozovým parkem trolejbusů se po dodávce nových vozidel rychlým tempem začalo zbavovat vozů starých.

524 je evidenční číslo trolejbusu, který jako poslední z prvních dvou velkých dodávek vozidel pro Ústí nad Labem dojezdil do konce technické způsobilosti a symbolicky tak ukončil provoz trolejbusů typového označení Škoda 15 Tr 02/6 v krajském městě.


Poslední mohykán na obratišti Severní Terasa (9. února 2016, Tomáš Löster).

Své poslední kilometry trolejbus najezdil na linkách 55 a dělené službě linek 58 a 59. V úterý večer však vyjel ještě na objednanou soukromou fotojízdu jako symbolické rozloučení s ulicemi města. "Poslední jízdu s tímto vozidlem provedl Tomáš Löster za Společnost historie a rozvoj veřejné dopravy, který si vozidlo fotografoval za účelem archivace," upřesnil zmíněnou soukromou akci tiskový mluvčí Dopravního podniku města Ústí nad Labem Luboš Heřman, který se části jízdy také zúčastnil.

Fotojízda byla zahájena v úterních 19.00 hodin výjezdem z vozovny Všebořice, první plánovaná zastávka byla v obratišti Mírová, poté se projížděly téměř všechny úseky trolejbusové sítě. Trolejbus byl na každé fotozastávce opatřen cedulí linky, která daným místem projíždí. Fotografie byly pořízeny například na konečné Severní Terasa, Žežická, Mojžíř, Skalka a Pod Vyhlídkou.


Vůz si projel většinu tratí i konečných (9. února 2016, Tomáš Löster).

Nebyly ale vynechány ani manipulační úseky, takže vůz 524 byl viděn jak na novém obratišti Panská, tak na jednom ze starších a odpojených obratišť na Zahradnickém podniku v Krásném Březně.

Další jízda trolejbusu vedla do čtvrti Klíše, následně Staré Předlice, aby odtud vůz pokračoval přes centrum, Důlce opět na obratiště Mírová, které se tak stalo již poslední zastávkou plánované fotojízdy. Definitivně poslední kilometry pak směřovaly kolem Masarykovy nemocnice do vozovny trolejbusů Všebořice. Přesně o půlnoci trolejbus číslo 524 projel naposled bránou do areálu trolejbusové vozovny.


V poslední den byl vůz nasazen na linkách číslo 58 a 59 (9. února 2016, Tomáš Löster).

Pro úplnost připomeňme několik zajímavostí zmíněného trolejbusu. Vůz byl vyroben a do Ústí nad Labem dodán v roce 1989 ze závodu Škoda Ostrov v rámci druhé dvacetikusové dodávky pro ústecký provoz. Prošel za svá léta několika rozsáhlejšími i menšími opravami, až v únoru roku 2014 jako první vůz typu 15Tr vyjel do ulic města v novém nátěru, s červeným pruhem pouze ve spodní části. Pro svůj vzhled si v daný čas mezi řidiči vysloužil přezdívku "Polomáčenka".

Čtěte také...
- Trolejbusům ubyl pruh. Nový nátěr vyjíždí (24. února 2014).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Jako linka číslo 60 při fotojízdě na Mírové (9. února 2016, DPMÚL).

Trolejbus 524 svou večerní jízdou definitivně uzavřel kapitolu cedulových kloubových trolejbusů v Ústí nad Labem. Z pohledu lajka nejevil trolejbus sebemenší známky toho, že by něco nefungovalo. "Naším cílem je, aby všechna svěřená vozidla byla v perfektním technickém stavu," řekl Petr Dolejš, vedoucí střediska Údržba trolejbusů. Vozidlo urazilo 1.256.345 kilometrů během necelých 27 let provozu.

V současné době je z nejstarších vozidel v provozuschopném stavu už pouze krátký trolejbus Škoda 14Tr, evidenční číslo 403, který je stále občas možné zahlédnout v pravidelném provozu. "Po skončení jeho životnosti se plánuje jej zachovat jako historický vůz," doplnil tiskový mluvčí Heřman.


Vůz před půlnocí ukončil éru trolejbusů 15Tr 02/6 v Ústí nad Labem (9. února 2016, DPMÚL).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!